Jag har kört förbi nästan varje dag efter kl 22 dem här veckorna då jag tyckt statyn get inspiration och är faktiskt jävligt cool och mäktig, från rosengård till internationell superstjärna och en jävla staty..
Dock missade jag några dagar, då måste dem här nolives gripit in. rkt otur.
Hur fan kan man lägga sig in i en annans mans affärer, killen la runt 10 MILLE till en klubb i sthm. Det tjänar han per vecka. Att röra ngt heligt som en staty är helt förbluffigt och sinnesjukt och tyder på ingen uppfostring överhuvudtaget. Tänk som vuxen man ta på sig kängorna, jackan och åka ut för att saga ett monument. 4 gånger.. Fyfan.
Visserligen är det provocerande då han spelat i MFF, men helt ärligt vem fan bryr sig. Bit ihop. Det är endå inte hans moderklubb. Det är MBI. Men mer rättare sagt gatorna i Rosengard. Vilket han redan bidragit med investeringar. Tror ni MFF behöver pengar? Är ni dumma i huvudet? De tjänar runt 60 MILLE för varje internationell tävling de går vidare. Inte tala om alla pengar de fatt fr Zlatans övergnar. Bortser ni fr det? Helt cp att det finns folk som stödjer detta skitet. Säkert samma idioter som klottrar pa kyrkor. Herregud, föräldrar... ta hand om era jävla barn helt ärligt.
Vad som gör mig mer förbannad än dessa avskum är faktiskt nonchalansen faktiskt av anordarna själva.
Är ni HELT DUMMA I HUVUDET?!?
Star en skylt pa staketet: "Skyddas av GDR". Det var nog decenniets stora skitsnack. Borde ändras till "Bortses av GDR".
Hur kan man låta en 500kg bronsstaty bli vandaliserad 4 gånger? Vlket jävla skämt. Att MFF fortfarande har GDR som vaktfirma är det sjukaste jag sett.
Sågad vid fötterna, näsan, klottrad, lagt tröjor pa den, kastat fågelmat och nu VÄLT hela. Ehh? Kanske lägga till bevakning efter redan första vandaliseringen?! Inte ett jävla fjuttestaket som en 10 ring kan hoppa över. Detta land är sa dumt. Ett riktigt skämt. Stadion är en av Sveriges största idrottsanläggningar och de bästa de kmr upp med är ett svagt metall staket? FFS, har de heller INGA kameror som riktas mot statyn?!! Man blir dum av att vittna allt detta haha och börjar tro att det pågar ngn konspiration där MFF låter den bli vandaliserad.
Zlatan själv bryr sig mindre vilket är sorgligt egentligen men vad ska man göra.
Enligt mig borde man sluta leka alfons som Linde "öhh vf finns ingen bevakninnggg???!" och inse du är skaparen av statyn. All snack om skydd, och statlig hjälp osv ska redan ha varit gjord med tydliga direktiv hur den ska skyddas. Helt efterblivet detta. Mest dumma jag sett faktiskt.
Känns som Zlatans och folks sprickor i allmänbildning kommer upp här. Som att ingen tänkt pa detta, att statyn kommer bli vandaliserad ytterliggare.
Var är detta konsekvenstänk ni svennar gillar och skylla pa blattarna om, va? Nu finns det inte sa mycket skäll pa MENA, va? Detta är gjort av suedies. "Ultras". Fyfan. Jävla barn. Har riktigt lust att kasta in en bomb i MFF supporterhus vid möllan sa dem far smaka och betala lite.
Ni som klagar på kostnad av skydd är Idioter. Tar man fast de som gjort detta kan man lätt böta dem och fa upp summan fr kostnaden snabbt. Och sätta dem i fängelse enligt mig. 1ar+
Man rör helt enkelt inte monument.
Ska ringa folk och fatta detta mer. Detta är helt efterblivet. Jobbar gärna för att vakta den. Sätt mig pa en stol utanför sa hanterar jag det
Alla uttal av sportchefen, och diverse representater som INTE följs upp av handling är löjligt, barnsligt och skrattredande. Det är det oavsett, att efter första vandaliseringen inte gjorts ngt. Alla visste det skulle hända. Inget görs, eller gjorts. Standard sverige.