2020-01-03, 19:08
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Iran kommer ALDRIG göra sig av med sitt kärnvapenprogram - varför skulle de? Möjligtvis om USA gick in och bombade sönder skiten, men detta skulle enkom fördröja och försinka deras kraftansträngningar. Iran har sin olja och alla sanktioner i världen kommer ej att räcka så länge det potentiellt finns köpare av deras varor...

Det luktar lika illa och är lika genomskinligt som när USA och Ryssland ingår nedrustningsavtal, eller att Israel och Palestina inför eld upphör - det ser bra ut på papperet men håller enkom en kort period...

Tack för svaret men var det i stora drag så som jag skrev?
Citera
2020-01-03, 19:09
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Vanligt att krig börjar med sanktioner..
Ex andra världskriget. Många målar upp Tyskland som satan pga all propaganda.
Men faktum är att USA, England och Frankrike försökte strypa Tysklands handel och tvinga dom ut i krig. Vilket dom också lyckades med.
Man ville förgöra Tyskland då dom mot alla odds lyckats växa till en stormakt igen.

Nu försöker man göra likadant med Kina och Ryssland. Inte tala om iran..
USA is the good guys.. Yeah right.
Finns inget land som har så stark fetisch till krig någonsin.

Jämförde du nyss Iran med Hitlers Tyskland? Hm... du har en poäng, men du är något för hård mot Iran
Citera
2020-01-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Min vän skrev just nu att inte bara Ryssland, men också 3000 [hemligstämplat]Marsianer[/hemligstämplat] joinar Iran

https://twitter.com/Reuters/status/1213156434126495745

Pentagon blev rädda! Min vän hade rätt!

Ja världens mäktigaste militär historien någonsin skådat blev rädda 😂
Citera
2020-01-03, 19:10
Medlem
BREAKING: Commander of the Iranian Quds forces: “Be patient and see the dead bodies of Americans across the Middle East”.

https://twitter.com/Conflicts/status...390825984?s=19

Så vänta och se
Citera
2020-01-03, 19:12
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Vanligt att krig börjar med sanktioner..
Ex andra världskriget. Många målar upp Tyskland som satan pga all propaganda.
Men faktum är att USA, England och Frankrike försökte strypa Tysklands handel och tvinga dom ut i krig. Vilket dom också lyckades med.
Man ville förgöra Tyskland då dom mot alla odds lyckats växa till en stormakt igen.

Nu försöker man göra likadant med Kina och Ryssland. Inte tala om iran..
USA is the good guys.. Yeah right.
Finns inget land som har så stark fetisch till krig någonsin.

Iran är fullkomligt försumbara i ett makroekonomiskt perspektiv. Iran används bara som en Schack-bonde av stormakterna.
Aldrig att någon startar ett världskrig på grund av Iran, snarare kommer deras nuvarande allierade bara att offra dem, som en simpel bonde.
Citera
2020-01-03, 19:14
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
BREAKING: Commander of the Iranian Quds forces: “Be patient and see the dead bodies of Americans across the Middle East”.

https://twitter.com/Conflicts/status...390825984?s=19

Så vänta och se

Undrar hur många terror celler dom har aktiverat nu
Citera
2020-01-03, 19:15
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Tack för svaret men var det i stora drag så som jag skrev?

Ja, det kanske det var - ursäkta mig då, i bland går det lite för fort mellan tanke och tangentbord... :-)
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Nu orkar jag inte läsa 70 sidor efter alla olika spekulationer så jag frågar er istället: Hur tror ni kära tråddeltagare att Iran svarar efter denna attack mot Irans General?
Citera
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Okej jag fortsätter att uppdatera så fort jag har något annat från min vän. Jag slutar bry mig om någon kallar mig foliehatt eller lögnare.

Alla får ta det hur dom vill

Ont: Jag är så otroligt glad att dom gjorde detta, Qasem förtjänade verkligen att dö. En terrorist mindre i världen och när det är en "ledare", mycket bättre!

Kollade med min vän som är militär stationerad i MÖ och det är rörelse överallt, man har dragit in alla "weekend pass" och dubblat vakten.. Så det är väl kanske att man gått till defcon 4 eller 3...
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vilken "militärbas" är han stationerad vid, vilken gren av USA:s försvarsmakt?

Han är stationerad nära Kansas och han är med i US Army grenen, han är Militärpolis och sergeant.

Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
https://twitter.com/secpompeo/status...475119621?s=21

Insatsen verkar redan ha diskuterats med Ryssarna. Så att dom skulle vart intresserade av vapenskrammel vivlar jag på.

Absolut, det stämmer. Dock har dom ändå sagt att dom är beredda på att Ryssland joinar om det skulle bli så. Kom ihåg att ryssland har starka band till Iran etc.

Om dom nu skulle göra det eller ej, får vi väl se... Men kom ihåg att militären alltid tänker 10 steg framåt. Dom är helt enkelt på STANDBY på att dom skull egöra det om det blir FULLSKALIG KRIG.

+ NY UPPDATERING : CNN bekräftade att 750 personer har blivit "deployed" till regionen.

Det som inte finns i nyheterna är att det finns extra personal som har blivit skickade. (Dom är JUST NU i luften på väg till KUWAIT, Deras green zone bas ligger där, dom ska vara stationerade där som en backup om det händer något. (Dvs, USA:s militär flyttar runt personal nu och detta är TAKTISKT.

Tro på foliehatten eller tro ej... gör vafan ni vill med informationen men jag´kommer inte att svara på personer som anser jag sprider konspirationer eller ljuger. - Jag kommer endast uppdatera tråden om vad min vän säger som är aktiv i Amerikanska militären.
Citera
2020-01-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
Undrar hur många terror celler dom har aktiverat nu

Kommer säkert försöka men tvivlar på deras kapacitet att lyckas nämnvärt
Citera
2020-01-03, 19:16
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det kanske det var - ursäkta mig då, i bland går det lite för fort mellan tanke och tangentbord... :-)

Lugnt. Intressant att läsa din övriga text dock ☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in