2020-01-17, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du hade kunnat din historia så hade du antagligen vetat att Storbritannien var i Vietnam innan fransmännen och de vann i princip mot Ho Chi Minh. Britterna förlorade totalt ca 40 stycken soldater totalt under hela kriget. Sen gav de över till fransmännen som sumpade allt och USA fortsatte på samma bana. Om britterna hade stannat kvar i någon månad till hade det inte blivit något vietnamkrig för USAs del.
Britterna var visst involverade i en kort parentes några dagar 1945, men att de på något signifikant sätt skulle vunnit mot Ho Chi Minh får du nog ge källa på. Det var först Frankrike och sedan USA som slogs mot vietnameserna. Britterna kunde ju vid den här tiden inte ens hålla Palestina mot en bunt sionistiska terrorister.
Citera
2020-01-17, 08:17
Medlem
humanlifes avatar
Det visar sig att några amerikaner ändå skadades vid den iranska vedergällningen. Märkligt att USA erkänner det först nu.

Amerikaner skadades i Irans attack

Publicerad idag 07:42
Minst elva amerikanska soldater skadades i Irans attack mot militärbaserna i Irak den 8 januari, meddelar den amerikanska militären.
Tidigare har det från officiellt håll hävdats att inga personer sårades i anfallet. President Donald Trump sade morgonen efter angreppet att ”inga amerikaner skadades i nattens attack”.
”Även om ingen amerikansk personal omkom i det iranska angreppet mot al-Asad-basen har flera fått vård för hjärnskakningar och de är fortfarande under uppsikt” skriver militären i ett meddelande.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...i-irans-attack
Citera
2020-01-17, 08:33
Medlem
humanlifes avatar
En expert från Nurnberg-rättegångarna, Benjamin Ferencz säger att mordet på Soleimani var ett brott mot internationell rätt. Att döda en högt uppsatt militär för ett land som man inte är i krig med, är omoraliskt och ett tydligt lagbrott.

Att tillåta sånt här gör världen farligare för oss alla.

https://tass.com/world/1109811
Citera
2020-01-17, 14:00
Bannlyst

nu börjar SVT också komma fram med hur förnedrade amerikanerna blev av Irans motattack

det har säkert dött några också, experterna i USA vill tysta det hela, bevisar bara att min teori stämde överens då. När Trump och alla hans arga generaler stod och ljög om att allt var "bra"
Citera
2020-01-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbytet

nu börjar SVT också komma fram med hur förnedrade amerikanerna blev av Irans motattack

det har säkert dött några också, experterna i USA vill tysta det hela, bevisar bara att min teori stämde överens då. När Trump och alla hans arga generaler stod och ljög om att allt var "bra"

förnedrade ?

Kan du läsa står att de kände hjärnskakningar dagar efter attacken.

Inte så att de skadades i samband med attacken.

Det dog över 200 iranier samt deras bästa general den veckan. Tror nog Trump tar den dealen varje dag i veckan.
Citera
2020-01-17, 16:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Britterna var visst involverade i en kort parentes några dagar 1945, men att de på något signifikant sätt skulle vunnit mot Ho Chi Minh får du nog ge källa på. Det var först Frankrike och sedan USA som slogs mot vietnameserna. Britterna kunde ju vid den här tiden inte ens hålla Palestina mot en bunt sionistiska terrorister.

Eh, nej Britterna slogs mot Ho Chi Minh och vann i princip men de blev utkastade av fransmännen som var så dryga mot vietnameserna att folk blev kommunister bara för det:

https://www.youtube.com/watch?v=1w-cv2CJbfI
Citera
2020-01-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Eh, nej Britterna slogs mot Ho Chi Minh och vann i princip men de blev utkastade av fransmännen som var så dryga mot vietnameserna att folk blev kommunister bara för det:
Det där handlade bara om strider runt Saigon i ett läge när de de vietnamesiska styrkorna inte hade hunnit lära sig gerillakrigföring. Amerikanarna kontrollerade också Saigon och dess omgivningar i många år, men inte vann de kriget för det. Både britter och amerikanare fick lära sig att det är skillnad mellan att vinna enstaka slag och att vinna ett krig mot en motståndare beredd att fortsätta slåss i generationer om så krävdes.
Citera
2020-01-17, 18:40
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ayatollan: Våra attacker slog mot USA:s självbild

Irans flygattacker mot amerikanska baser i Irak var ett slag mot USA:s självbild som stormakt, säger Iran ayatolla Ali Khamenei enligt nyhetsbyrån AP. Uttalandet kommer i samband med att ayatollan för första gången på över åtta år hållit i fredagsbönen.

Han fortsatte kalla dödandet av toppgeneralen Qassem Soleimani för ”fegt” och sa att Donald Trump bara låtsas stötta det iranska folket. Han menar att folket enats efter dödandet av Soleimani och kallade nedskjutningen av det ukrainska passagerarplanet för en olycka.

I attackerna mot USA:s baser skadades elva soldater.

https://omniekonomi.se/ayatollan-var...vbild/a/JogE9m
Citera
2020-01-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det visar sig att några amerikaner ändå skadades vid den iranska vedergällningen. Märkligt att USA erkänner det först nu.

