2020-08-08, 18:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Vilket är det bästa resultatet av 2.17 och 57.88? Jag ser att friidrott.se går all in på Lycke Holm trots att han "bara" går in som delad tia bland svenska manliga juniorer medan Granat går in som trea bland svenska kvinnliga juniorer. Samma sak var det när både Lycke Holm och Granat tävlade i Huddinge för typ två veckor sedan och Holm hoppade 2.12 och Granat sprang 41.30 på 300m häck.

Ingen stor sak kanske men sådana där saker kan irritera mig.
Citera
2020-08-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vilket är det bästa resultatet av 2.17 och 57.88? Jag ser att friidrott.se går all in på Lycke Holm trots att han "bara" går in som delad tia bland svenska manliga juniorer medan Granat går in som trea bland svenska kvinnliga juniorer. Samma sak var det när både Lycke Holm och Granat tävlade i Huddinge för typ två veckor sedan och Holm hoppade 2.12 och Granat sprang 41.30 på 300m häck.

Ingen stor sak kanske men sådana där saker kan irritera mig.
Jag tycker resultaten är ganska likvärdiga. Att kvällspressen bara hyllar Lycke-Holm, kan väl förklaras med berömda pappan. (Se också Bianca Salming som genom åren har framställts som mycket större än vad hon är.) Men att friidrott.se gör detsamma är faktiskt anmärkningsvärt.
Citera
2020-08-08, 19:02
Medlem
"Men vad Melwin gjorde den här lördagen i Söderhamn var att gå från stor talang till en av de största i den svenska friidrottshistorien", skriver Wennerholm..

Hur får man ens ihop en sådan mening? Obegripligt resonemang..
Senast redigerad av sportnorden12345 2020-08-08 kl. 19:05.
Citera
2020-08-08, 19:12
Medlem
FNLSs avatar
Vår tionde bäste höjdhoppare lär väl vara klart mer meriterad än vår tredje bästa dam på lång häck
Citera
2020-08-08, 19:27
Medlem
Holm är iaf inte imponerad av media.

– Jag tycker det har stått stilla, men ni andra har haft en annan bild, säger Lycke Holm.

TT: Du tycker att du har fått för positiva rubriker under sommaren?

– Ja, jag tycker det har varit mycket mer positivt än vad jag har förtjänat, helt ärligt.

– Det går väl okej, men det finns andra som det går bättre för. Men det går framåt i alla fall, det är det som är det viktiga.
Citera
2020-08-08, 19:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Elise Malmberg gjorde idag comeback på 400m häck på Sky is the Limit. Första häckloppet sedan 2015. Såg ganska ringrostig ut, hade inte riktigt trycket över häckarna och gav nästan upp sista 100 meterna. Men väldigt kul att se ändå.

Loppet vanns av Hanna Palmqvist på 57.95 och Malmberg kom i mål på 60.84.

Bra bredd på damernas 400m häck, är väl bara de riktiga toppresultaten som saknas (typ tider under 57 sekunder).
Senast redigerad av Alkibiades 2020-08-08 kl. 19:33.
Citera
2020-08-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Holm är iaf inte imponerad av media.

– Jag tycker det har stått stilla, men ni andra har haft en annan bild, säger Lycke Holm.

TT: Du tycker att du har fått för positiva rubriker under sommaren?

– Ja, jag tycker det har varit mycket mer positivt än vad jag har förtjänat, helt ärligt.

– Det går väl okej, men det finns andra som det går bättre för. Men det går framåt i alla fall, det är det som är det viktiga.

Ja, i jämfört med jämnåriga Tomassini har det ju stått lite still, faktiskt.. Det är väl mer slovenen som utvecklats på slutet, vilket ju bara är motiverande för Melwin att ha någon i samma ålder att tampas med också, inte bara de svenska seniorerna..
Citera
2020-08-08, 20:13
Medlem
Citat:
Världsårsbästa i P16 ligger dock på 4.22 av Sandro Jersin Tomassini från Slovenien.

Som skrivet, vass utveckling på slovenen 😂
Citera
2020-08-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det lär ju inte krävas. Staffan Strand var med i både OS som VM men hade PB på 2.32 utomhus.

Ökar han till en bit över 2.20 så finns möjligheten. Men det är förmodligen bäst att vänta. Finns ingen anledning att stressa grabben.
2.33 är gränsen, varken mer eller mindre. Resten bestäms av rankingen, där det kan bli svårt för Melwin att nå så högt.
Citera
2020-08-08, 20:40
Medlem
Citat:
Vilket är det bästa resultatet av 2.17 och 57.88?

57.88, både i höjd och på 400 m häck
Citera
2020-08-08, 21:17
Medlem
Citat:
Elise Malmberg gjorde idag comeback på 400m häck på Sky is the Limit. Första häckloppet sedan 2015. Såg ganska ringrostig ut, hade inte riktigt trycket över häckarna och gav nästan upp sista 100 meterna. Men väldigt kul att se ändå.

Loppet vanns av Hanna Palmqvist på 57.95 och Malmberg kom i mål på 60.84.

Bra bredd på damernas 400m häck, är väl bara de riktiga toppresultaten som saknas (typ tider under 57 sekunder).

Hatten av för Elise. Fasen vad hon fått jobba för detta. Lär inte haft en helt problemfri säsong heller, tävlat sparsamt och varför var hon inte med i lag-SM? Växjö hade ingen på korta häcken.

Bäddat för spännande lopp på 400mH nästa helg både på dam- och herrsidan.
Citera
2020-08-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
"Men vad Melwin gjorde den här lördagen i Söderhamn var att gå från stor talang till en av de största i den svenska friidrottshistorien", skriver Wennerholm..

Hur får man ens ihop en sådan mening? Obegripligt resonemang..

Wennerholm är ju inte precis känd för sina skarpsinniga resonemang..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in