Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det borde ju tala emot skinheads i så fall - antar jag.
Det vet ju inte jag något om, det kan ju vara som så att SKL har tröttnat på ett ständigt
gnälleri om tid, problem och liknande. Hårstråna är liksom inte där, nu (om jag inte) hörde fel
så är det själva redskapen (mordvapnen) som undersöks. Så tidigare har vi haft bilar, hårstrån
och nu mordvapen och ständigt inga resultat + ständiga anklagelser mot SKL (dessa finns på nätet).
Så snarare är det som vanligt, utredningen har tagit ett stort steg framåt, Eilert vet nu vilka människor som fanns på klubben. Detta är ett jättekliv (sant). Och en förutsättning för att kunna lösa någonting.
Sedan är det den nya strategin med övervakning av misstänkta som har varit misstänkta i 15 år utan att de vet om det, jag skulle vilja se Eilert beskriva och motivera den arbetsmetoden i rätten. (jag har hört ett och annat i mina dagar, (en polisman sa exakt när verkligheten var +-3km i två plan), men men.) ibland helgar ändamålet medlen även om det i detta fallet enbart spred känslomässig skuld då de skyldiga redan erkänt innan. (kanske var det moral så att de inte skulle bli sura på sig själva efter några år...).
Men som sagt, med den nya medlemslistan på klubben kan nog utredningen ta lite fart. Kanske borde Eilert leja lite kvalificerad personal och skaffa en modernare variant än ibaise.