2020-01-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Du verkar inte speciellt insatt. Det råder kompetensbrist i princip i alla stora företag och mjukvaruföretag jag har varit inblandad i... vilket är många. Och det är mer eller mindre standard att outsourca till Indien. Efter att någon har jobbat för ett svenskt företag några år, blir det läge att flytta till Sverige av praktiska skäl. Så ser det ofta ut.

Vi ska vara oerhört tacksamma för de indier som väljer att flytta till Sverige. De är i regel lojala, plikttrogna, harmoniska och vänliga människor. Vi får en del av eliten i världens mest folkrika land.

Det handlar inte om lönedumpning, det handlar om globalisering. Man vill inte betala så mycket för en tjurputte till it tekniker när marknaden erbjuder 7 st sådana för samma pris i ett annat land. Att få hit några av dem som kan agera routers mot den världen ger Sverige enormt mycket välstånd och utvecklingskapacitet.

Bra talat! Du har helt rätt. Jag har bara positiva erfarenheter att arbeta med indier. Bra tillskott till Sverige.
Citera
2020-01-15, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Indierna failade med att skjuta upp en raket till månen 2019. USA gjorde det bemannet för 70 år sedan med datorteknologi som knappt översteg de simplaste miniräknarna idag.
Indierna har superdatorer att tillgå.

Säger ganska mycket om deras så kallade "superkompetens" som många här påstår. Någonstans i hjärnkontoret finns det brister...

Ja det var även Indier som utvecklade mjukvaran till flygplanen Boeing 737 Max.
Fattar inte att Indier har så bra rykte i IT världen, det är klart att med 1 miljard människor så finns det ett antal duktiga programmerare men även dom som inte har hela tänket.
Citera
2020-01-15, 14:06
Medlem
T-1000s avatar
Till er alla som bara lipar om att ”ge svenskarna sina jobb först”: Man kan ju undra hur er världsbild ser ut och hur fan tror ni det ser ut i Sverige egentligen?? De som är arbetslösa i detta land är ju det av en anledning. Det finns alkoholister och pundare som valt sin livsstil t.ex genom att vägra jobba! Kan inte ens tänka tanken att anställa ”Lasse-skruvmejsel” eller ”Cola-Ola” som tekniker eller dylikt på något företag som ska satsa på forskning eller utveckling. Va lite realistiska. I alla etniciteter - spelar ingen roll var - så finns det alltid några som inte passar in i ett samhälle! Deal with it!
Citera
2020-01-15, 14:13
Medlem
Vad är dessa indier?

Någon i tråden som vet vilka dessa indier är? Är de fridsamma hinduer, sikher, eller något annat eller är de rent av bottenskrapet från den muslimska minoriteten?

Vi verkar ju vara inriktade mot att ta in just muslimer här i landet.
Citera
2020-01-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vad är dessa indier?

Någon i tråden som vet vilka dessa indier är? Är de fridsamma hinduer, sikher, eller något annat eller är de rent av bottenskrapet från den muslimska minoriteten?

De jag har kommit i kontakt med här i landet är vanliga hinduer, gäller både folk på mitt företag och andra jag jobbat med. Har en del indiska kollegor i Indien som är sikher och muslimer, men de som flyttat till Sverige är uteslutande hinduer.
Citera
2020-01-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
De jag har kommit i kontakt med här i landet är vanliga hinduer, gäller både folk på mitt företag och andra jag jobbat med. Har en del indiska kollegor i Indien som är sikher och muslimer, men de som flyttat till Sverige är uteslutande hinduer.

Låter utmärkt. Sunnimuslimer verkar ju uppfatta sig som ett naturligt herrefolk som egentligen borde vara de som bestämmer i samhället.

Hinduer har en något mer nyanserad syn på sin plats i tillvaron.
Citera
2020-01-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birgittasvensson93
Varför ska så många från Indien komma till just Sverige?

https://www.friatider.se/120000-invandrade-2019-indier-storsta-gruppen

Nära 120 000 fick uppehållstillstånd 2019

https://nyheteridag.se/nara-120-000-fick-uppehallstillstand-2019/

BEKRÄFTAT: 2019 året med femte flest utdelade uppehållstillstånd någonsin

https://samnytt.se/bekraftat-2019-blev-femte-flest-utdelade-uppehallstillstand-nagonsin/

Snälla förklara för mig hur har man stramat åt invandringspolitiken?

Har ni verkligen trott på bluffen om att man minskat invandringen?

Vem drar i spakarna egentligen och påskyndar förfallet genom invandringen som verktyg?

Hur kunde svenskarna bli dörrmattor åt den globalistiska finanseliten?

Varför ska invandringspolitiken avvika så extremt mycket från våra gannländer som också är med i EU och konventioner?

Gunnar Sandelin avslöjar statistiken om Sveriges extrema invandring och varför den avviker så mycket från våra grannländer?

https://www.youtube.com/watch?v=JtBzIt-pcJY

Invandring till Sverige från SCB

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/

Hur i helvete kunde det gå så långt med detta bedrägeri på skattebetalarnas bekostnad?

Varför är det ingen som ifrågasätter dessa korrumperade ljugande politiker och tjänstemän och ställer de till svars?

Seriösa källor.....
Citera
2020-01-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Seriösa källor.....

SCB oseriöst?
Förövrigt är det Bonnierpressen med dess svans som är oseriösa. Det är inte bara antisvensk propaganda dagarna i enda utan även låg nivå. Som läsa lätt böcker. Man vill inte ha en djup diskussion utan ett fogligt lättlurat folk.

Indier, vet inte men de flesta jobbar nog på olika restauranger där det är 20anställda för att jobba gratis för sitt uppehållstillstånd
Citera
2020-01-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Indierna failade med att skjuta upp en raket till månen 2019. USA gjorde det bemannet för 70 år sedan med datorteknologi som knappt översteg de simplaste miniräknarna idag.
Indierna har superdatorer att tillgå.

Säger ganska mycket om deras så kallade "superkompetens" som många här påstår. Någonstans i hjärnkontoret finns det brister...

https://www.popularmechanics.com/military/navy-ships/a14783891/someone-left-a-hatch-open-and-crippled-indias-dollar29-billion-submarine/ Det här tycker jag säger mer om den indiska spjutspetskompetensen.
Citera
2020-01-15, 18:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Seriösa källor.....

Källan är ju Migrationsverket.
Citera
2020-01-15, 21:40
Medlem
Indier är bara bra, trevliga, respektfulla och allmänt chill. Men nu ser jag inte så förfärligt många in IT, däremot verkar det bara finnas indier inom matleverans som man ser numera. Är det där dom flesta jobbar?
Citera
2020-01-15, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vad är dessa indier?

Det är sköna lirare som käkar curry och skriver kod. Ungefär lika harmlöst som en fjärt i rymden.

Om nu inte regimen för för sig att importera hit det indiska trasproletariatet i sin jakt på valboskap. Med sossarna vid rodret vet man aldrig.

Har bara goda erfarenheter av indier, så länge de jobbar i väst eller Östasien. Billighetsoutsourcing till Sydasien är inget annat än ren idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in