2020-02-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man skall värdera information själv och inte utgå från att en och samma källa har alla rätt. Så fungerar det inte.
Vi kan i vilket som helst konstatera att det är något skumt med attacken, som vi inte får veta.

Jag ser inget skumt direkt, men det är lite löjligt att tro att US Army kan smussla undan liksäckar från allmänheten.

I övrigt har man rapporterat om skadade, det trycks röra sig om ganska typiska skador efter en granatattack.

Jag skall komma ihåg ditt synsätt på klimattråden där du sväljer alla larm-rapporter med hull och hår.... precis som du nu sväljer allt som talar emot USA. vare sig det är rimligt eller inte.

Någon stjärna på källkritik är du verkligen inte.
Citera
2020-02-17, 18:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag ser inget skumt direkt, men det är lite löjligt att tro att US Army kan smussla undan liksäckar från allmänheten.

I övrigt har man rapporterat om skadade, det trycks röra sig om ganska typiska skador efter en granatattack.

Jag skall komma ihåg ditt synsätt på klimattråden där du sväljer alla larm-rapporter med hull och hår.... precis som du nu sväljer allt som talar emot USA. vare sig det är rimligt eller inte.

Någon stjärna på källkritik är du verkligen inte.
Du vet nog inte vad källkritik är för något. Du litar helt enkelt på USA i vått och torrt.
Du har fått flera olika versioner från USA, men är ändå säker på att de (vilken av dem?) är mer tillförlitliga än Fars version. Det är underhållning!
Citera
2020-02-17, 18:35
Medlem
Citat:
Du vet nog inte vad källkritik är för något. Du litar helt enkelt på USA i vått och torrt.
Du har fått flera olika versioner från USA, men är ändå säker på att de (vilken av dem?) är mer tillförlitliga än Fars version. Det är underhållning!

Jag är väl förtrogen med källkritik.

Du söker dig till filterbubblor.
Citera
2020-02-17, 20:21
Medlem
Citat:

Om man hänvisar till fars så är man per automatik utan trovärdighet. Fars styrs av den iranska regimen och de är mytomaner.

Ingen amerikan dog eller fick allvarliga skador.
Citera
2020-02-17, 23:16
Medlem
Citat:
Fars har skrivit en del om detta, men man vet inte vad man skall tro. I varje fall var det konstigt att Trump först sa att allt var ok, sedan visade det sig att några hade fått hjärnskakning och sedan var det några fler och så blev det ännu fler. Minst sagt märkligt.

Är väl inte konstigt alls? USA som helhet verkar inte alls vilja kriga mot Iran, även om sionister hetsar om det konstant, samt Trumps ego i ekvationen, vilket troligen ledde till mordet på Soleimani. Så vad gör USA om det visar sig att Iran har åsamkat rejäla skador mot dem, med kanske flera dödsfall? Jo mörka det, åtminstone så mycket som det går. Skulle det bli allmänt känt så skulle USA framstå som svaga, som inte vedergäller en sådan attack.

Skulle det även visa sig att de blev varnade men inte tog varningen på allvar... så är det ännu allvarligare givetvis och desto större anledning för USA att försöka mörka det. Men, jag är tills vidare skeptisk till de här uppgifterna. Dock vet vi ju att Trump hävdade först att "allt var okej" (min parafras) medan det i realiteten var massa som fick hjärnskador och dylikt? Så vem vet vad som verkligen hände.
Senast redigerad av Patch1 2020-02-17 kl. 23:56.
Citera
2020-02-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Är väl inte konstigt alls? USA som helhet verkar inte alls vilja kriga mot Iran, även om sionister hetsar om det konstant, samt Trumps ego i ekvationen, vilket troligen ledde till mordet på Soleimani. Så vad gör USA när det visar sig att Iran har åsamkat rejäla skador mot dem, med kanske flera dödsfall? Jo mörka det, åtminstone så mycket som det går. Skulle det bli allmänt känt så skulle USA framstå som svaga, som inte vedergäller en sådan attack.

Och hur mörkar man dödsfall och allvarliga skador för de anhöriga?

Kan du förklara hur en sådan process går till?
Citera
2020-02-17, 23:25
Medlem
Citat:
Och hur mörkar man dödsfall och allvarliga skador för de anhöriga?

Kan du förklara hur en sådan process går till?

Menar du på allvar att storskaliga mörkningar aldrig har ägt rum tidigare, som inkluderar dödsfall? Måste vara skönt att leva i din rosa bubbla.

