2006-03-21, 10:55
Medlem
Ricky_s avatar
Slängde i mig 4 st för ca 12 timmar sen, vilket jag ångrar! kunde inte sova en blund inatt o kunde inte slappna av för 5 öre och nu är det nog som värst! Jag har brutala käkskakningar o då menar jag brutala! dålig o blurrig syn också...Hur länge ska skiten sitta i? vad jag fattat det som så är det nån form av antideprisiv medecin...
Citera
2006-03-21, 11:12
Medlem
Aj du. Det är ett SSRI-preparat, och du kan riskera att drabbas av serotoninsyndrom. Ha någon i din närhet och kontakta sjukvårdspersonal. Känner du att du blir allt sämre, så tveka inte att ringa 112.
Citera
2006-03-21, 11:23
Medlem
SinCitys avatar
Gissar att det var 20mg x 4 du tog? Det är dubbel rekomenderad maxdos/dag. Saxat från Fass:

"Om du använder mera Paroxetin Alpharma än du borde:

Om du har tagit för mycket Paroxetin Alpharma ska du omedelbart kontakta läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen (tel 112).

Symptom på överdosering är: Illamående, kräkning, skakningar, utvidgade pupiller, muntorrhet, irritation, ökad svettning och slöhet. "

Känner du att du börjar bli förvirrad, få hög feber och krampa så föreslår jag att du ringer 112. Dock så är serentogent syndrom relativt ovanligt, men kan vara väldigt farligt. Oftast har det enligt vad jag läst uppträtt vid gigantiska doser av SSRI/SNRI, och då ofta i kombination med andra läkemedel. Kanske är lika bra att knalla ner till hälsovårdcentralen? Om inte annat för själsfriden då SSRI initalt kan ge panikkänslor/attacker.
Citera
2006-03-21, 11:38
Medlem
Ricky_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Gissar att det var 20mg x 4 du tog? Det är dubbel rekomenderad maxdos/dag. Saxat från Fass:

"Om du använder mera Paroxetin Alpharma än du borde:

Om du har tagit för mycket Paroxetin Alpharma ska du omedelbart kontakta läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen (tel 112).

Symptom på överdosering är: Illamående, kräkning, skakningar, utvidgade pupiller, muntorrhet, irritation, ökad svettning och slöhet. "

Känner du att du börjar bli förvirrad, få hög feber och krampa så föreslår jag att du ringer 112. Dock så är serentogent syndrom relativt ovanligt, men kan vara väldigt farligt. Oftast har det enligt vad jag läst uppträtt vid gigantiska doser av SSRI/SNRI, och då ofta i kombination med andra läkemedel. Kanske är lika bra att knalla ner till hälsovårdcentralen? Om inte annat för själsfriden då SSRI initalt kan ge panikkänslor/attacker.

Ok! men värre har det inte blivit iallafall! så dum i huvvet man kan vara ibland att man slänger i sig skit man inte vet nånting om, vårdscentralen blir det inte på tal om, ska försöka sitta hemma o vänta ut det...Ögonen ser ganska vidriga ut för pupilerna pulserar bokstavligen!
Citera
2006-03-21, 12:00
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky_
Ok! men värre har det inte blivit iallafall! så dum i huvvet man kan vara ibland att man slänger i sig skit man inte vet nånting om, vårdscentralen blir det inte på tal om, ska försöka sitta hemma o vänta ut det...Ögonen ser ganska vidriga ut för pupilerna pulserar bokstavligen!

Ålrajt, men du bör inte vara ensam för säkerhets skull tycker jag. Själv vet jag för lite om hur serentogentsyndrom ter sig för att kunna ge andra råd än att kolla upp det om du känner minsta tillstymmelse till att det blir värre, har bara läst om de riktigt kritiska fallen och det verkar inte vara nån höjdare. Respirator och grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in