Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Whitfields,
Kan du förstå att det är just personer som du, som beskriver min älskade hemstad som "ett skrämmande rövhål", som gör Malmöbor så extra ledsna och arga när Zlatan väljer att bli delägare i Hammarby?
Det där är ju inget skäl att vandalisera Zlatan-statyn förstås. Men jag vidhåller att det hat och förakt för Malmö som både du och många andra ger uttryck för är en negativ kraft som i sig själv eldar på de människor som vill vandalisera en staty.
Jag har sett folk här på Flashback föreslå att man ska släppa en atombomb på Malmö. Vad tycker du att man ska göra?
Bete er som vuxna, civiliserade människor då för helvete!! Inte som Christianiaflängande, bidragsberoende alkisar som ska halshugga varenda Malmöson som lyckas bli en stjärna.
FATTA att ni får nöja er med att han är uppvuxen i Rosengård. Han brinner för fotboll, han är ingen jävla socialarbetare som ägnar sin ”karriär” åt att anordna kulturfestivaler på sommaren i Folkets park och klistra upp fula banderoller med texten ”kärlek” över hela staden.
På samma sätt har det inte varit hans uppgift att ta ansvar för hela jävla landslaget.
Det är den kulturen ni ger uttryck för som motverkar dom talangfulla få som ändå finns i er stad.