Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-08, 18:06
Medlem
Någon mer än jag som reagerar på att runt 6-8st ensamkommande finns på listan över avlidna i flygplaskraschen i Iran?

Om man flyr Iran 2015 eller senare, hur kan man i så fall redan nu åka "hem" på semester?

Helt sjukt är det. Vad är det för fel på Sverige som godkänner dessa personers ansökningar?

Jag är för att hjälpa riktiga flyktingar, dvs kvotflyktingar, men detta visar på hur sjuk svensk flyktingmottagning är.
Citera
2020-01-08, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Någon mer än jag som reagerar på att runt 6-8st ensamkommande finns på listan över avlidna i flygplaskraschen i Iran?

Om man flyr Iran 2015 eller senare, hur kan man i så fall redan nu åka "hem" på semester?

Helt sjukt är det. Vad är det för fel på Sverige som godkänner dessa personers ansökningar?

Jag är för att hjälpa riktiga flyktingar, dvs kvotflyktingar, men detta visar på hur sjuk svensk flyktingmottagning är.

Det är klart man reagerar. Har för mig att det var somalierna som först lyckades få semester i sitt hemland och sen det blev någon slags praxis.

Du bidrar väl gärna till det?
Senast redigerad av Lunkan99 2020-01-08 kl. 18:14.
Citera
2020-01-08, 18:14
Åk ut på Arlanda och kika..vilka resenärerna är. Kalle och Britta som varit på Gran Canaria är förståss där men Mena och Afrika är i majoritet. Klart Arlanda måste byggas ut.
Citera
2020-01-08, 18:14
Medlem
CyberIngmars avatar
Personerna är från Iran och uppger att de flytt från Afghanistan. Det är fullt tillåtet att semestra i Iran då Iran inte är landet migranter flytt ifrån. Antagligen betalas flygbiljetter via svenskt skattemedel. Själv är jag förvånad att det tillåts av tullen då många saknar ID.
Citera
2020-01-08, 18:20
Medlem
Enl, expressen kom det 115 000 anhöriginvandrare förra året. Antar att flertalet kommer från Mena..
Citera
2020-01-08, 18:22
Mardrömmen hade varit ett plan på väg ner i Iran och landa med en massa ensamkommande som utvisats och en missil träffat planet. Det hade säkert blivit totalstopp för utvisningar direkt. Å andra sidan är det väl 2 ut 15 in som gäller för Sverige
Citera
2020-01-08, 18:25
Enligt Fatima Khavari är ju de som kommer redan ’psykiskt döda’ så att även den fysiska döden inträder rör mig inte i ryggen. Jag hoppas att det brann rejält i Elvisfrisyrerna på väg ner i backen.

Däremot känner jag sympati med den svenska familjen från Åkersberga. Det är en helt annan sak.
Citera
2020-01-08, 18:26
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Enl, expressen kom det 115 000 anhöriginvandrare förra året. Antar att flertalet kommer från Mena..
Rätt hyfsade siffror om man vill fördärva ett land som redan idag är skadat ge det 5-10 år till så är det totalt sabbat.
Citera
2020-01-08, 18:31
Medlem
Här beskrivs hur det fungerar. På semester i hemlandet på skattebetalarnas bekostnad.
Och givet inga konsekvenser, inget straff och nertystat.
Man blir trött.

http://meritwager.nu/allmant/en-migga-darfor-sa-han-kanske-till-sin-socialassistent-att-han-ville-aka-pa-en-rekreationsresa-till- uganda-vilket-han-fick-socialbidrag-for/
Citera
2020-01-08, 18:31
Medlem
Här finns en lista på vilka "svenskar" som fanns på planet, notera åldrarna...
- https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb2Glr/barn-bland-de-doda-svenskarna-i-iran
Citera
2020-01-08, 18:32
Medlem
FAN!!!

Där rök en massa investerade skattepengar. De här skulle ju rädda Sverige.

Sverige måste förklara krig mot Iran.
Citera
2020-01-08, 18:35
Medlem
Ingen av de 17 är väl född i Sverige? Finns bara uppgifter om nytryckta pass eller "bosatt" i Sverige.

Detta är mer bevis på hur sjukt vänstersverige blivit snarare än en tragedi.

TS har helt rätt i det sjuka med turismen när man nyss anlänt för att fly döden.

Jävla lögn allting som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in