2020-01-03, 11:56
Medlem
Run3s avatar
Jag är typ Small i storleken, men om jag ska köpa en skjorta där jag kan knäppa översta knappen skulle jag behöva kring Large, och då börjar det istället likna ett tält på mig. Jag har letat i butiker som HM, MQ och Brothers, men alltid är det samma problem. Känns därmed lite hopplöst. Har ni tips på vad jag istället borde göra? Vill ju bara ha något business casual som sitter bra (och teoretiskt kunna använda slips), men blir så frustrerande när inget passar helt bra.
Citera
2020-01-03, 11:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det går ju att sy upp en skjorta utifrån ens egna mått.

https://www.tailorstore.se/nykundserbjudande?gclid=CjwKCAiA6bvwBRBbEiwAUER6JS tmBLGsqtcdTrQjj72yrmnYPZlwEP_83kg_q6wS58HNcYWikbpU qRoCFZUQAvD_BwE
Citera
2020-01-05, 11:14
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag är typ Small i storleken, men om jag ska köpa en skjorta där jag kan knäppa översta knappen skulle jag behöva kring Large, och då börjar det istället likna ett tält på mig. Jag har letat i butiker som HM, MQ och Brothers, men alltid är det samma problem. Känns därmed lite hopplöst. Har ni tips på vad jag istället borde göra? Vill ju bara ha något business casual som sitter bra (och teoretiskt kunna använda slips), men blir så frustrerande när inget passar helt bra.

Jag har samma problem. Är M i kroppen men kanske XL i halsen. Vanliga butiker har inte sådana skjortalternativ. Måttsytt eller skräddarsytt är det som gäller om det ska sitta bra tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in