Och varför frågar du mig? Det är inte så att jag jobbar inom den amerikanska underrättelsetjänsten eller dylikt.
Citera
2020-02-17, 23:28
Medlem
Citat:
Menar du på allvar att storskaliga mörkningar aldrig har ägt rum tidigare, som inkluderar dödsfall? Måste vara skönt att leva i din rosa bubbla.

Och varför frågar du mig? Det är inte så att jag jobbar inom den amerikanska underrättelsetjänsten eller dylikt.

Jag frågar inte varför. jag frågar hur.

Hur går det till... Private Smith är förlagd på den basen som bombas. Alla hans släktingar och mor och far vet om det. Han avlider.

Hur får dom honom att försvinna?? Hur får man de anhöriga att vara tysta?

Det talas ju om många avlidna och svårt skadade. Varför håller de anhöriga tyst?
Citera
2020-02-17, 23:31
Medlem
Citat:
Jag frågar inte varför. jag frågar hur.

Jag påstod aldrig att du frågade varför.

Citat:
Hur går det till... Private Smith är förlagd på den basen som bombas. Alla hans släktingar och mor och far vet om det. Han avlider.

Hur får dom honom att försvinna?? Hur får man de anhöriga att vara tysta?

Det talas ju om många avlidna och svårt skadade. Varför håller de anhöriga tyst?

Återigen varför frågar du mig? Hur ska jag veta hur de arbetar? Jag säger heller inte att det är såhär, men att det inte skulle förvåna mig. Tills vidare så är jag öppen för vad som har hänt.

Och om han avled, hur ska hans anhöriga ens få reda på det om han helt enkelt inte svarar? Det i sig betyder inte att han är död. Och som sagt jag vet inte hur de arbetar så du får fråga någon annan.
Citera
2020-02-17, 23:54
Medlem
Citat:
Jag påstod aldrig att du frågade varför.

Återigen varför frågar du mig? Hur ska jag veta hur de arbetar? Jag säger heller inte att det är såhär, men att det inte skulle förvåna mig. Tills vidare så är jag öppen för vad som har hänt.

Och om han avled, hur ska hans anhöriga ens få reda på det om han helt enkelt inte svarar? Det i sig betyder inte att han är död. Och som sagt jag vet inte hur de arbetar så du får fråga någon annan.

Du är dock tvärsäker på att man gjort det!

Visst du...
Citera
2020-02-17, 23:55
Medlem
Citat:
Du är dock tvärsäker på att man gjort det!

Visst du...

Nej det är jag inte. Mycket möjligt att det går att tolka det som det, men nej det är jag inte. Men visst lutar jag åt det med uppgifterna som kommit in hittills, men jag utesluter inget än så länge.
Citera
2020-02-18, 02:04
Medlem
Citat:
Är väl inte konstigt alls? USA som helhet verkar inte alls vilja kriga mot Iran, även om sionister hetsar om det konstant, samt Trumps ego i ekvationen, vilket troligen ledde till mordet på Soleimani. Så vad gör USA om det visar sig att Iran har åsamkat rejäla skador mot dem, med kanske flera dödsfall? Jo mörka det, åtminstone så mycket som det går. Skulle det bli allmänt känt så skulle USA framstå som svaga, som inte vedergäller en sådan attack.

Skulle det även visa sig att de blev varnade men inte tog varningen på allvar... så är det ännu allvarligare givetvis och desto större anledning för USA att försöka mörka det. Men, jag är tills vidare skeptisk till de här uppgifterna. Dock vet vi ju att Trump hävdade först att "allt var okej" (min parafras) medan det i realiteten var massa som fick hjärnskador och dylikt? Så vem vet vad som verkligen hände.
Iran har helt säkert den informationen att de vet vad som hände, de som uttalat på Fars News om det här är inga journalister utan högt uppsatta i regeringen.
Regeringen i Iran väntar på att US kommer med sanningen och inte döljer det som verkligen hände, om inte US kommer med sanningen i fallet kommer Iran att göra det.
När Trump uttalade efter attacken att inga skador för soldaterna, var Trump skärrad, han visste annat men ljög som vanligt.
Det finns ingen tvekan utan US har underskattd den militära kapaciteten som Iran har som måste blivit en chock för både Israel och US.
Iran känner till att soldater som var skadade togs med flyg till Tyskland, och planet hade även kylutrymme för kroppar.
US har tillgång till sjukhus med vård i Tyskland för sina soldater i olika länder.
Det finns orsak för US att mörka vad som egentligen hände vid missilattacken från Iran, som de också gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in