Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Alltså individer som du är så otroligt provocerande, ni är totalt infatila och obildade och vräker ur er så mycket skit.
USA är allierade med Saudiarabien, den nation vars befolkning finansierar mest islamistisk terror. Den nation som sprider wahhabismen världen över, även i Sverige där Saudiarabien finansierar moskéer där folk radikaliseras. Hur fan leverar Trump när han är starkt kopplad och allierad med Saudiarabien? Idiot.
Iran har aldrig varit ett hot mot Sverige. Saudiarabien och USA är dock det, den förstnämnda nationen sprider sin extremism hela vägen till Sverige och USA:s alla krig har har lett till enorma flyktingvågor till Sverige.
Precis.
Iran har inte anfallit någon på över 200 år. Hur många har "världspolisen" anfallit de senaste 20?
Jag kan inte förstå de som stödjer USAs härjande runt om i världen och samtidigt är emot invällningen till Sverige.
USA är en skurkstat och allierar sig med vem som helst som de för tillfället tror sig tjäna på att göra det. Ofta utan några som helst tankar och planering inför framtiden.
Mörda en av de främsta krossarna av Is, som jag skrev i ett tidigare inlägg, det visar var USA står.
Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
är det någon som vet hur det kommer sig att en iransk topp-general befinner sig i bagdad, irak?
jag kan mycket lite om detta men tappade hakan när jag hörde att han alltså har dödats i iraks huvudstad. är inte en sådan närvaro att så gott som be om att bli dödad eller är det vanligt att iranska generaler befinner sig i irak (utan vad det verkar som några som helst formella skäl, tex fredsförhandlingar)?
Att han befann sig där har väl ungefär samma förklaring som att USA har höga befäl på plats i landet. Leda styrkorna. Han var den som till stor del ledde striderna mot Is.