Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Du är nummer tre som tipsar om detta. Bättre att åka direkt till dansen på fredag- eller lördagkväll och ta för sig av utbudet. Där finns lusten i luften från start.
Även sådana former av dejtingträffar som utspelar sig på exempelvis Finlandsbåten låter som något för en man över 40.
Tidningen Land har en Man söker kvinna-spalt (och tvärtom) där trygga, lantluftsuppfödda naturmänniskor kan finna en livspartner.
Upplysningens så finns inga dansställen för pardans kvar i Sveriges storstadsområden. Det är drygt 20 år sedan de försvann. Dans har helt blivit en subkultur. Man kan verkligen inte gå ut en lördag och dansa eftersom det inte finns någonstans att gå. Vill man dansa är det kurs kl. 18 på onsdagar i ett folkets hus i en förort.
Tillägg: F.ö. kan jag redan bugga eftersom det ansågs vara något man skulle ha nytta av i sälskapslivet när jag var ung.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skidlift
Jag har märkt att när det är dax för ett hederligt sommarkalas så är det alltid så att det är högst 5 singel kvinnor och alltid minst 10 singel män på plats.
Männen bjuder oftast med sina nya kompisar till gänget men kvinnorna bjuder aldrig in någon ny kvinna. Jag misstänker att kvinnorna inte vill ha konkurrens 🤔
Intressant. Precis motsatt vad jag upplever. Kanske är vi i olika åldersgrupper?