Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-12, 13:29
  #1
Medlem
Alpha00s avatar
Från VLT:
” En 19-årig man fördes till sjukhus med svåra skador efter att ha blivit knivhuggen i halsen på Råby IP. En jämnårig man blev misshandlad.
Ärendet inkom till polisen vid 23.30-tiden på lördagskvällen och rubriceras som försök till mord.”

Någon som vet mer? Invandrargäng?
Citera
2020-01-12, 15:08
  #2
Medlem
Emolls avatar
Råby, ett område som plågats av mångkultur de senaste åren. Tror inte det klassas som ett utanförskapsområde men haft mycket problem med folk från tredjevärlden.

Är nog ingen högoddsare att det handlar om dessa barbarerna,.
Citera
2020-01-12, 16:04
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Råby, ett område som plågats av mångkultur de senaste åren. Tror inte det klassas som ett utanförskapsområde men haft mycket problem med folk från tredjevärlden.

Är nog ingen högoddsare att det handlar om dessa barbarerna,.


Du har nog aldrig varit i Råby.
Citera
2020-01-12, 18:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Du har nog aldrig varit i Råby.
Har du? Det heter Råby.
Citera
2020-01-12, 18:55
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Har du? Det heter Råby.


Skiter i om de heter på eller i

Ja brukar chilla dära när jag e i västerås
Citera
2020-01-12, 19:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Har du? Det heter Råby.

Nonchalera unknown250. Ett av trollen.

Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Skiter i om de heter på eller i

Ja brukar chilla dära när jag e i västerås

Det förstår jag att du kan. I Råby omges du av ditt eget folkslag. Ni utför bara aggressioner mot etniska svenskar.

Så här skrev du i en annan tråd:
Citat:
Bror dom becknarna du känner är bääh

Nu förtiden alla skickar abi bror svär 40 lax e inget man gör de på 3 dagar om man e driftig.

Man ser på språket vilken etnicitet du har så du ska inte komma med påståenden då du förmodligen är delaktig till att Sverige ser ut som det gör.

Hur mycket får du i bidrag?
Citera
2020-01-12, 20:33
  #7
Medlem
Alpha00s avatar
så..BO och GM, nån som törs outa namn?
Vad är det för ”ungdomar” som går runt knivbeväpnade? Vart är vårt samhälle på väg? Helt galet!
Citera
2020-01-12, 23:09
  #8
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Skiter i om de heter på eller i

Ja brukar chilla dära när jag e i västerås
Råby är ett riktigt skitställe. Bara Bäckby och Pettersberg är sämre i Västerås.

Alla som har råd flyttar därifrån. Finns en del bostadsrätter men mest nergångna miljonprogramshus proppfulla av somalier och MENA. Undvik till varje pris.
Citera
2020-01-13, 01:20
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Råby är ett riktigt skitställe. Bara Bäckby och Pettersberg är sämre i Västerås.

Alla som har råd flyttar därifrån. Finns en del bostadsrätter men mest nergångna miljonprogramshus proppfulla av somalier och MENA. Undvik till varje pris.


Har ingenting emot somalier dom är chill


Råby är väldig chill tyckr bäckby e chill också Pettersberg ja vet nt brukar inte va där
Citera
2020-01-13, 09:40
  #10
Medlem
den klassiske återkommer.
Citera
2020-01-13, 10:41
  #11
Medlem
Farbaute666s avatar
"Chill" vet jag inte om jag tycker att Råby är...Fast jag har sett en del "2-generationens" kriminella sitta och chilla vid pizzerian vid torget, de ser ut att trivas med livet och att förpesta tillvaron för vanliga.

Råby - när jag flyttade till Västerås runt 1993, fick jag snabbt lära mig uttrycken "Nairåby" om Råby och "Kravallby" om Vallby. Det har inte blivit bättre sedan.

Råby, Vallby, Bäckby, Bjurhovda och tyvärr också Pettersberg är inga ställen du vill "chilla" på vilka timmar som helst under dygnet direkt....
Citera
2020-02-20, 15:02
  #12
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Har du? Det heter Råby.

Haha touche..😂
Riktiga västeråsare vet att det i Västerås heter PÅ...på Bäckby,på Gryta,på Skiljebo osv.
Vi vet också att det heter I om andra ställen tex städer eller stadsdelar på andra håll,tex I Stockholm,I Västerås,I Rinkeby,I Tensta osv.
De enda "västeråsare" som kan få för sig att säga i Vallby,i Råby är invandrare och får väl ha lite dispens för det 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback