2020-01-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo08
Män som vandaliserar en staty för de känner sig svikna av en fotbollsspelare är samma typ av män som misshandlar sin flickvän när hon gör slut.
Hahaha du satt den jävligt bra där kan inget annat än att hålla med!
Citera
2020-01-07, 18:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Men hallå!! Vilka "tappra försök" har Bajen gjort för att få åbäket till Söder? Var fan har du fått detta ifrån? Tvärtom - vi Bajare på Söder vill absolut inte ha hit skiten! Kasta skiten i Malmös hamnbassäng, eller mal ner den till något jävla metallskrot. Det lär finnas en jävla idiot (VD på Södra Teatern i Sth) som tycker att den borde ställas tillsammans med statyn av August Strindberg på Mosebacke. Vilken jävla komiker! Om detta skulle hända är jag övertygad om att den blev sågad längs med fotknölarna även här. Vilket 99 % av söderbona/bajarna anser.

Vi har olika åsikter. Jag bor i Stockholm och vill att statyn ska stå här. Det kan vara roligt för amerikanska och andra turister att se den. För till Malmö lär de aldrig åka.
Citera
2020-01-07, 18:52
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Whitfields,

Kan du förstå att det är just personer som du, som beskriver min älskade hemstad som "ett skrämmande rövhål", som gör Malmöbor så extra ledsna och arga när Zlatan väljer att bli delägare i Hammarby?

Det där är ju inget skäl att vandalisera Zlatan-statyn förstås. Men jag vidhåller att det hat och förakt för Malmö som både du och många andra ger uttryck för är en negativ kraft som i sig själv eldar på de människor som vill vandalisera en staty.

Jag har sett folk här på Flashback föreslå att man ska släppa en atombomb på Malmö. Vad tycker du att man ska göra?

Jag anser att man skall strypa socialbidragen till Malmö. Faktum är att Stockholmarna betalar 14270kr/år till varje Malmöbo i kommunalt utjämningstillägg och att Malmö kommun dessutom missbrukar socialbidragen och bryter mot förvaltningslagen när de frikostigt försörjer varenda kriminell babbe. Nu när Sveriges kommuner i princip är bankrutta med närmare 1000 miljarder kronor i skulder kanske det är dags att få ordning på parasitslöddret nere i Malmö som alltid levt på oss andra.

Det som bör ske är att Sverige måste Stänga av kranarna till Sveriges absoluta bajshål. Svält slöddret. Inför sanktioner så att det blir revolution. Spärra in området med stridsvagnar och pressa parasiterna mot bron. Låt sen militären gå in och avrätta slöddret som inte redan försvunnit över bron. Då kanske din älskade hemstad blir älskad igen av oss andra. Därefter kan de överlevande betala tillbaka allt de stulit från övriga Sverige.
Citera
2020-01-07, 19:20
Medlem
Citat:
Män som vandaliserar en staty för de känner sig svikna av en fotbollsspelare är samma typ av män som misshandlar sin flickvän när hon gör slut.

Det låter som en fullt rimlig spekulation får jag säga.
Citera
2020-01-07, 19:25
Medlem
Citerar en användare på MFF:s forum Himmelriket på Svenskafans:

Citat:
Zlatan är en narcissist så hans "försvarstal" kommer innehålla och vara uppbyggt enligt följande.

1. Kommer slänga hat och hot-kortet direkt. Att det är samma personer som alltid varit emot honom.

2. Kommer utmåla sig som missförstådd.

3. Kommer inte ha någon förståelse alls och kommer inte se sin roll i det hela.

4 Komma med påståenden om att " ville ge tillbaks till svensk fotboll" och därmed söka sympati.

För det som ska nämnas är att Zlatan antagligen skiter rätt mycket i var statyn står, förmodligen bryr han sig rätt lite vad folk gjort och inte gjort. Det gigantiska brottet är att han blivit till åtlöje, fått brallorna neddragna, utmålad som girig och korkad och utmålats som en svikare som svikit sina rötter. Det är oåterkalleligt och kommer följa honom för resten av hans liv. Det är också en strid han aldrig kan vinna vilket är anledningen till att han varit så tyst under tiden för han vet inte hur han eller hans stab ska tackla det och dom vill inte uttala sig för tidigt och bränt möjligheten att ge svar på tal.

Han fick frågor redan i slutet i USA men blir manglad i Italien för italienarna förstår grejen. Varenda italiensk fotbollsjournalist vet att om någon av stadens söner i respektive stad skulle köpa in sig i en rivaliserande klubb skulle en sådan staty endast bestå av damm och skulle inte överleva dagen.
Citera
2020-01-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Ja, klubben han var i från han var 13 till 20 spelade ingen roll i hans utveckling. Är du efterbliven på riktigt eller låtsas du bara?

Du svarar på fel sak. Jag talade om att datumet att man var kränkt över statyjiddret och vandaliserade den samt hans hem, men man hade inte moralisk höjd att på riktigt säga ifrån när man i MFF hade snabbknullare som spelade. Det kan man väl kanske inte kalla efterblivet men det är bra smutsigt. Därav kallade jag MFF snabbknullarklubb.
Citera
2020-01-07, 19:28
Bannlyst
Citat:

Bästa inlägget, orkar fan inte tänka så klart men att vandalisera statyn 6 jävla gånger är fan lågt och meningslöst. Det dummaste av allt är att Zlatanhoran inte ens bryr sig ett jack shit!
Citera
2020-01-07, 19:30
Medlem
Ett annat citat från samma skribent på Svenskafans Himmelriket:

Citat:
En sak som är rolig att läsa från andra supportrarna är dom helt skeva analyserna om vår framgång och anledningen till att vi spelat en hel del i Europa senaste åren.