Amerikaner skadades i Irans attack

Publicerad idag 07:42
Minst elva amerikanska soldater skadades i Irans attack mot militärbaserna i Irak den 8 januari, meddelar den amerikanska militären.
Tidigare har det från officiellt håll hävdats att inga personer sårades i anfallet. President Donald Trump sade morgonen efter angreppet att ”inga amerikaner skadades i nattens attack”.
”Även om ingen amerikansk personal omkom i det iranska angreppet mot al-Asad-basen har flera fått vård för hjärnskakningar och de är fortfarande under uppsikt” skriver militären i ett meddelande.

Hur många var det som dog i Soleimanis begravningsfölje nu igen?

Några amerikanska soldater sjukskrivna för huvudvärk låter allvarligt, eller iaf nåt som vissa nappar på?
Citera
2020-01-18, 10:01
Medlem
humanlifes avatar
En längre artikel om kampen mot IS i Irak och de irakier som mördades samtidigt som USA mördade Soleimani.
En kort video med Nadia Murad som fick Nobels fredspris. Kan någon översätta den?

Nadia Murad - US Assassinated Your Savior from ISIS Sex-Slavery. Why Are You Silent?

https://ahtribune.com/world/north-af...-muhandis.html
Citera
2020-01-18, 10:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
200 iranier?

du menar iranska lego-soldater som kan vara shia-pakistanier, shia-indier, eller irakier, och libaneser? vilken dag dog det 200 iranier din kike-älskare?

kan du fatta att Iran är det enda landet som knullade sönder USAs baser sedan pearl harbor, kan du fatta att amerikanska soldater står och säger det i intervjuer att dom aldrig sett såna omfattande attacker mot amerianska baser i sina karriärer, bland annat en soldat som har vart i tjänst i 16 år som säger det din smutsiga globalist horunge

fattar du inte att det är förnedrande din horunge, att soleimani mördade sönder dina kike-vänner, 600 stycken av dom innan han själv dog,

Kan du fatta att ditt jävla skitland sköt ner ett trafikflygplan med hundratals oskyldiga? Kan du fatta att din regim är den smutsigaste på jorden? Flytta för fan tillbaka till Anus Mundi, du är verkligen inte välkommen här. (till skillnad från övriga vettiga iranier som hatar Ayatollorna)
Citera
2020-01-18, 15:57
Medlem
Citat:
Håll käften din smutsiga gris, det spelar ingen roll om iranier gillar regeringen eller inte, eller om den nya regeringen som kommer komma, kommer vara bättre, det som spelar roll är att vi lyckats skapa våra egna missiler, missiler som kan slå ut vilka amerikanska baser som helst, just därför dom inte vågat attackera än. (JUST DÄRFÖR DOM INTE VÅGAT ATTACKERA ÄN)

USA sköt ner vårt flygplan också din hund-knullare, och dödade fler än vad som dog nu. och dom hade aldrig anledning, vi hade anledning, dom började

Iranier oavsett regering vill inte ha med väst att göra, vi kommer aldrig att bli en blandrasig, mulikulturistisk feministig pedofil-knullande nation som er. ni är det enda landet som blivit det, iran är i mellanöstern och om det kommer en ny regering så kommer vi som irakierna inte vilja ha USA här oavsett,

lycka till med att skapa en sån här unity

https://youtu.be/zmgZ3Qc4Yy8

den enda anledningen folk i Iran protesterar är för att dom är hungriga din jävla fitta, dom är under världens starkaste sanktioner. tack vare smutsiga kikes i senaten, dom som jobbar i skuggorna.

jag vill inte vara välkommen i ditt smuts-land, ni är inte ens människor, ni är ensamma deprimerade hund-knullare med bostadsbrist, lärarbrist, polisbrist, längsta köerna i vården, sämsta järnvägarna i hela europa din fitta, vad har ni ens lyckats med? Ni kan inte ens försvara er i mer än 1 vecka, sedan snackar ni om iran, ni är slavar till kike-zionisterna.

Jag som numera är en liten gubbe var faktiskt i Iran månaderna innan Shahen föll som turist. Det var så pass spänt läge så jag lämnade snabbt landet. Men jag besökte först Teheran och sedan Meshad innan jag lämnade för ett lugnare (trodde jag).

När jag gick runt på gator i Meshad hände det ett antal gånger att en grupp inte direkt glada eller vänliga yngre män kom fram och frågade om jag var från USA? Jag svarade nej. Sedan frågade de om jag var jude? Jag svarade nej och att jag har ingen religion. Sedan gick vi alla vidare åt var sitt håll.

Jag tror knappast så många i Iran älskar USA och vill ha dem dit som du skriver.

En annan sak som jag tycker du har alldeles rätt i och det är att både typ Hezbolla-milis och Iran har militär kapacitet att göra grus av USA-baserna i Irak om de skulle vilja. De fattar inte det beslutet för det skulle innebära att USA tog ut en blodig hämnd och även mot civilbefolkning.

Du kanske inte skulle vilja skriva det men jag tycker det är klokare att utföra terror mot de som samarbetar med USA-baserna. Det är nog mer produktivt att döda en grävmaskinsits fru eller barn när han arbetar för att göra USA-bas säkrare för de amerikanska soldaterna än att döda dessa. Terror föder terror. :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in