• 4
  • 5
2020-01-09, 11:49
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Du ska nog inte förvänta dig något rationellt svar.

Kallar kvinnor ”sliddjur” —> INCEL! Red Alert!

Det är lite som hobby-nazisterna som annars har tagit över här. Allt är någon annans fel. ”Jag vet inte hur en dusch fungerar och ingen kvinna vill kännas vid mig. Alltså är det något fel på alla kvinnor.”
På mange måter riktig. Det er viktig å huske på at denne utviklingen er ikke kvinner generelt sin feil, og det er ikke hensiktsmessig å holde dem ansvarlig for det som gruppe. At det har blitt lagt til rette for falske anmeldelser i moderne rettspraksis ved å gjøre det lettere å gjennomføre, gir høyere avkastning og har lavere konsekvenser er ikke en utvikling de fleste hverken kvinner eller menn har vært noe spesielt for.

Denne utviklingen er det korrupte politikere og ubalanserte kulturideologer som ekstremfeminister som står for. Og selv om det selvsagt er menns rettssikkerhet som lider mest under denne politikken så må man også huske på at det er en annen gruppe som lider under den også, og det er kvinner som faktisk har blitt utsatt for ekte voldtekter, da de naturligvis blir mindre trodd av folk generelt.
Citera
2020-01-09, 11:54
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Samtidigt, flera mil från Malmö, kunde polisen gripa den utpekade våldtäktsmannen. Han befann sig då i sin villa med sin familj.

Vad innebär att dom grep mannen i detta sammanhang? Åkte dit och pratade med honom för följa upp anklagelsen? Begärde ut honom för att komma med ner till stationen? Knackade på och tog honom i örat till bilen? Jag antar man inte slänger på ett handfängelse bara sådär.
Citera
2020-01-09, 11:57
Medlem
DURN80s avatar
Ännu en patron i bössan som avfyrar svårigheter för de som verkligen blir utsatta för våldtäkt.
Citera
2020-01-09, 11:58
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vad innebär att dom grep mannen i detta sammanhang? Åkte dit och pratade med honom för följa upp anklagelsen? Begärde ut honom för att komma med ner till stationen? Knackade på och tog honom i örat till bilen? Jag antar man inte slänger på ett handfängelse bara sådär.
Beskrivelsen i FUP var at de kom til huset hans, så ham gjennom vinduet og gjorde tegn til at han skulle åpne døren, når han gjorde det grep to poliser ham i hver arm og tok ham med makt til stasjonen.
Citera
2020-01-09, 12:05
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Beskrivelsen i FUP var at de kom til huset hans, så ham gjennom vinduet og gjorde tegn til at han skulle åpne døren, når han gjorde det grep to poliser ham i hver arm og tok ham med makt til stasjonen.

Trodde ärligt inte ordets makt hos ett offer utan koppling (vad polisen vet, antar jag) till någon dom anklagar flera mil bort i sitt hus med sin familj, gör att man bara sliter med sig personen utan vidare och utreder sen. Det kan väl inte räcka att man ser ut att ha blivit utsatt och vet vad personen man anklagar heter och bor för det ska bli ett sådant spektakel av det hela.
Citera
2020-01-09, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu

Sjukt att polisen på tsv rena hörsägen griper någon.
Citera
2020-01-09, 13:08
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Ännu en patron i bössan som avfyrar svårigheter för de som verkligen blir utsatta för våldtäkt.
Inte sällan är kvinnor andra kvinnors värsta fiende.
Citera
2020-01-09, 13:21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Du ska nog inte förvänta dig något rationellt svar.

Kallar kvinnor ”sliddjur” —> INCEL! Red Alert!

Det är lite som hobby-nazisterna som annars har tagit över här. Allt är någon annans fel. ”Jag vet inte hur en dusch fungerar och ingen kvinna vill kännas vid mig. Alltså är det något fel på alla kvinnor.”