Hos Hammarby är den en spridd sanning att det var Zlatans övergång på 82 miljoner som gjorde att vi kunde satsa mot CL sisådär 14 år senare.

Fjällräven(ÖFK-supporter) kom in och hävdade att det var vår försäljning av Afonso var anledningen.

Att Zlatan-pengarna var slut redan 2004 och att vi sålt för flera 100 miljoner sen dess verkar inte spela någon roll. Att vi var så fattiga runt 2008 och framåt så att vi fick värva div 1-spelare(Hamad, Durmaz), köpa spelare från S1(Ivo p, Miiko) och fick förlita oss på akademispelare verkar spela mindre roll. Så sent som 2011 kunde vi inte ens slänga upp miljonen Öster krävde för Emil K utan vi blev brädade av Heif. 2012 fick vi värva spelare från degraderade lag som GAIS och Sundsvall(Erik J och Forsberg), inför 2014 fick ta in ett riskkapitalbolag för att vi antagligen skulle stå emot skambud men också för att kunna ta in Adu.

På det stora hela fick vi chansa vilt och sikta in oss på semi-bosman likt Tinnerholm eller bänkspelare från Peking i Thelin.

Det är ingen nackdel att få 82.6 miljoner(Zlatan) eller 46 miljoner(Afonso) men det är knappast summor som erövrar Europa eller ens Sverige.

Hammarby har ju snart dragit in "Zlatan.pengar" fast på 2 år fördelat på flera spelare. Jag antar att deras väg till CL nu är vidöppen. Ghoddos såldes för Afonso-pengar så ÖFK kommer spela i EL inom kort får man knappt pengarna tillbaka på eller?

Sedan kom Markus Rosenberg som var den absolut största bidragande orsaken till att MFF spelat in 550 miljoner kronor från CL och Europa League.
Senast redigerad av Pazzamo 2020-01-07 kl. 19:42.
Citera
2020-01-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha Zlatan förtjänar all skit som han får och jag njuter av skadegörelsen, det kommer fortsätta i all evighet. Zlatans beteende får konsekvenser och han är nu Sveriges mest hatade idrottare genom tiderna och det är mycket välförtjänt.

Nej det är han inte, han är fortfarande en av världens mest älskade spelare. Det är MFF som legat på för att verkligen skämma ut Malmö ännu mer. Inte nog med att det skjuts lika mycket som i Chicago, det är dessutom Jantelagens högborg.
Sämsta av två världar, Malmö är Krösa-Majas och Chicagos slums kärleksbarn tydligen.
Citera
2020-01-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Whitfields,

Kan du förstå att det är just personer som du, som beskriver min älskade hemstad som "ett skrämmande rövhål", som gör Malmöbor så extra ledsna och arga när Zlatan väljer att bli delägare i Hammarby?

Det där är ju inget skäl att vandalisera Zlatan-statyn förstås. Men jag vidhåller att det hat och förakt för Malmö som både du och många andra ger uttryck för är en negativ kraft som i sig själv eldar på de människor som vill vandalisera en staty.

Jag har sett folk här på Flashback föreslå att man ska släppa en atombomb på Malmö. Vad tycker du att man ska göra?

Bete er som vuxna, civiliserade människor då för helvete!! Inte som Christianiaflängande, bidragsberoende alkisar som ska halshugga varenda Malmöson som lyckas bli en stjärna.
FATTA att ni får nöja er med att han är uppvuxen i Rosengård. Han brinner för fotboll, han är ingen jävla socialarbetare som ägnar sin ”karriär” åt att anordna kulturfestivaler på sommaren i Folkets park och klistra upp fula banderoller med texten ”kärlek” över hela staden.
På samma sätt har det inte varit hans uppgift att ta ansvar för hela jävla landslaget.
Det är den kulturen ni ger uttryck för som motverkar dom talangfulla få som ändå finns i er stad.
Citera
2020-01-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du svarar på fel sak. Jag talade om att datumet att man var kränkt över statyjiddret och vandaliserade den samt hans hem, men man hade inte moralisk höjd att på riktigt säga ifrån när man i MFF hade snabbknullare som spelade. Det kan man väl kanske inte kalla efterblivet men det är bra smutsigt. Därav kallade jag MFF snabbknullarklubb.

Dom hatar bara Zlatan pga avundsjuka och Jantelag. Inget annat. Jo. Rasism.
Citera
2020-01-07, 19:56
Medlem
dialektikers avatar
Jag har verkligen inte brytt mig om sånt här och någon mindre fotbollsintresserad än mig får ni leta efter,
men när jag ser det där schabraket till staty i media så känner jag bara instinktivt "Å nej, inte till Stockholm!"
Ska vi behöva dras med eländet?

(Kan vi inte skicka den där statyn till Afrika eller nåt?)
Senast redigerad av dialektiker 2020-01-07 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in