2020-01-03, 12:45
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Israel vill utöka sitt territorium, bygga sitt "stor-Israel", och skapar därför konflikt med grannländerna både genom politiskt spel samt genom mossad agenter som försöker destabilisera grannländerna. Antingen har dom nu själva bombat iranier i Irak eller har de bett någon av deras hundar, USA eller Saudi, att göra det åt dom. Målet är regimskifte i alla länder i Israels närområde som inte är pro Israel och även utöka sitt egna territorium.
Om det är deras plan så verkar det gå jävligt dåligt för dem. De är hatade av alla sina arab grannar. De har till och med gjort sig ovän med Turkiet som tidigare var deras vän. Israeler inte heller så speciellt populära i Europa. Deras enda riktiga vän är USA.

Är du verkligen säker på att judarna är så pass dumma?
Citera
2020-01-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
kul att man anser folkmord vara en träning för iran. och visst har sett deras träning, springa över gatan och skjuta från höften som en jävla apa , kommer klara sig bra i framtiden om dom möter folk som kan något

Att det är folkmord tar ju inte bort faktumet att Iran, Ryssland och Hizbollah har fått träna sina trupper i krig i Syrien. Jag anser inte Iran är goda. De har strategiska intressen. Vissa av dem helt förståeliga andra riktigt dumma. USA har också strategiska intressen och mål. Vilka de är just nu i MÖ är nog inte riktigt klart.

USA tar en stor risk med detta riktade mord. Om man inte vill ha en större konflikt. För den risken har ökat kraftigt. Am baser är ganska utsprida i MÖ just nu och Iran skulle kunna attackera flera av dem om det bryter ut en storkonflikt.
Citera
2020-01-03, 12:47
Medlem
iflys avatar
Ni vet ingenting
Kina kommer inte blanda sig i
Ryssland har bara en stor trut
Iran bajsar i blöjan nu
Citera
2020-01-03, 12:48
Bannlyst
Herregud ni europeer kann ingenting om denna Konflikt. Allt beror pa attackerna mot Jemen och de rättrogna försvarar Jemen och Iran stödjer sa klart detta. Samtidigt blev det avgörande med utvecklingen i Libyen och Turkiet. Detta sammantaget styr hela beteendet och ni icke muslimer vill inte inse detta Utan tror att Trump skall lösa detta.

Bara tänk logiskt sa kann fred skapas i mellanöstern
Citera
2020-01-03, 12:49
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, mig veterligen har inte Iran någon som helst allians med någon signifikant stat. Alla vet att Iran är en terrorstat. Visst, Ryssland och Kina klagar lite, de gillar inte att USA tar plats helt enkelt.

Men de skulle aldrig, aldrig, aldrig ge sig in i någon konflikt på Irans sida mot USA. Aldrig.

Nej, inte öppet iallafall. Men både Ryssland och Kina skulle göra sitta yttersta för att försvåra för USA. Tänk er Syrien gånger 100.
Citera
2020-01-03, 12:50
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Ja detta blir intressant att följa, samt att se hur Ryssland och Kina reagerar!

Samt attackerna mot USAs ambassad i Bagdad lär ju bli möjligtvis ett nytt Benghazi om de nu inte utrymmer på en gång!

Från RussiaToday https://www.rt.com/news/477350-iraq-...tack-missiles/
Verkar som on Kina reden innan detta bränt av testmissiler som kan förinta hela USAs bas i Guam. Det har försökts nedtonas som en meteor men alla vi som sitter på rysk info misstänker att det inte var så.

Som en pensionerad Seal sa till mig på villkor av anonymitet: Ingen vill ragla runt i ett par amerikanska marschkängor nu.
Citat:
Guam meteor: Fireball spotted near US military base but some claim it was China rocket launch
https://www.dailystar.co.uk/news/wor...-near-21174239
Citera
2020-01-03, 12:53
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Synd att FN inte klarar av att hantera terrorstaten USA. Om inte FN kan hantera det här och införa handelsblockad mot USA så är det lika bra att lägga ner skiten.
Citera
Medlem
är det någon som vet hur det kommer sig att en iransk topp-general befinner sig i bagdad, irak?

jag kan mycket lite om detta men tappade hakan när jag hörde att han alltså har dödats i iraks huvudstad. är inte en sådan närvaro att så gott som be om att bli dödad eller är det vanligt att iranska generaler befinner sig i irak (utan vad det verkar som några som helst formella skäl, tex fredsförhandlingar)?
Citera
Medlem
Det obehagligaste scenariot är ett fullskaligt krig i Iran.
Ett krig där stormakter som Ryssland och Kina, likt vad som skedde i Syrien, kommer agera i proxy-krigsandan och där blodbad äger rum och där civila får sätta livet till för ett maktspel.

USA har redan plågat civila iranier i årtionden, från deras sida är detta inte något nytt. Konsekvenserna kan dock bli enorma, något som även kan påverka Europa och Sverige då USA:s krig och proxykrig i regionen historiskt har lett till enorma flyktingvågor.
Citera
2020-01-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
USA har stått för miljontals döda i MÖ sedan 2001, tror du på fullaste allvar att deras ständiga närvaro i MÖ och deras blinda stöd för terrorstaterna Saudi och gulfstaterna kommer gå bestraffat?

USA har lagt så hårda sanktioner på Iran att iranska sjukhus har svårt att ens få tag på de mest grundläggande mediciner och tekniska utrustningar, vilket bland annat slagit hårt mot cancersjuka.

Iran har sedan 2001 ständigt krigat mot talibaner, Al-Qaida och nyligen mot IS och övriga terrorgrupper FINANSIERADE av gulfstater och Saudi (USA:s allierade).

Självklart kommer Iran stå emot denna cancer som utgörs av Israel, USA och deras sunnitiska terroristbröder Saudi och gulfstaterna. Dessa står för all krig, all konflikt, all terrorism och all elände i MÖ.

Iranska regimen är islamistiska terrorister som förpestar omvärlden.

Det finns en anledning till att iranierna firade Suleimans död och hellre lever i UAE, USA och Europa än i Iran.
Citera
2020-01-03, 12:56
Medlem
FlashyBears avatar
Iran hade det så bra.

De kunde attackera (via proxy) sin ärkefiendes KSA oljeanläggningar utan några större konsekvenser.
De kunde beslagta svenskägt "brittiskt" fartyg utan några större konsekvenser.

Trumps "röda linje" var att Iran måste lämna amerikanerna ifred. Nu får Iran betala
Citera
2020-01-03, 12:57
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag trodde ärligt att Donald Trump var annorlunda än de närmast tidigare USA-presidenterna. Men har är precis likadan. Han kommer inte gå till historien som en Andrew Jackson, snarare ännu en Ronald Reagan. Trump är inte alt-right, han arbetar för samma mörka krafter som alla de tidigare innan honom. Det här mordet på den iranske generalen gör att jag iallafall tar min hand från Donald J. Trump. Jag visste att 2020-talet skulle bli värre än 2010-talet men jag trodde ärligt att det skulle ta några år och speciellt efter Trump. Det har tagit TRE DAGAR in på det nya årtiondet för att förstöra allt och samtidigt har även påven gjort bort sig. Allt under ca TRE DAGAR. USA är nu etiskt och moraliskt bankrutt. Man hade en chans till och sumpade den. Nu spelar ingenting roll längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in