2007-12-19, 12:39
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Och varför inte det tänker du? Kvinnor har väl också könsjukdomar och det finns många kvinnor som inte heller berättar att de har en könssjukdom så det så.
Det handlar om principen, ingen vare sig man är kändis eller inte ska slippa undan sitt ansvar, har man gjort något olagligt ska man straffas för det. I det här fallet har AL gjort något olagligt genom att inte berätta för sina sexpartners att han har hiv och därför ska han anmälas och straffas för det precis som jag anser att pajasen Tito "världsartisten" Beltran ska straffas för alla sina bravader samt alla andra kändisar som tar koks och begår andra olika kriminella handligar i landet men som det alltid ska daltas med och aldrig straffas.
Jag förstår att ni inte håller med mig för kändisarna är ju "folkkära och inte ett hår får krökas på dem för då tappar ju landet sina kändisar och faller i glömska" men om man låter folk kringå lagar och förordningar bara för att de är kändisar och tillför landet pengar och status kan vi ju lika gärna avskaffa alla lagar och införa anarki på en gång.
Alla ska vara lika inför lagen anser jag oavsett vad ni tycker.
Det handlar om principen, ingen vare sig man är kändis eller inte ska slippa undan sitt ansvar, har man gjort något olagligt ska man straffas för det. I det här fallet har AL gjort något olagligt genom att inte berätta för sina sexpartners att han har hiv och därför ska han anmälas och straffas för det precis som jag anser att pajasen Tito "världsartisten" Beltran ska straffas för alla sina bravader samt alla andra kändisar som tar koks och begår andra olika kriminella handligar i landet men som det alltid ska daltas med och aldrig straffas.
Jag förstår att ni inte håller med mig för kändisarna är ju "folkkära och inte ett hår får krökas på dem för då tappar ju landet sina kändisar och faller i glömska" men om man låter folk kringå lagar och förordningar bara för att de är kändisar och tillför landet pengar och status kan vi ju lika gärna avskaffa alla lagar och införa anarki på en gång.
Alla ska vara lika inför lagen anser jag oavsett vad ni tycker.
Håller med men det är väl upp till dom som har haft sex med honom utan att veta att han har HIV att anmäla, om han nu inte informerat dom han haft sex med... vilket jag inte skulle bli förvånad över om han inte gjort. Men förvånas ändå fortfarande över att folk inte lärt sig att använda en kondom, både i homosexuella och straighta knullsessions. Är man ute och knullar runt utan att skydda sig och åker på både den ena eller andra sjukdomen så får man fan skylla sig lite själv. Det är 2007 och har man fortfarande inte fatta hur man använder skydd så... ja though break niggaz