2020-01-14, 13:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Hej!
Vad tror ni om detta bolag inom vätgastekniken? Ska de betraktas som ett i raden av förhoppningsbolag som aldrig lyfter och ständigt begär mer pengar från sina ägare?

Eller har de en produkt som faktiskt är efterfrågad och kommer få ett genombrott?

Är de ensamma om att erbjuda det de har?

Skulle ni kunna tänka er att chansa och krydda er portfölj med 10.000 aktier i detta bolag om ni hade 13.000 kronor att riskera?
Citera
2020-06-10, 16:02
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hej!
Vad tror ni om detta bolag inom vätgastekniken? Ska de betraktas som ett i raden av förhoppningsbolag som aldrig lyfter och ständigt begär mer pengar från sina ägare?

Eller har de en produkt som faktiskt är efterfrågad och kommer få ett genombrott?

Är de ensamma om att erbjuda det de har?

Skulle ni kunna tänka er att chansa och krydda er portfölj med 10.000 aktier i detta bolag om ni hade 13.000 kronor att riskera?

Det har börjat röra sej här, värt att hoppa på tåget tror ni?
Citera
2020-06-10, 16:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nack

Det verkar onekligen vara en vätgastrend nu! Men mycket av Metacons rusning kan ha sin förklaring i det gigantiska vätgasbolaget Nikolas rusning!

Köp en chanspost på 20k aktier i Metacon är mitt råd så slipper du ångra dig om detta blir en raket samtidigt som det inte handlar om någon gigantisk summa!

Det är generellt bättre att köpa aktier som är i en stigande trend än att köpa in aig i utbombade bolag!
Citera
2020-06-10, 18:52
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Det verkar onekligen vara en vätgastrend nu! Men mycket av Metacons rusning kan ha sin förklaring i det gigantiska vätgasbolaget Nikolas rusning!

Köp en chanspost på 20k aktier i Metacon är mitt råd så slipper du ångra dig om detta blir en raket samtidigt som det inte handlar om någon gigantisk summa!

Det är generellt bättre att köpa aktier som är i en stigande trend än att köpa in aig i utbombade bolag!
En chanspost på 45000:- är lite för starkt för min portfölj som totalt är värd ca 150000:-

Men en mindre chanspost kan det nog bli...
Citera
2020-06-10, 19:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
En chanspost på 45000:- är lite för starkt för min portfölj som totalt är värd ca 150000:-

Men en mindre chanspost kan det nog bli...

Ok! Kör en mindre post! Kan bli kul dethär men man vet aldrig!
Citera
2020-06-17, 13:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Köpte du något? Upp 27% sedan du frågade för en vecka sedan.
Citera
2020-06-17, 19:07
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Köpte du något? Upp 27% sedan du frågade för en vecka sedan.
Jajjamen! 2,05 blev priset! Känns som ett riktigt fynd idag.

NOTE och metacon har varit väldigt snälla mot mej idag och förväntar mej att dom fortsätta vara det imorgon. Åtminstone NOTE som avslutade väldigt starkt idag...
Citera
2020-06-17, 21:02
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

NOTE och metacon har varit väldigt snälla mot mej idag och förväntar mej att dom fortsätta vara det imorgon. Åtminstone NOTE som avslutade väldigt starkt idag...

Härligt att höra! Hoppas vi inte sitter som finggubbarna och drömmer om fem år när aktien står i 21 öre och värgrar erkänna att vi borde klivit av på 1021 kr!
Citera
2020-06-17, 21:12
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Härligt att höra! Hoppas vi inte sitter som finggubbarna och drömmer om fem år när aktien står i 21 öre och värgrar erkänna att vi borde klivit av på 1021 kr!
Jag kliver av på 1019:- för att vara på säkra sidan
Citera
2020-06-18, 09:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Tickar upp 8-12% nu idag! Kul kul! Men glöm inte bort att minsta motgång eller besvikelse i dessa förhoppningsbolag utlöser kraftiga ras!

Sedan blir det ytterst sannolikt nyemission om de ska starta en fullskalig produktion vilket förstås är målet.
Citera
2020-06-19, 12:27
Medlem
Skohornets avatar
Citat:

Haha du kanske köpte mina då, för det var exakt där jag sålde. Förvisso till 25%+ men höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag kollade kursen igår
Citera
2020-06-20, 14:39
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Haha du kanske köpte mina då, för det var exakt där jag sålde. Förvisso till 25%+ men höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag kollade kursen igår
Hoppas du gjorde en bra affär på dom ändå.

Sålde igen sen för 2,92:-

Men vetifan om man inte skulle köpa in sej igen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in