Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Finns det någonting i hela universum som Iran hade kunnat gjort som du inte hade hittat några fel i?
Även när helt "vanliga" flygolyckor händer i helt demokratiska västländer så är initiala rapporter och dementier ofta felaktiga, även från officiellt håll. Att Iran nu erkänt får ses som väldigt positivt och erkännandet kom snabbt. Jag kan inte se att det hade varit så annorlunda från ett mer anständigt västland faktiskt.
Du förstår nog inte turerna här. Jag har givetvis ingen insyn heller, men jag kan väl tänka mig. För att Irans statsledning ska erkänna, så krävs ju att Irans statsledning själva är förvissade om att detta är korrekt. Sådant går inte nödvändigtvis snabbt. Först måste närmaste befäl inse vad som hänt, sedan måste dennes chef och dennes chef och dennes chef, osv, inse och kunna belägga vad som skett. Samtidigt måste utredarna besöka platsen och kolla att det inte finns uppenbara fel i historien, osv, osv, och sedan måste statsledningen väga för och emot, samla sig om ett gemensamt uttalande och berätta för världen. Somliga bevis behöver antagligen vara säkrade och källor kollade, innan de kan ske. Det är ju knappast så att Ayatollan direkt förstår att det var en vådabekämpning, när var hur, att det inte var terrorister utan iransk militär, osv, osv.
Summa summarum: du försöker bara hitta anledningar att snacka skit och kan inte ens tänka dig att det finns komplikationer och turer i bakgrunden.
Hur jävla dum i huvudet är du?
Direkt efter att missilerna avlossats och träffat planet vet ju alla inblandade vad som hänt. Ändå försöker iranska myndigheter att mörka. Dessa jävla sandnegrer borde avrättas direkt!