Citat:
Ursprungligen postat av
buzzcola86
har läst här på forum i cirka 10-15 år varför vet jag inte kanske för att jag är internetberoende, kanske för att jag har en pessimistisk och misantropisk sida som jag vill bekräfta vad vet jag.
men många inlägg har en viss negativ ton och tänker att detta kanske färgat hur jag ser på världen och människor?
Oh ja. Man måste välja sin mediatid med omsorg, och planera vad man väljer att exponera sig för och när, så att man alltid kan bibehålla den mentalkonfiguration det är man trivs Bäst med.
Själv fördelar jag min mentala mediatid på följande sätt:
Truly Nasty and utterly Horrible SHIT: 1%
Dåliga nyheter (Aftonbladet): 29%
Blandade nyheter (Omni): 50%
Goda nyheter (mina Inbox'ar): 18%
Nästan Spyfärdigt puttifnuttigulligull kapabelt att förvandla en fader till en moder: 2%
Det är Mitt recept för att hindra mig själv från att gå apa på den här planeten.
Jag har dock 40+ års erfarenhet av att studera mig själv och dra slutsatser kring vad jag kan göra för att hålla min mentala sanitet i schack.
Citat:
Ursprungligen postat av
buzzcola86
har exempelvis vissa problem med så kallad tillit.
Tillit är en internpsykologisk livserfarenhetsbaserad funktion och som tar många långa år att formas.
Citat:
Ursprungligen postat av
buzzcola86
Ska väl nämnas att det kan vara hård ton i andra forum också så är det kanske rimligare att tala om så kallad internetforum skadad (eftersom det tycks vara digital kommunikation som framhäver denna sida hos vissa användare)?
Mediaskadad är nog ett bättre ord.
Fyller du ditt huvud med andra tankar än dina egna, så
blir du det du fyllt ditt huvud mest med.