2020-01-04, 14:28
Medlem
cybergrodans avatar
Jag köpte mig ett aktivitetsarmband med stegräknare häromdagen efter att tidigare ha använt min iPhone som stegräknare. Ser idag efter några promenader (varav en längre) att armbandet visar att jag gått 8720 steg medan hälsoappen i iPhone visar 18032 (!) steg? Jag tänker utgå från vad armbandet visar, även om inte det heller känns så korrekt när det kommer till antalet kilometer. Men kan verkligen iPhone visa såhär mycket fel?

Visst kan jag låta bli att kolla i den, men vill ha armbandet synkat till hälsaappen eftersom att den i sin tur synkar till andra appar jag använder.

Någon mer som har felresultat i hälsaappen?
Citera
2020-01-04, 15:34
Moderator
Neksnors avatar
Jag har ibland kontrollräknat stegen och min iPhone räknar väldigt korrekt.
Citera
2020-01-04, 15:37
Moderator
Neksnors avatar
Hur länge och hur långt (enligt karta) har du gått? Räkna med 4000-6000 steg per timme (givetvis tempoberoende) och en steglängd på 80-90 cm (givetvis beroende på längd och terräng).
Citera
2020-01-04, 22:05
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hur länge och hur långt (enligt karta) har du gått? Räkna med 4000-6000 steg per timme (givetvis tempoberoende) och en steglängd på 80-90 cm (givetvis beroende på längd och terräng).
Insåg nyss vad felet var! Hälsaappen har registrerat både det telefonen har räknat SAMT det armbandet räknat, det har alltså blivit typ dubbelt (telefonen har några fler steg än armbandet). Problemet nu är att jag bara vill att stegen från armbandet ska registreras, men vettefan hur man löser det ?
Citera
2020-01-04, 22:33
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Insåg nyss vad felet var! Hälsaappen har registrerat både det telefonen har räknat SAMT det armbandet räknat, det har alltså blivit typ dubbelt (telefonen har några fler steg än armbandet). Problemet nu är att jag bara vill att stegen från armbandet ska registreras, men vettefan hur man löser det ?
Vet inte, men kolla Inställningar > Integritetsskydd > Rörelse och kondition. Testa att klicka bort appen Hälsa.
Citera
2025-05-19, 13:20
Medlem
Jag har problem med min hälsoapp. Nyss gick jag och sprang vartannat 10,7 km. Det tog 85 minuter och att det var just 10,7 km vet jag för den sträckan är kontrollmätt ett flertal gånger. Nu när jag kommer hem påstår apphelvetet att jag har förflyttat mig endast 7,3 km. Det är ju ingen big deal på just denna sträckan men på övriga mer obeprövade sträckor vill man ju gärna veta hur långt man tagit sig. Någon som har något förslag på hur man kan rätta till skiten? Jag har en iPhone SE
Citera
2025-05-19, 14:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrynkorvsPissoaren
Jag har problem med min hälsoapp. Nyss gick jag och sprang vartannat 10,7 km. Det tog 85 minuter och att det var just 10,7 km vet jag för den sträckan är kontrollmätt ett flertal gånger. Nu när jag kommer hem påstår apphelvetet att jag har förflyttat mig endast 7,3 km. Det är ju ingen big deal på just denna sträckan men på övriga mer obeprövade sträckor vill man ju gärna veta hur långt man tagit sig. Någon som har något förslag på hur man kan rätta till skiten? Jag har en iPhone SE
Har det inte betydelse vilken längd man angett?
Citera
2025-05-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Har det inte betydelse vilken längd man angett?

Nej det ska det inte ha då min längd är oförändrad senaste tusen år sedan och bara för ett halvår sedan så angav appen rätt sträcka på just denna rundan, verkar vara rena lotteriet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in