OnT (-ish): Falsk tillvitelse förekommer men är tydligen sällsynt. Jag läste om ett fall (också ett påstått sexualbrott) i Västra Götaland förra eller förr-förra året och den artikeln poängterade speciellt att det är ovanligt. Den logiska förklaringen är väl helt enkelt att de flesta kvinnor inte gör så. Sedan att det finns en handfull tragiska individer som vill få det till en sanning för att mörka sina egna tillkortakommanden är en helt annan sak. BRÅ har kanske statistik men jag har inte kollat.

Visst är det ovanligt men kanske inte så ovanligt som vi kan tro.
Vi har ju dom berömda 3 systrarna i Norrtälje som sammanlagt drabbats av 4 våldtäkter på 5 år.
Oddsen på att den skulle vara sanning ?
När skadeståndet för den äldsta systern tog slut blev hon våldtagen igen. Trist historia.
Dom 2 yngre våldtagna var sin gång med där tillhörande pengapåse.
GSG som dom säger i Roslagen ( gårdet sågårdet )
Citera
2020-01-09, 13:53
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikon-Spaggen
Sjukt att polisen på tsv rena hörsägen griper någon.
I dag blir man jo dømt på hörsägen, så at man blir gripen for det er vel ikke så sjokkerende.
Citera
2020-01-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Trodde ärligt inte ordets makt hos ett offer utan koppling (vad polisen vet, antar jag) till någon dom anklagar flera mil bort i sitt hus med sin familj, gör att man bara sliter med sig personen utan vidare och utreder sen. Det kan väl inte räcka att man ser ut att ha blivit utsatt och vet vad personen man anklagar heter och bor för det ska bli ett sådant spektakel av det hela.
Jag kommer inte ihåg hur det exakt formulerades i förundersökningen men en av poliserna som grep NB uppgav att han genast kunde identifiera honom då de tidigare haft mycket med honom att göra. Om det beror på att de tillhör samma Rotary eller tidigare gripanden för annat framgår inte. Men de beskriver också hur de "håller diagonalen" på huset när de närmar sig för att spärra flyktvägarna. Jag vet inte om det är ett normalt förfarande när någon ska hämtas in till förhör eller om det i det här fallet var lite extra vasst och då beroende på andra möten mellan polis och NB.

Oavsett tidigare eventuella dumheter så ser det ju inte jättesnyggt ut med poliser som springer omkring grannens hus för att sedan trycka in honom i polisbilen och köra iväg honom. Hur oskyldig man än är så ser det inte så snyggt ut och kan få fart på irreparabla rykten.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2020-01-09 kl. 14:22.
Citera
2020-01-09, 15:49
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag kommer inte ihåg hur det exakt formulerades i förundersökningen men en av poliserna som grep NB uppgav att han genast kunde identifiera honom då de tidigare haft mycket med honom att göra. Om det beror på att de tillhör samma Rotary eller tidigare gripanden för annat framgår inte. Men de beskriver också hur de "håller diagonalen" på huset när de närmar sig för att spärra flyktvägarna. Jag vet inte om det är ett normalt förfarande när någon ska hämtas in till förhör eller om det i det här fallet var lite extra vasst och då beroende på andra möten mellan polis och NB.

Oavsett tidigare eventuella dumheter så ser det ju inte jättesnyggt ut med poliser som springer omkring grannens hus för att sedan trycka in honom i polisbilen och köra iväg honom. Hur oskyldig man än är så ser det inte så snyggt ut och kan få fart på irreparabla rykten.

Börjar nästan ändra mig lite nu, man tycker som vanligt alldeles för mycket innan man har hela storyn. Inte för att tidigare kriminella förtjänar hårdare handskar "by default" men man kan ju tänka sig att polisen närmare sig på ett annat sätt och det kanske inte var helt lugnt när personen såg farbror blå komma på besök igen.
Citera
2020-01-09, 21:47
Medlem
Hm, borde skickas med enkelbiljett till Kabul.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in