2022-06-06, 08:21
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har inte läst hela tråden. Att köra dansen på fredag-lördag är inte samma som buggkurs, det är ofta mitt i veckan och helt utan alkohol. Det är en helt annan sak.
Jag menar nog att alkoholen spelar in - till ens fördel.
Citera
2022-06-06, 08:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Jag menar nog att alkoholen spelar in - till ens fördel.

Nej, det gör den inte.
På en buggkurs mitt i veckan så är det ok för en kvinna att prata med en man hon dansar med och även efter. På en fredag-lördag så står alla i sina gäng och kommer garanterat nobba om personen som bjuder upp är full. Det kommer heller inte bli något snack under dansen om det nu blir någon alls.
Att träffa personer där de inte direkt jagar förhållande eller knull är ofta bättre. Man börjar på en helt annan nivå och man har direkt något gemensamt att prata om.
Citera
2022-06-06, 08:28
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Nej, det gör den inte.
På en buggkurs mitt i veckan så är det ok för en kvinna att prata med en man hon dansar med och även efter. På en fredag-lördag så står alla i sina gäng och kommer garanterat nobba om personen som bjuder upp är full. Det kommer heller inte bli något snack under dansen om det nu blir någon alls.
Att träffa personer där de inte direkt jagar förhållande eller knull är ofta bättre. Man börjar på en helt annan nivå och man har direkt något gemensamt att prata om.

Buggkurs i Sverige
Save my soul. Låter som det är bäddat för att det ska bli fel/gå åt fel håll.
Så står alla introverta där och väntar vid en vit vägg på att någon kommer fram så blir det inget av.

Jag får ångest bara jag ser det här
Citera
2022-06-06, 08:29
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Nej, det gör den inte.

Då har vi olika åsikter. Full ska man för övrigt inte vara, men en öl eller två innanför västen kan bryta isen.
Citera
2022-06-06, 08:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Buggkurs i Sverige
Save my soul. Låter som det är bäddat för att det ska bli fel/gå åt fel håll.
Så står alla introverta där och väntar vid en vit vägg på att någon kommer fram så blir det inget av.

Jag får ångest bara jag ser det här

Du tänker på skolans danskurser på gymnastiken, en buggkurs för vuxna är något helt annat. Där är det personer som faktiskt vill lära sig dansa.

Citat:
Då har vi olika åsikter. Full ska man för övrigt inte vara, men en öl eller två innanför västen kan bryta isen.

För dig som inte kan prata med en kvinna utan några öl kanske det är så men det finns personer som även kan samtala fast de är helt nyktra.
Citera
2022-06-06, 08:37
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Du tänker på skolans danskurser på gymnastiken, en buggkurs för vuxna är något helt annat. Där är det personer som faktiskt vill lära sig dansa.

För dig som inte kan prata med en kvinna utan några öl kanske det är så men det finns personer som även kan samtala fast de är helt nyktra.
Du vet ingenting om huruvida jag kan prata med kvinnor eller inte. Tydligen gick det bra åtminstone en gång eftersom jag är både gift och trebarnsfar. Det skedde utan alkohol t o m! Därmed inte sagt att man måste träffa en partner spiknykter alltid, tvärtom.

Tillbaks till buggkursen nu med dig.
Citera
2022-06-06, 08:40
Medlem
Skidlifts avatar
Jag har märkt att när det är dax för ett hederligt sommarkalas så är det alltid så att det är högst 5 singel kvinnor och alltid minst 10 singel män på plats.

Männen bjuder oftast med sina nya kompisar till gänget men kvinnorna bjuder aldrig in någon ny kvinna. Jag misstänker att kvinnorna inte vill ha konkurrens 🤔
Citera
2022-06-06, 08:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Du vet ingenting om huruvida jag kan prata med kvinnor eller inte. Tydligen gick det bra åtminstone en gång eftersom jag är både gift och trebarnsfar. Det skedde utan alkohol t o m! Därmed inte sagt att man måste träffa en partner spiknykter alltid, tvärtom.

Tillbaks till buggkursen nu med dig.

Ingen fara, jag är inte heller singel sen drygt 20 år men valt ett liv utan barn men det var vårt val. Vi träffades också helt nyktra på bussen till jobbet.
Slipper alltså att gå på buggkurs jag också.
Citera
2022-06-06, 08:43
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ingen fara, jag är inte heller singel sen drygt 20 år men valt ett liv utan barn men det var vårt val. Vi träffades också helt nyktra på bussen till jobbet.
Slipper alltså att gå på buggkurs jag också.
Se där! Bussen istället för buggen, det tycker nog även Lill-Marit Bugge är ett bussigt tips!
Citera
2022-06-06, 08:46
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Se där! Bussen istället för buggen, det tycker nog även Lill-Marit Bugge är ett bussigt tips!

Flesta träffas via jobbet vilket är mycket lättare än börja massa onödiga kurser som kommer säkert vara usel på också som introvert
Stackars TS liksom... Buggkurser kräver någon som är riktigt extrovert
Citera
2022-06-06, 09:20
Moderator
pbos avatar
Citat:
Du är nummer tre som tipsar om detta. Bättre att åka direkt till dansen på fredag- eller lördagkväll och ta för sig av utbudet. Där finns lusten i luften från start.

Även sådana former av dejtingträffar som utspelar sig på exempelvis Finlandsbåten låter som något för en man över 40.

Tidningen Land har en Man söker kvinna-spalt (och tvärtom) där trygga, lantluftsuppfödda naturmänniskor kan finna en livspartner.
Upplysningens så finns inga dansställen för pardans kvar i Sveriges storstadsområden. Det är drygt 20 år sedan de försvann. Dans har helt blivit en subkultur. Man kan verkligen inte gå ut en lördag och dansa eftersom det inte finns någonstans att gå. Vill man dansa är det kurs kl. 18 på onsdagar i ett folkets hus i en förort.

Tillägg: F.ö. kan jag redan bugga eftersom det ansågs vara något man skulle ha nytta av i sälskapslivet när jag var ung.

Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Jag har märkt att när det är dax för ett hederligt sommarkalas så är det alltid så att det är högst 5 singel kvinnor och alltid minst 10 singel män på plats.

Männen bjuder oftast med sina nya kompisar till gänget men kvinnorna bjuder aldrig in någon ny kvinna. Jag misstänker att kvinnorna inte vill ha konkurrens 🤔
Intressant. Precis motsatt vad jag upplever. Kanske är vi i olika åldersgrupper?
Citera
2022-06-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Upplysningens så finns inga dansställen för pardans kvar i Sveriges storstadsområden. Det är drygt 20 år sedan de försvann. Dans har helt blivit en subkultur. Man kan verkligen inte gå ut en lördag och dansa eftersom det inte finns någonstans att gå. Vill man dansa är det kurs kl. 18 på onsdagar i ett folkets hus i en förort.

Kolla in danslogen.se, väldigt många arrangörer både i och utanför storstäderna. Själv har jag testat Hågelbyparken och Liljekonvaljeholmen, båda mycket trevliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in