2020-01-14, 15:19
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/berusad-kvinna-spottade-gravida-emma-i-ansiktet/

"Gravida Emma Lindell, 28, åkte buss när en berusad kvinna steg på och kom med rasistiska kommentarer.

När Emma reagerade gav sig kvinnan på henne – och spottade henne i ansiktet.

– Jag är inte van vid att folk så öppet har så rasistiska åsikter och pratar så obekymrat och ohämmat på det sättet, så jag började gråta, säger Emma Lindell."

"Hon är åtalad för ofredande, hets mot folkgrupp och förgripelse mot tjänsteman."

Skedde i Malmö i mars förra året. Någon som vet mer?
Citera
2020-01-14, 15:28
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/berusad-kvinna-spottade-gravida-emma-i-ansiktet/

"Gravida Emma Lindell, 28, åkte buss när en berusad kvinna steg på och kom med rasistiska kommentarer.

– Jag är inte van vid att folk så öppet har så rasistiska åsikter och pratar så obekymrat och ohämmat på det sättet, så jag började gråta, säger Emma Lindell."

"Hon är åtalad för ofredande, hets mot folkgrupp och förgripelse mot tjänsteman."

Vet inget mer, men vem bryr sig egentligen? Gamla alkisar kan häva ur sig vilken skit som helst, sen om det bara är förolämpningar, rasism, sexism eller homofobi är väl rätt ointressant. Man kan liksom inte dra några som helst slutsatser om samhället från vad en alkad kärring häver ur sig.

En gång för några år sedan var jag ute på stan och skulle ta en öl med min bror, när en gammal alkis började häva ur sig grova rasistiska tillmälen och bad oss "åka hem". Nu är både jag och min bror i och för sig pursvenskar sedan i vart fall 1700-talet (så långt vi har koll på släkten), men min poäng är, vem fan bryr sig om vad en fyllegubbe eller fyllekärring säger? Det ligger liksom ingen tanke bakom deras påhopp. Hur kan det detta vara material för en artikel i expressen?
Citera
2020-01-14, 15:30
Medlem
Enligt artikeln hade den 58-åriga kvinnan uttalat sig nedsättande om muslimer. Vari ligger i så fall det "rasistiska"? Muslim är ingen "ras"/etnicitet, utan en religionstillhörighet.
Citera
2020-01-14, 15:32
Medlem
mikaelss avatar
Låter ju som en riktig praktfyllekärring:
Citat:
När det gäller båda dessa händelser är den 58-åriga kvinnans minnesbilder antingen vaga eller obefintliga. Hon minns inte att hon ska ha spottat på Emma Lindell.

– Jag har inte spottat på henne, eller jag har inte spottat henne i ansiktet, säger hon i ett förhör men medgav för polismannen som förhörde henne att hon hade varit berusad och att hon inte minns något av bussresan.

Om du inte kommer ihåg, hur kan du då vara säker på att du inte gjort det?

–Jag brukar inte spotta på folk. Jag har ett glapp mellan tänderna som gör att det kommer spott, jag har löständer så det fastnar spott emellan tänderna, svarade kvinnan på polismannens fråga.

Inte heller den händelsen är något som hon minns.

–Jag minns ingenting. Så kan varken erkänna eller förneka, påstod kvinnan i ett förhör.

Hon är åtalad för ofredande, hets mot folkgrupp och förgripelse mot tjänsteman.
Rena zigenarursäkten med 'löständer så det fastnar spott'.
Citera
2020-01-14, 15:33
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Enligt artikeln hade den 58-åriga kvinnan uttalat sig nedsättande om muslimer. Vari ligger i så fall det "rasistiska"? Muslim är ingen "ras"/etnicitet, utan en religionstillhörighet.

Exakt så. Man kan inte vara rasistisk mot en religion.
Citera
2020-01-14, 15:37
Bannlyst
Är Emma neger eller mulatt eller nåt?
Citera
2020-01-14, 15:37
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Finns det vittnen inspelningar från bussens kamera? Om inte har det aldrig hänt!

Dagens toppnyhet står under videon! Yes ett fyllo är dagens toppnyhet!
Senast redigerad av Returpapper 2020-01-14 kl. 15:40.
Citera
2020-01-14, 15:42
Medlem
lrreversibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvhus

Jag fick först intrycket av att Emma blev kränkt för att hon var tillsammans med en muslim, men läste artikeln igen och det framgår inte alls, så antar att hon bara är en lurad svensk tjej som blir kränkt å bruna människors vägnar.
Citera
2020-01-14, 15:50
Medlem
Det har hänt liknande incidenter förr i Malmö, även i fina Limhamn. Oftast har det handlat om påhittade kränkningar, utan vittne eller bevis. Har detta verkligen inträffat? Emma verkar vara konvertit, de är de värsta.
Citera
2020-01-14, 15:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvhus

I artikeln står det att de rasistiska kommentarerna var riktade till busschauffören. Inte Emma.

Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Det har hänt liknande incidenter förr i Malmö, även i fina Limhamn. Oftast har det handlat om påhittade kränkningar, utan vittne eller bevis. Har detta verkligen inträffat? Emma verkar vara konvertit, de är de värsta.

Det är inte Emma som blev utsatt för rasistiska kommentarer. Det var busschauffören. Däremot spottade alkisen på Emma.

Bara att läsa artikel, så klarnar bilden.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-01-14 kl. 16:07.
Citera
2020-01-14, 16:01
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman

Skulle tippa på att det går under HMF. Att snacka om svennehoror och att vi svenskar är "otrogna hundar" o annan efterbliven jävla skit,är helt okej.
Men nej,håller med, många inavlade jävla idioter som drar raskortet direkt.
Jävla hycklarsamhälle.
Citera
2020-01-14, 16:02
Medlem
DURN80s avatar
Emma Lindell.

Det var inte det första (eller tusende) namnet jag skulle gissat tillhörde en Muslim i Sverige som utsattes för hatbrott. Trodde de som konverterade och blev Muslimer behövde byta namn?

Hursomhelst, olyckligt och fel att tjejen vart attackerad. Vilket hon inte blev då den överförfriskade damen tydligen var efter chauffören.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in