Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det verkar inte finnas något direkt gemensam nämnare att hänga upp sig på, annat än just att morden sker efter fester i ganska skilda sociala miljöer. Fallet i den här tråden skulle kunna vara någon form av uppgörelse medan tråden du pekar på mest liknar ett misslyckat rån.
2. Var BO en teknikintresserad skinnskalle som studerade på teknis?, verkar lite långsökt.
Det jag började att spekulera i var att båda morden visar en sanslös brutalitet. Och eftersom man ska tänka lite i nya banor och använda sin fantasi så kom jag fram till detta.
Efter mordet på Anders Gustafsson lever GM vidare sitt liv och låtsas som att det regnar. ett år och tio månader senare 1996 den 14 oktober befinner han sig i området runt Tekniska Högskolan. Han får syn på Per Häggström som kommer gåendes helt själv. Han får den snillrika iden att råna honom eftersom att Per ser ut som ett lätt rånbyte och börja förfölja honom. När han får fatt i Per vid Ridskolan är det något som går fel och det slår slint i huvudet på honom precis som det gjorde nyårsafton 94/95. När han är färdig springer han där ifrån och får dåligt samvete. Springer ner till Karlavägen och ringer polisen.
Har du mördat någon i en uppgörelse, så kan du också mörda någon i ett misslyckat rån.
https://www.flashback.org/t1050415p2
Anders kom ifrån Vallentuna och från Tekniska Högskolan går bussar och Roslagsbanan till Vallentuna. På nyårsfesten så var han där med sina kompisar ifrån Vallentuna, så det kan vara någon av dem.
Detta är bara mina spekulationer, men det är bättre att spekulera än att bara stirra sig blind