• 5
  • 6
2007-12-19, 12:39
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Och varför inte det tänker du? Kvinnor har väl också könsjukdomar och det finns många kvinnor som inte heller berättar att de har en könssjukdom så det så.

Det handlar om principen, ingen vare sig man är kändis eller inte ska slippa undan sitt ansvar, har man gjort något olagligt ska man straffas för det. I det här fallet har AL gjort något olagligt genom att inte berätta för sina sexpartners att han har hiv och därför ska han anmälas och straffas för det precis som jag anser att pajasen Tito "världsartisten" Beltran ska straffas för alla sina bravader samt alla andra kändisar som tar koks och begår andra olika kriminella handligar i landet men som det alltid ska daltas med och aldrig straffas.
Jag förstår att ni inte håller med mig för kändisarna är ju "folkkära och inte ett hår får krökas på dem för då tappar ju landet sina kändisar och faller i glömska" men om man låter folk kringå lagar och förordningar bara för att de är kändisar och tillför landet pengar och status kan vi ju lika gärna avskaffa alla lagar och införa anarki på en gång.
Alla ska vara lika inför lagen anser jag oavsett vad ni tycker.

Håller med men det är väl upp till dom som har haft sex med honom utan att veta att han har HIV att anmäla, om han nu inte informerat dom han haft sex med... vilket jag inte skulle bli förvånad över om han inte gjort. Men förvånas ändå fortfarande över att folk inte lärt sig att använda en kondom, både i homosexuella och straighta knullsessions. Är man ute och knullar runt utan att skydda sig och åker på både den ena eller andra sjukdomen så får man fan skylla sig lite själv. Det är 2007 och har man fortfarande inte fatta hur man använder skydd så... ja though break niggaz
Citera
2007-12-19, 13:00
Medlem
styrlunds avatar
...

Asså, jag vill inte framstå som en idiot, men är HIV en könssjukdom?
Citera
2007-12-19, 13:15
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Asså, jag vill inte framstå som en idiot, men är HIV en könssjukdom?

Nej! HIV är ett retrovirus som bland annat är sexuellt överförbart och har således ingenting specifikt med könet att göra!
Citera
2007-12-19, 13:19
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Nej! HIV är ett retrovirus som bland annat är sexuellt överförbart och har således ingenting specifikt med könet att göra!

Tack Xallo. Nu slapp jag ringa min farbror med doktorshatten och ställa den idiotfrågan.
Citera
2007-12-19, 13:25
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Och varför inte det tänker du? Kvinnor har väl också könsjukdomar och det finns många kvinnor som inte heller berättar att de har en könssjukdom så det så.

Det handlar om principen, ingen vare sig man är kändis eller inte ska slippa undan sitt ansvar, har man gjort något olagligt ska man straffas för det. I det här fallet har AL gjort något olagligt genom att inte berätta för sina sexpartners att han har hiv och därför ska han anmälas och straffas för det precis som jag anser att pajasen Tito "världsartisten" Beltran ska straffas för alla sina bravader samt alla andra kändisar som tar koks och begår andra olika kriminella handligar i landet men som det alltid ska daltas med och aldrig straffas.
Jag förstår att ni inte håller med mig för kändisarna är ju "folkkära och inte ett hår får krökas på dem för då tappar ju landet sina kändisar och faller i glömska" men om man låter folk kringå lagar och förordningar bara för att de är kändisar och tillför landet pengar och status kan vi ju lika gärna avskaffa alla lagar och införa anarki på en gång.
Alla ska vara lika inför lagen anser jag oavsett vad ni tycker.

Men Andreas Lundstedt har ju bara haft sex med bögar. Det gör väl inget om de får HIV och dör, eller?
Citera
2007-12-19, 13:33
Medlem
Giggis avatar
Eftersom det rör sig om en så allvarlig sjukdom som HIV undrar man varför inte Nyhlén valde att hänga ut honom. Det är ett allvarligt brott att undanhålla sin sjukdomshistoria. Iofs säger han ju i artikeln att han berättade för sin partner så fort han fick veta så Nyhlén kanske bara ha svävat ut lite!
Citera
2007-12-19, 15:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Håller med men det är väl upp till dom som har haft sex med honom utan att veta att han har HIV att anmäla, om han nu inte informerat dom han haft sex med... vilket jag inte skulle bli förvånad över om han inte gjort. Men förvånas ändå fortfarande över att folk inte lärt sig att använda en kondom, både i homosexuella och straighta knullsessions. Är man ute och knullar runt utan att skydda sig och åker på både den ena eller andra sjukdomen så får man fan skylla sig lite själv. Det är 2007 och har man fortfarande inte fatta hur man använder skydd så... ja though break niggaz

Ja visst är det så men jag blir så arg när ingen av dem gör det utan karln hyllas i media istället för att ställas till svars för att springer runt och har sex med en massa människor utan att upplysa att han har hiv. Det är detta jag reagerar mot, sådana som han kommer alltid undan även om de mördar, våldtar slåss osv medan vi andra blir direkt internerade om vi råkar hitta en krona på marken som vi inte genast lämnar till polisen. Alla ska ta sitt ansvar och vara lika inför lagen, det är allt jag kräver, tyvärr är det inte så i det här landet utan är man det minsta känd så slipper man ta sitt ansvar och straff vilket jag anser är fel. Det finns väl ingen av er som på allvar tror att Tito Beltran blir fälld för vad han har gjort trots vittnen, dnaspår och annat som skulle fälla alla andra utav oss vanliga dödliga. Varför blir han inte fälld, jo enbart för att han är "folkkär och tillför landet inkomster och status" Därför går alla kändisar fria och sånt tramsande och daltande måste motverkas, tyvärr är inga politrucker intresserade av detta eftersom alla pajasarna i riksdag och regering är exakt likadana och lever i en gräddfil när det gäller lagar och förordningar.
Citera
2007-12-19, 19:55
Medlem
Civile99s avatar
Tänka sig jag var den som gissade rätt på den HIVsmittade kändisen redan 2006-03-21. (Inlägg #7 i den här tråden).

Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in