2020-01-06, 15:28
Medlem
Hej,

pendlar ca 70 km om dagen och letar efter en bil som är både billig i skatt och att köra, dvs så att lite pengar som möjligt hamnar i fitt stefans ficka. märke eller typ av bil är oviktigt utan tänker att ni ska rekommendera något ni har erfarenhet utav och tycker funkar för er/nån ni känner. en bra bil helt enkelt. diesel eller bensin är oviktigt ,tack på förhand------- PS: pris mellan 20.000-50.000. år spelar ingen roll
Citera
2020-01-06, 15:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej,

pendlar ca 70 km om dagen och letar efter en bil som är både billig i skatt och att köra, dvs så att lite pengar som möjligt hamnar i fitt stefans ficka. märke eller typ av bil är oviktigt utan tänker att ni ska rekommendera något ni har erfarenhet utav och tycker funkar för er/nån ni känner. en bra bil helt enkelt. diesel eller bensin är oviktigt ,tack på förhand------- PS: pris mellan 20.000-50.000. år spelar ingen roll

Toyota Corolla.
Citera
2020-01-06, 15:32
Bannlyst
Toyota Yaris, Kia Cee´d/Rio, Hyundai i20/i30. Köp inte VAG det är skit som går sönder.
Citera
2020-01-06, 15:33
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Hej,

Jag har själv 30 km enkel resa till jobbet, dvs 60km tor. Jag betalade 140 000 för en fyra år gammal skoda octavia. Då fick jag en rätt ny bil som hållit och som drar lite soppa. Ändå är det en bil med bra packkapacitet och som man bekvämt åker långt med. Dessutom kan den dra husvagn.

Ska man lägga sig i din prisklass skulle jag nog försöka hitta en Golf som har sådär 5 år på nacken.
Citera
2020-01-06, 16:20
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliedabsauger
Toyota Yaris, Kia Cee´d/Rio, Hyundai i20/i30. Köp inte VAG det är skit som går sönder.
Håller med
Citera
2020-01-06, 16:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hej,

I den prisklassen så avgör bilens individuella skick mer än märket. Men mitt tips är att hålla sig till asiatiskt, gärna Toyota, se bara till att den är skött. Håll dig långt bort från VAG.s skit.
Citera
2020-01-06, 16:30
Bannlyst
Toyota Yaris köp privat så får du mycket bra bil för dina pengar. Hade själv en Yaris och hade aldrig några problem. 0,6 per mil blandad körning. Lättkörd även för tjejer och klumphuggare. En fördel också att den verkligen blir ren i automattvätt inga skrymslen som undgår vasken.
Citera
2020-01-07, 00:30
Medlem
Fuzzs avatar
Själv skulle jag titta på Ford Focus. Relativt billiga i inköp. Håller bra. Låg skatt om man köper en flexifuel strax under 1000:- om jag mins rätt.(man behöver ju inte köra på etanol)
Är relativt bensinsnåla på bensin tror runt 0.6-0.65 landsväg. Ca 30-40% mer med etanol.
Citera
2020-01-07, 00:43
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliedabsauger

Bra tips, vill lägga till Skoda Fabia. Billig begagnad, klen motor så drar lite och man sparar bränsle på att aldrig köra om någon
Citera
2020-01-07, 17:55
Medlem
IceEyess avatar
Audi 80.

Lågt inköpspris, obefintlig värdeminskning, relativt bränslesnål och skattebefriad om man väljer en äldre årgång.
Citera
2020-01-07, 21:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Hej,

Man får vad man betalar för. Välj bort alla bilar som är snygga, snabba, som lastar stora mängder eller som endast är till för entusiaster (Mini, Smart och såna som främst är för att förmedla en image, gamla raggarbilar som folk har av nostalgiska skäl, etc). Kvar har du då per definition de bilar som endast har det du behöver (ekonomi).
Citera
2020-01-09, 19:57
Medlem
Yggdrasil12s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=kCRa-5NJOoU

Japansk perfektion och kvalité i fabrikerna. dock ingen toyota yaris men tror inte kvaliten är så mycket sämre på bilen jag länka i klippet jämfört med de som trådstartaren söker här en liten bil som är billig och håller bra.

förresten så har jag med tiden tänkt efter att man ska köpa en bil som typ aldrig går sönder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in