• 1
  • 2
2020-01-07, 18:32
Medlem
jbswebecks avatar
En fråga till alla som har mobilen i bakfickan varför just där? När ni sätter er ner tar ni alltid ut mobilen och håller den i handen eller sitter ni ner med mobilen i fickan?

Ni som har alla kort i samma plånbok vad gör ni om den blir stulen och ni inte har några kontanter på er?

Detta fenomen kom sen alla mobilplånböcker ersatte vanliga plånböcker. Är ni inte rädda för stöldrisken hur svårt är det att dra upp en mobilplånbok ur en bakficka utan att ni märker det.
Citera
2020-01-07, 18:47
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
En fråga till alla som har mobilen i bakfickan varför just där? När ni sätter er ner tar ni alltid ut mobilen och håller den i handen eller sitter ni ner med mobilen i fickan?

Ni som har alla kort i samma plånbok vad gör ni om den blir stulen och ni inte har några kontanter på er?

Detta fenomen kom sen alla mobilplånböcker ersatte vanliga plånböcker. Är ni inte rädda för stöldrisken hur svårt är det att dra upp en mobilplånbok ur en bakficka utan att ni märker det.

Gissningsvis lika lätt som att dra upp en vanlig plånbok ur bakfickan...

Hur gör TS själv? Har du ett kort i varje ficka för att känna dig säker? Extra ID- och/eller körkort i fall det ena blir stulet?
Citera
2020-01-07, 18:47
Medlem
Har ingen mobilplåbok men har alla kort i en och samma plånbok... och har oftast mobilen i bakfickan.

Är inte rädd att bli rånad och är jag på en plats med risk för ficktjuvar byter jag ficka. Skärmen har aldrig spruckit när jag satt mig...
Citera
2020-01-07, 18:50
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Gissningsvis lika lätt som att dra upp en vanlig plånbok ur bakfickan...

Hur gör TS själv? Har du ett kort i varje ficka för att känna dig säker? Extra ID- och/eller körkort i fall det ena blir stulet?

Nej men jag har en vanlig plånbok och mobilen i olika fickor skulle oturen vara framme att nån snor plånboken har jag i alla fall mobilen så jag kan köpa en biljett och spärra korten. Förlorar jag mobilen så har jag plånboken så att jag kan köpa mig en biljett hem.
Citera
2020-01-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Har ingen mobilplåbok men har alla kort i en och samma plånbok... och har oftast mobilen i bakfickan.

Är inte rädd att bli rånad och är jag på en plats med risk för ficktjuvar byter jag ficka. Skärmen har aldrig spruckit när jag satt mig...

Måste vara obekvämt att sitta på telefonen.. Har du en sån där onödigt stor telefon som inte går ner i sidfickorna?
Citera
2020-01-07, 19:02
Medlem
Aldrig förstått detta heller. Dessutom får man ryggproblem
Citera
2020-01-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWES
Måste vara obekvämt att sitta på telefonen.. Har du en sån där onödigt stor telefon som inte går ner i sidfickorna?

Nope, tycker helt enkelt bara att det är bekvämare... och får hellre strålning i röven än i pungen. Inte för att jag tror det spelar någon större roll, lär få cancer oavsett, men ändå...
Citera
2020-01-07, 19:53
Medlem
megacoolmans avatar
Har alltid trott att det bara är tjejer i tighta jeans som har mobilen i bakfickan.
Men det kanske bara är dem man lägger märke till
Citera
2020-01-07, 20:21
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Har alltid trott att det bara är tjejer i tighta jeans som har mobilen i bakfickan.
Varför har du spasmer i ögonbrynen säger Pelle 8 år?
Om man har mobil i innerfickan på en jacka, problemet löst.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-07 kl. 20:33.
Citera
2020-01-07, 23:37
Medlem
Tjejjeans har väldigt små fickor framtill vilket gör det väldigt svårt att ha dagens stora telefoner där.
Citera
2020-01-08, 00:06
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ja, även jag ser mest sådant hos sådana tjejer.
Det borde vara olagligt att med telefon platta till en i övrigt välformad rumpa.
Citera
2020-01-08, 09:47
Medlem
Ser det på Centralen flera gånger dagligen - färska iPhones uppstickande en halv decimeter ur bakfickor. Idiotiskt. Inte bara riskerar tjejerna (ja, nästan alltid tjejer) att bli bestulna fort. Dessutom borde ju risken vara överhängande att krossa telefonen när man sätter sig ner - och då hjälper inga skärmskydd eller fodral.

Jag har för övrigt varit med om ett försök att norpa min plånbok från framfickan på jeansen. Så fräcka är ficktjuvarna i Stockholm numera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in