Citat:
Ursprungligen postat av
Knullkungen
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/berusad-kvinna-spottade-gravida-emma-i-ansiktet/
"Gravida Emma Lindell, 28, åkte buss när en berusad kvinna steg på och kom med rasistiska kommentarer.
När Emma reagerade gav sig kvinnan på henne – och spottade henne i ansiktet.
– Jag är inte van vid att folk så öppet har så rasistiska åsikter och pratar så obekymrat och ohämmat på det sättet, så jag började gråta, säger Emma Lindell."
"Hon är åtalad för ofredande, hets mot folkgrupp och förgripelse mot tjänsteman."
Skedde i Malmö i mars förra året. Någon som vet mer?
Vet inget mer, men vem bryr sig egentligen? Gamla alkisar kan häva ur sig vilken skit som helst, sen om det bara är förolämpningar, rasism, sexism eller homofobi är väl rätt ointressant. Man kan liksom inte dra några som helst slutsatser om samhället från vad en alkad kärring häver ur sig.
En gång för några år sedan var jag ute på stan och skulle ta en öl med min bror, när en gammal alkis började häva ur sig grova rasistiska tillmälen och bad oss "åka hem". Nu är både jag och min bror i och för sig pursvenskar sedan i vart fall 1700-talet (så långt vi har koll på släkten), men min poäng är, vem fan bryr sig om vad en fyllegubbe eller fyllekärring säger? Det ligger liksom ingen tanke bakom deras påhopp. Hur kan det detta vara material för en artikel i expressen?