2020-01-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Är iranierna helt dumma i huvudet?

Om det inte smällde igår så lär det väl garanterat göra det idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mbassad-i-irak

Inte så troligt. Man vet inte ens vilka som gör det och de gör oftast ingen skada. Jag tror inte det är beordrat från Teheran och det tror nog inte Trump heller.
Citera
2020-01-08, 23:09
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:

Behöver nödvändigtvis inte ha något med den iranska regimen att göra.
Citat:
Raketattacker är vanligt i området och flera attacker har skett den senaste tiden,
Citera
2020-01-08, 23:13
Medlem
Citat:

Troligen irakier. När det handlar om katiusja och mindre artilleri så är det 100% irakier. Troligen inte under Irans order utan dom agerar lite som dom vill

Irakierna har fortfarande inte hämnats för al-Muhandis.
Citera
2020-01-08, 23:16
Medlem
Citat:

Det där har redan avhandlats i tråden. Dessa missiler är av kortdistanstyp och kan inte ha kommit från Iran.
Citera
2020-01-08, 23:18
Medlem
415brushans avatar
Citat:

Självklart är det inte iran som skjuter fel.

Är du dum på riktigt?
Fattar du ens vilka vapen de sitter på? De har långdistansrobotar, samt flera andra typer av kryssningsrobotar både från mark, luft, hav. Tusentals alltså. De har egna drönare och är grymma på IT (hackning)
Tror du de skulle avfyra 3st raketer och av misstag missa?

Hade de velat hade de jämnat alla Amerikanska mål i MÖ med marken på ett dygn.

Tänk lite för fan
Citera
2020-01-08, 23:32
Medlem
Citat:
Du behöver inte spela sarkastisk för jag menar det jag säger, det är min erfarenhet och många delar den bilden jag beskriver.

Vadå false flag. Har inte ens sagt att det är det. Står ju ingenstans bekräftat att det är iran som avfyrat dessa raketer, således ingen false flag.

Sen håller jag med dig på det sista

Jag var inte sarkastisk, jag höll med och försökte bara vara schysst. Helt ärligt. Vi är på samma sida, varför skulle jag bråka med dig?
Citera
2020-01-08, 23:32
Medlem
Iran hotade ju med att libanesiska Hezbollah skulle bomba Haifa om USA fortsätter provokationerna, och nu kommer rapporter om att gruppen flyttat sin utrustning mot den israeliska gränsen.

https://www.almasdarnews.com/article...i-border-irgc/
Citera
2020-01-08, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Tror du de skulle avfyra 3st raketer och av misstag missa?

Hade de velat hade de jämnat alla Amerikanska mål i MÖ med marken på ett dygn.

Vill de bara skrämmas då eller vad...?
Citera
2020-01-08, 23:57
Medlem
The-Johnnys avatar
Så när USA säger att Iran stödjer terroristgrupper så menar de att Iran stödjer Hizbollah i Libanon, och Houthirebellerna i Yemen, samt diverse grupperingar i Irak. Vilka här är terrorister egentligen? Utan Hizbollah så hade Libanon varit ockuperat utav Israel sedan länge tillbaka, och Libaneserna hade fått trängas vid kusten eller nåt som i gazaremsan. Har folk här glömt bort att Israel ockuperade södra Libanon fram till år 2000? Houthirebellerna påbörjade sin kamp utav många anledningar, och Iran behöver absolut inte klankas på för att stödja Houthirebellerna. Sedan har vi diverse grupperingar i Irak som fick mycket stöd utav Iran. Dessa grupper var mest verksamma under USA/Irak-kriget och kämpade mot den amerikanska ockupationen, rätt självklart att Iran ska stödja dem. Skulle inte Sverige stödja Norge ifall Norge attackeras utav Kina? Liksom i slutändan så ser man att det inte är så svart och vitt som Trump försöker det att framstå som. Folk här måste förstå att kampen mot USA i mellanöstern är helt legitim, speciellt ur deras perspektiv. Kolla på Syrien nu, USA kontrollera oljefälten och pumpar glatt ut allt och stoppar i fickan...
Senast redigerad av The-Johnny 2020-01-09 kl. 00:16.
Citera
2020-01-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Så när USA säger att Iran stödjer terroristgrupper så menar de att Iran stödjer Hizbollah i Libanon, och Houthirebellerna i Yemen, samt diverse grupperingar i Irak. Vilka här är terrorister egentligen? Utan Hizbollah så hade Libanon varit ockuperat utav Israel sedan länge tillbaka, och Libaneserna hade fått trängas vid kusten eller nåt som i gazaremsan. Har folk här glömt bort att Israel ockuperade södra Libanon fram till år 2000? Houthirebellerna påbörjade sin kamp utav många anledningar, och Iran behöver absolut inte klankas på för att stödja Houthirebellerna. Sedan har vi diverse grupperingar i Irak som fick mycket stöd utav Iran. Dessa grupper var mest verksamma under USA/Irak-kriget och kämpade mot den amerikanska ockupationen, rätt självklart att Iran ska stödja dem. Skulle inte Sverige stödja Norge ifall Norge attackeras utav Kina? Liksom i slutändan så ser man att det inte är så svart och vitt som Trump försöker det att framstå som. Folk här måste förstå att kampen mot USA i mellanöstern är helt legitim, speciellt ur deras perspektiv. Kolla på Syrien nu, USA kontrollera oljefälten och pumpar glatt ut allt och stoppar i fickan...

USA + Israel är terroristerna. De har en demokratisk och "fri" fasad, men man behöver inte titta länge för att se att de är sadistiska terrorister.
Citera
2020-01-09, 00:57
Medlem
Här är en video på Irans missil-förråd...

https://twitter.com/Iran/status/1215003876383805440
Citera
2020-01-09, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men förhelvete det är bara en tidsfråga innan Iran eller Irans proxys får träff! Varför gör USA inget? Hur länge ska de babbla om sanktioner? Fan in och invadera skiten bara.

Du är tuff i din soffa med öl i handen och mobilen i den andra handen!

Invasion av ett land som Iran skulle kunna innebära 1 miljon+ dödsoffer och enorma ekonomiska konsekvenser för världen.

Jag skulle vilja se er som hejar för krig i skarpt läge..
Detta är inte Call of Duty!

Regimen i Iran är vedervärdig men historien har lärt oss att om en ledare i MÖ tvingas bort kommer det oftast någon som är värre till makten.
Det är folket som ska ta bort regimen, inte Väst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in