• 4
  • 5
2020-02-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Av informationen här så har hon iaf inte tagit skada av trippen. Jag vet inte om det är särskilt vanligt av psykadelier ens. Däremot är det som någon sa tidigare långt ifrån alla trippar som är trevliga. Faktum är att flera av mina LSD-trippar varit rätt så jobbiga och obehagliga men jag ångrar inte en sekund att jag gjorde dem för det.

MDMA är ju något totalt annorlunda. Dom tripparna kan omöjligt kännas dåliga (även om ni verkar ha lyckats med det också om jag fattar rätt). Däremot en smula onyttigt för psyket att göra ofta.

Även gräs tycker jag är något som folk underskattar farligheten i. Det vaggar in en i en halvsunkig spiral som visserligen känns bra och soft för stunden men är raka motsatssen till personlig utveckling när man gör det till en vana (min personliga erfarenhet).

I mina öron låter det sunt att ni gått från E till svamp. Verkar iaf fått er att fundera över vad fan ni håller på med

Jag håller med dig om att psykedeliska droger inte behöver vara trevliga och en insikt som ger en obehag under en tripp är ett tecken på att man förstått någonting viktigt. Även om jag tror att psykedeliska droger kan hjälpa många vilsna människor så är det bäst att vara försiktig och inte trippa för att ha det roligt och flumma. OM man vill må bra för stunden så kan man ta andra droger.

Men jag håller inte med dig om att MDMA ger en trevlig tripp 100% av gångerna. Du kan må väldigt dåligt av MDMA och även om risken är mindre än på svamp så händer det att man blir paranoid och det är nästan värre än att snetrippa på svamp, för en person som är paranoid är oförutsägbar och hallucinationer kan formas efter paranoian, alltså en person med paranoida vanföreställningar som kan bli våldsam. Jag har varit med om väldigt obehagliga situationer på MDMA så det är dumt att påstå att det är riskfritt.
Citera
2020-02-12, 12:09
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Din flickvän? Drogens flickvän.
Citera
2020-02-12, 12:18
Medlem
Plaguetongue1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Din flickvän verkar vek mentalt och ska således inte hålla på med droger. Det kommer gå utför fort om hon fortsätter.

speciellt inte psykadeliska droger
Citera
2020-02-20, 09:14
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Låter som hon är på rätt väg men måste våga släppa taget om "tanken på sig själv", dvs egot. Hon är förmodligen väldigt fäst vid sin egen verklighetsuppfattning och rädd för att acceptera tanken att hon kanske inte är så viktig som hon tror.

Hon borde kolla lite Alan Watts-videor på youtube och/eller läsa lite om liknande saker (buddhism). Eller ett första steg, kolla in tråden Egots död här på flashback.

Förresten skulle kanske en jättedos LSD eller svamp kunna "do the trick" men lite riskabelt att det ballar ur totalt.

...Ja, en jättedos LSD skulle nog fungera bra mot möjlig HPPD hos en psykiskt svag människa med dåligt grepp om verkligheten
Citera
2020-02-20, 10:53
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise
...Ja, en jättedos LSD skulle nog fungera bra mot möjlig HPPD hos en psykiskt svag människa med dåligt grepp om verkligheten

Vad i trådstarten tyder på HPPD?
Citera
2020-02-20, 16:16
Medlem
Citat:

Absolut ingenting
Citera
2020-02-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Det låter som att det är DU som förstör hennes trippar.
Hon blir existentiell och frågar varför vi finns, vad finns egentligen är osv.
Helt normalt i mina öron.

Då blir du arg/rädd. Egentligen för att du inte förstår hennes djupa tankar och funderingar.
Stötta hennes djupa tankar istället. Antagligen är hon betydligt mycket mer intelligent och djupsinnig än du. Låt henne förklara för dig hur världen fungerar.

Istället påtalar du för henne hur fel hon beter sig, att hon är konstig, snear. Lägg av med det.
Hon har redan betydligt sämre självförtroende än vad du har.

Låt hennes intellekt och djupsinnighet blomma ut. Lyssna och försök förstå. Annars kommer hon snart att tröttna på dig.
Nu kan ni strunta i psykadeliska droger något år, det är inget som behövs för den här processen.

Jag tror att hon visat sig vara mer intelligent än dig. Och jag tror att du är rädd för att förlora henne pga det.
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Sånt här högtravande dravel började jag störa mig på enormt när jag var som mest aktiv inom den psykedeliska kulturen. Mina ca 10-15 första trippar blev rätt fyllda av diverse existensiella tankar och funderingar, om mig själv och världen, men hur kul är det? Vad kommer man fram till egentligen? Inget av värde. Man får inga svar, bara frågor.
Det var inte förrän jag kunde mota bort dessa onödiga tankar som jag kunde utnyttja syra på riktigt och nå dess potential.

Ord.

Vissa människor verkar vara väldigt kära vid tanken att vara eller verka "djupsinniga".
Citera
2020-02-22, 07:46
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:

Från Wikipedia: "...Andra vanligt förekommande symptom för individer drabbade av denna sjukdom inkluderar depression, kognitiv nedsättning, paniksyndrom alternativt emotionell avtrubbning och "overklighetskänslor" (Depersonalisation-Derealisation) "
Citera
2020-02-22, 15:06
Medlem
Presentpappers avatar
Den senaste, och sista, gången jag trippade på svamp fick jag en riktigt otrevlig upplevelse. Jag fegade dock ur och kastade in handduken med hjälp av en näve benso. Det viktiga ligger väl i att släppa taget och inte oroa sig för mycket, hur omständligt det än må kännas för stunden.
Citera
2020-05-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jasså visste inte man kunde bli så dålig av det.
Det kan man. Man kan tom dö av det som med det mesta annat som överkonsumeras. Det hände brorsans polare. Han var blandmissbrukare men just den här kvällen var han ensam med ett rejält lager lustgaspatroner, enbart. Han hann dra i sig 28 st innan han slutade att andas och blev inte ens 20 år, han hade köpt myten om att lustgas är harmlöst. Enligt obduktionsprotokollet så hade han i alla fall inga andra droger i kroppen vid dödstillfället.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in