Citat:
Ursprungligen postat av
PPN59801R001
Med denna tråd vill jag bara under en sen söndagskväll som denna tydligt förmedla att;
Självmord är en permanent lösning på ett temporärt problem.
Det jag vill få sagt är att när man mår dåligt är det väldigt lätt att ett tunnelseende uppstår och då betraktar man självmord som en effektiv utväg. Men det är det inte.
Glöm inte bort att när du mår dåligt, har du en dålig dag. Inte ett dåligt liv.
Ha tålamod.
Om hela din familj omkommer i en bilolycka, du är med i en olycka och blir förlamad från axlarna och nedåt, eller blir kraftigt brännskadad och blind, är det då problem som inte är permanenta i din mening? När är det okej att avsluta sitt liv? Vart drar vi linjen? Vem drar linjen?
”Glöm inte bort att när du mår dåligt, har du en dålig dag. Inte ett dåligt liv.”
Hur du uttrycker får mig att känna, liksom tidigare nämnt, att du har noll koll. Du menar säkert väl, men jag tror inte du har en jävla aning om vad du pratar om. Folk i regel tar inte livet av sig för att deras fotbollslag har förlorat en match, kaffet är slut på jobbet eller att de missat bussen. Folk tar livet av sig när viljan att dö överkommer överlevnadsinstinkten, och det kan jag lova dig, är inte detsamma som att ha en dålig dag.