Citat:
Av informationen här så har hon iaf inte tagit skada av trippen. Jag vet inte om det är särskilt vanligt av psykadelier ens. Däremot är det som någon sa tidigare långt ifrån alla trippar som är trevliga. Faktum är att flera av mina LSD-trippar varit rätt så jobbiga och obehagliga men jag ångrar inte en sekund att jag gjorde dem för det.
MDMA är ju något totalt annorlunda. Dom tripparna kan omöjligt kännas dåliga (även om ni verkar ha lyckats med det också om jag fattar rätt). Däremot en smula onyttigt för psyket att göra ofta.
Även gräs tycker jag är något som folk underskattar farligheten i. Det vaggar in en i en halvsunkig spiral som visserligen känns bra och soft för stunden men är raka motsatssen till personlig utveckling när man gör det till en vana (min personliga erfarenhet).
I mina öron låter det sunt att ni gått från E till svamp. Verkar iaf fått er att fundera över vad fan ni håller på med
MDMA är ju något totalt annorlunda. Dom tripparna kan omöjligt kännas dåliga (även om ni verkar ha lyckats med det också om jag fattar rätt). Däremot en smula onyttigt för psyket att göra ofta.
Även gräs tycker jag är något som folk underskattar farligheten i. Det vaggar in en i en halvsunkig spiral som visserligen känns bra och soft för stunden men är raka motsatssen till personlig utveckling när man gör det till en vana (min personliga erfarenhet).
I mina öron låter det sunt att ni gått från E till svamp. Verkar iaf fått er att fundera över vad fan ni håller på med

Jag håller med dig om att psykedeliska droger inte behöver vara trevliga och en insikt som ger en obehag under en tripp är ett tecken på att man förstått någonting viktigt. Även om jag tror att psykedeliska droger kan hjälpa många vilsna människor så är det bäst att vara försiktig och inte trippa för att ha det roligt och flumma. OM man vill må bra för stunden så kan man ta andra droger.
Men jag håller inte med dig om att MDMA ger en trevlig tripp 100% av gångerna. Du kan må väldigt dåligt av MDMA och även om risken är mindre än på svamp så händer det att man blir paranoid och det är nästan värre än att snetrippa på svamp, för en person som är paranoid är oförutsägbar och hallucinationer kan formas efter paranoian, alltså en person med paranoida vanföreställningar som kan bli våldsam. Jag har varit med om väldigt obehagliga situationer på MDMA så det är dumt att påstå att det är riskfritt.