• 6
  • 7
2020-05-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Låter inte alls bra. Själv har jag problem med reflux/ halsbränna och för tillfället oerhört svårt att sova.

Hur har du det med sömnen?

Vad tråkigt att du också är drabbad.

Min sömn är dålig sedan tidigare, jag märker ingen skillnad pga magkatarren. Jag plågas av extrem och konstant hunger, det finns liksom inget stopp. Har du också detta problem?

Har också gått upp i vikt, antingen är det vätska eller så har jag gått upp i vikt i rent fett. Kan inte bedöma det.
Citera
2020-05-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Fy fan vad hemskt! Hur fick du reda på det? Alltså att han tog livet av sig.

Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Stämmer detta verkligen?

Jo det stämmer och ja det är hemskt. Han hävdar att det var järnet men ingen vet väl med säkerhet. Tungmetaller är luriga då de påverkar nervsystemet.
Vi hade sms kontakt ett tag och när det blev tyst så anade jag vad som hade hänt.
Järn som tillskott är inget man bör hålla på med. Det bör inte få säljas alls faktiskt. Inga mineraltillskott bör få säljas receptfritt.
Citera
2020-05-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jo det stämmer och ja det är hemskt. Han hävdar att det var järnet men ingen vet väl med säkerhet. Tungmetaller är luriga då de påverkar nervsystemet.
Vi hade sms kontakt ett tag och när det blev tyst så anade jag vad som hade hänt.
Järn som tillskott är inget man bör hålla på med. Det bör inte få säljas alls faktiskt. Inga mineraltillskott bör få säljas receptfritt.

Men hur vet du att han tog livet av sig? Du måste ju att fått den informationen av någon.

Jo jag inser att järntillskott är starka grejer. Det känns som att jag fått magkatarr av dom.
Citera
2020-05-24, 14:47
Medlem
Citat:
Men hur vet du att han tog livet av sig? Du måste ju att fått den informationen av någon.

Jo jag inser att järntillskott är starka grejer. Det känns som att jag fått magkatarr av dom.

Jag jag har fått den informationen i ett avskedsbrev.
Järnjonerna är som sagt väldigt korrosiva för slemhinnan i tarmen så magproblem är vanligt. Troligtvis förstör man funktionen permanent.
IBS är förmodligen en orsak av järntillskott. Men detta är bara mina egna teorier efter att ha bildat mig en uppfattning kring de vetenskapliga studier som gjorts.
Man har sett ärrbildningar i tarmen på patienter som tagit tillskott.
Senast redigerad av VillJalentine 2020-05-24 kl. 14:51.
Citera
2020-05-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jag jag har fått den informationen i ett avskedsbrev.
Järnjonerna är som sagt väldigt korrosiva för slemhinnan i tarmen så magproblem är vanligt. Troligtvis förstör man funktionen permanent.
IBS är förmodligen en orsak av järntillskott. Men detta är bara mina egna teorier efter att ha bildat mig en uppfattning kring de vetenskapliga studier som gjorts.
Man har sett ärrbildningar i tarmen på patienter som tagit tillskott.

Hur fick du avskedsbrevet och när? Vad skrev han exakt?

Hur tog han livet av sig?

Jag måste säga att jag är illa berörd att han verkligen tog livet av sig, att han tog det steget. Jag mår själv extremt dåligt så jag vet hur det känns att må dåligt, men jag skulle inte ta livet av mig.

Nu är jag orolig att jag har orsakat mig själv kroniska skador pga järnet. Eftersom jag är gastric bypass opererad så jag är ju därmed extra känslig.

Ger järn genom injektioner också skador? Hur är det med övriga tillskott som t ex b12? Eftersom jag är gastric bypass opererad så måste man ta tillskott för resten av livet.
Citera
2020-05-24, 15:26
Medlem
Citat:
Hur fick du avskedsbrevet och när? Vad skrev han exakt?

Hur tog han livet av sig?

Jag måste säga att jag är illa berörd att han verkligen tog livet av sig, att han tog det steget. Jag mår själv extremt dåligt så jag vet hur det känns att må dåligt, men jag skulle inte ta livet av mig.

Nu är jag orolig att jag har orsakat mig själv kroniska skador pga järnet. Eftersom jag är gastric bypass opererad så jag är ju därmed extra känslig.

Ger järn genom injektioner också skador? Hur är det med övriga tillskott som t ex b12? Eftersom jag är gastric bypass opererad så måste man ta tillskott för resten av livet.

Det känns inte lämpligt att diskutera vidare angående det här.

Jag vet inte angående injektioner. Jag tror inte det är så bra då det är onaturligt att få det på det sättet men samtidigt är det ju inte ”fritt” järn utan järn bundet som inte är farligt på det sättet.
B12 kan du ta sublingualt istället under tungan. Köp i metyl eller hydroxyform. Då går det in i blodomloppet från munslemhinnan.
Citera
2020-05-25, 17:49
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Vad tråkigt att du också är drabbad.

Min sömn är dålig sedan tidigare, jag märker ingen skillnad pga magkatarren. Jag plågas av extrem och konstant hunger, det finns liksom inget stopp. Har du också detta problem?

Har också gått upp i vikt, antingen är det vätska eller så har jag gått upp i vikt i rent fett. Kan inte bedöma det.

Jag förstår och beklagar. Nej jag har inte konstant hunger. Tvärtom så har jag gått ner lite i vikt och haft minskad aptit på sistone, men det börjar rätta till sig nu.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in