2020-01-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Jag läste i Aftonblodet att planet vände tillbaka men aldrig begärde hjälp på något sätt. Vilket skulle kunna bero på en brand och att det brann i knutarna att man vill lägga varje sekund på att kunna landa igen. Men jag har inte forskat djupare i det. Men det stämmer ju som dåligt med att det sköts ner om det vände. Så nånting stämmer ju inte av dessa saker.

Det lär iofs bara den svarta lådan bekräfta, allt tyder dock på att planet sköts ner av Irans missilförsvar.

Trudeau gick precis ut med att planet faktiskt sköts ner, flera passagerare var kanadensare.

Det behöver inte vara av misstag som jag ser det.
Citera
2020-01-09, 21:29
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jo. "Pivot to Asia" handlar i första hand i ekonomiska allianser mot Kina.

Nej, det stämmer inte. Minst lika mycket om att intensifiera det militära samarbetet.

Citat:
Jag vet varför USA kom till MÖ.

Ja, det stämmer.

Citat:
Jag pratar om det att det fortfarande finns en stark vilja att stanna (bland den politiska eliten).

"Bland den politiska eliten"? Är inte USAs president och regering, och de högsta befattningshavarna inom landets utrikes- och försvarsdepartement, USAs politiska elit?
Citera
2020-01-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det lär iofs bara den svarta lådan bekräfta, allt tyder dock på att planet sköts ner av Irans missilförsvar.

Trudeau gick precis ut med att planet faktiskt sköts ner, flera passagerare var kanadensare.

Det behöver inte vara av misstag som jag ser det.

Nej det behöver inte vara ett misstag. Och vi får se vad som framkommer av lådan. De kan mycket väl vara en träff men att planet ändå han vända.. Innan det gick åt helvete för dem.
Citera
2020-01-09, 21:39
Medlem
Imnshos avatar
Alltså, USA angrips av Iran utan några casualties, och hämnas genom att ta ut Soleimani.

Sverige har nu mist ett dussintal innevånare pga en iransk attack. Borde vi inte i rimlighetens namn genomföra en vendetta mot iranskt territorium under epitetet "Operation Batik"? Dags att avlossa våra Bofors-missiler!

Kokar ni inte också av ilska över att så många svenskar, t ex unga smålänningar, massakrerats av dessa skjutgalna mullor?
Citera
2020-01-09, 22:09
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Alltså, USA angrips av Iran utan några casualties, och hämnas genom att ta ut Soleimani.

Sverige har nu mist ett dussintal innevånare pga en iransk attack. Borde vi inte i rimlighetens namn genomföra en vendetta mot iranskt territorium under epitetet "Operation Batik"? Dags att avlossa våra Bofors-missiler!

Kokar ni inte också av ilska över att så många svenskar, t ex unga smålänningar, massakrerats av dessa skjutgalna mullor?

Rätt konstiga dödsoffer om man tänker efter. 50+ ihjältrampade på begravning och 170+ döda i flygkrasch.

Detta efter en missil som tog ut en bil med en general.
Citera
2020-01-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
New york times bäkräftar nu videon med planet som blev nedskjutet

https://www.nytimes.com/2020/01/09/v...e-missile.html

Jag hoppas att alla är medvetna om att en video av usel kvalitet 2020 har bevisvärde noll. Och varför skulle någon ha filmat så exakt som videon visar? En missil man inte har en aning om hamnar exakt mitt i bilden under exakt de sekunder när det händer? Nej, sån slump finns inte, det här är hoax 99%.

Sedan ser planet ut att brinna eller lysa starkt på övriga filmer, men inte på den här.
Senast redigerad av Manskahahusvagn 2020-01-09 kl. 22:20.
Citera
2020-01-09, 22:21
Medlem
Jofs avatar
Detta tar en ny vändning. En olycka tar loven av den gamla striden.
Enkla människor och enkla reaktioner.

Det ena har egentligen inget med det andra att göra. Men intresset och opinionen svänger och med det svänger politiken.

Hur reagerar det iranska folket nu, när dom kan närma sig insikten att dom själva har skjutit ner många iranier. Lite kaos i huvudet på många där.
Men Trump som är streetsmart och trivs i känslostormar; han fann sig snabbt. Och hoppade upp i talarstolen och la skulden på Irakierna.

Allt löser sig till det bästa. Snart är det som om ingenting har hänt. Alla har fått bråka och skrika och bete sig. Och en är död. Vilket i sig inte förändrar något heller.

Och börskurserna stiger. Som ett tecken på att allt är som vanligt och OK.

Dags att byta ämne.
Citera
2020-01-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag hoppas att alla är medvetna om att en video av usel kvalitet 2020 har bevisvärde noll. Och varför skulle någon ha filmat så exakt som videon visar? En missil man inte har en aning om hamnar exakt mitt i bilden under exakt de sekunder när det händer? Nej, sån slump finns inte, det här är hoax 99%.

Sedan ser planet ut att brinna eller lysa starkt på övriga filmer, men inte på den här.

Enligt ABC News bekräftar en anonym myndighetsperson att den amerikanska militären är säker på att Iran markerade planet med sin radar och avfyrade två missiler mot passagerarflyget.

Iran ska ha avfyrat 2 missiler så jag antar att det är den andra missilen som sätter planet i brand. Videon måste visa första missilen som åker.

Killen som filmar antar jag är ute för att filma om USA anfaller med plan och råkar tro att passagerarplanet är amerikanskt bombplan.
Citera
2020-01-09, 22:25
Medlem
Jofs avatar
Jag glömde.
Svenska medier kan bada i bilder på anhöriga och nån som kände nån som dog i flygplanskraschen.
Dvs också svenska medier är nöjda.
Happy END?
Guds hand!

På något som skulle kunna ha blivit ett jättekrig. Bara för att stridspittar ville visa sin makt.
Senast redigerad av Jof 2020-01-09 kl. 22:34.
Citera
2020-01-09, 23:12
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Lögner?
Jag har åtminstone något att backa upp med... Har du?
https://nyheteridag.se/nar-svensk-ir...storsta-parti/
Och? En opinionsundersökning som utförts av en tidning och som inte blivit statistiskt säkerställd bevisar ingenting.

Jämför det med valresultaten 2018 ifrån områden med många iranier som Akalla. Socialdemokraterna landar på över 50 %, vänsterpartiet landar på runt 30 % och sverigedemokraterna på runt 10-7 %.
https://data.val.se/val/val2018/slut...202/index.html
Citera
2020-01-09, 23:21
Medlem
Väldigt bra för Trump tror jag i alla lägen att han inte börjar skylla på Iran att dom skulle gjort det på flit.

Skjutit ner flygplanet som störtade i Iran nyligen.
Citera
2020-01-09, 23:21
Medlem
Jofs avatar
Ett tecken på att krisen är över. Tråden har dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in