2020-01-07, 23:13
Medlem
PK-befriads avatar
RamZPaul filosoferar över det vrickade i att lönnmörda andra länders ledare i fredstid och drar en del historiska paralleller till Skotten i Sarajevo:

The Soleimani Mistake
https://www.youtube.com/watch?v=BOq5lwC0rzA

Jag håller med honom, det är underligt hur alla plötsligt är experter på den här Soleimani som knappt någon hade hört talas om för en vecka sedan.
Senast redigerad av PK-befriad 2020-01-07 kl. 23:19.
Citera
2020-01-07, 23:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Självklart. Därför ska perser och araber stanna och slåss för sin rätt till öknen. Inte komma hit och genom självömkan få som dom vill på helt neutral mark. Vill dom slåss stannar dom hemma, kommer dom hit lämnar dom skiten i öknen och assimilerar sig. Så jävla simpelt. Beggars can't be choosers.

Perserna var ju bästa invandrargruppen vi fått hit. Rena jackpotten då de har trevlig kultur, bra utbildning o jobbar! Totalt motsatsen till analfabeterna som kommer nu.
Citera
2020-01-07, 23:23
Medlem
londonsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
RamZPaul filosoferar över det vrickade i att lönnmörda andra länders ledare i fredstid och drar en del historiska paralleller till Skotten i Sarajevo:

The Soleimani Mistake
https://www.youtube.com/watch?v=BOq5lwC0rzA

Jag håller med honom, det är underligt hur alla plötsligt är experter på den här Soleimani som knappt någon hade hört talas om för en vecka sedan.

Jo, absolut, håller med dig i sak. Men samtidigt sitter ju RamZPaul där själv och är ’expert’ på både honom och vad hans död kommer leda till, när han precis sagt att han inte kände till honom för en vecka sedan?
Citera
2020-01-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vilket jävla skitsnack. Om du tror att USA är kommunistiskt vet du inte vad kommunism är.
Och du är en jävla idiot helt enkelt, som inte vad kommunism är i praktiken. Jag säger inte att USA är 100% kommunistiskt (vilket Kina och Nordkorea inte heller är), men det finns allt tydligare drag mot kommunistiskt styre i USA: Du kan kalla det korporativism och plutokrati om det känns bättre, men gränsen till kommunism som styrmedel är hårfin.

Citat:
Kommunismen dog i slutet av 1980-talet. Möjligen med undantag av Nordkorea. Inte ens Kina är kommunistiskt även om de har kvar de totalitära komponenterna av detta sjuka system.
Kommunismen har inte dött, utan det är bara symbolerna som är borta och den fula röda flaggan. Kommunismen är skapad av de rikaste kapitalisterna i världen. Här har du något att fundera vidare på istället för att vara helt tappad i golvet.

Citat:
Och nej, jag är ingen USA-vän men jag vet att jag befinner mig på samma sida som de västliga demokratierna, till vilka USA hör.
Jag gillar USA väldigt mycket. Men till skillnad från dig, så vet jag att USA inte är någon "demokrati" och att landet styrs permanent av mäktiga oligarker som drar i trådarna.

Citat:
Jag tycker mycket illa om icke sekulariserade muselmaner, nazister och kommunister men USA hör inte till någon av dessa idiotier.
USA är bara en artificiellt stat precis som övriga länder. Det är VEM som styr och HUR de styr som räknas.
Nazister, kommunister, muslimer, kristna, troende judar osv, är bara ett gäng pajaser som sysslar med sin hobby. Har inte med saken att göra egentligen vad vi pratar om här: Makt och korruption.
Senast redigerad av goyimcuck 2020-01-07 kl. 23:27.
Citera
2020-01-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Iran har fler allierade än så. I stort sett alla shiamuslimer står på Irans sida. Vi har Assadregimen i Syrien, Hizbollah som är en kompetent milis, Houtierna i Jemen och till viss del shiiterna i Irak och Pakistan. Alla dessa grupper utgör hot mot amerikanska intressen.

Ryssland och Kina skall nog inte ses som allierade utan snarare neutrala i konflikten med USA. De kommer att vara passiva till deras intressen hotas. Men de kommer att fortsätta göra affärer med Iran både sälja vapen och köpa olja.
Nja muselmanerna brukar inte vara så vänsälla och om det mot förmodan finns någon stat som ser sig som allierad med Iran har de ingen betydande militär apparat att ställa upp.
Citera
Medlem
[quote=Ikea-Kamprad|69848479]Jan Hallengren från utrikespolitiska institutet föreslår Putin som medlare. Oh boy, då är det illa. Alla andra är förbrukade redan tydligen. EU- och FN är för tunna. Putin skulle kunna tala med båda parter, menar Hallengren.

Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Eu har Putin som i en liten ask.Om han inte gör som Eu vill så köper Eu ingen GAS från Ryssarna.

Nja, Kina och Ryssland öppnade ett megarör mellan sig inte så länge sedan så Putin har nog avsättning för sin gas. Dessutom öppnades ett rör via Turkiet till östra EU 1 januari. EU vågar nog inte gå emot sina medlemsländer om de vill köpa gas från Ryssland. Det är bara här i Sverige som man tror att EU är en spelare på grund av att vi inte längre har några riktiga politiker här hemma. Eller medier värt namnet.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av londonsurgeon
Jo, absolut, håller med dig i sak. Men samtidigt sitter ju RamZPaul där själv och är ’expert’ på både honom och vad hans död kommer leda till, när han precis sagt att han inte kände till honom för en vecka sedan?
Nej det tycker jag inte. Han spekulerar lite fritt men han dikterar inte någon absolut sanning, såsom många andra "experter" gör.
Citera
2020-01-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Och du är en jävla idiot helt enkelt, som inte vad kommunism är i praktiken. Jag säger inte att USA är 100% kommunistiskt (vilket Kina och Nordkorea inte heller är), men det finns allt tydligare drag mot kommunistiskt styre i USA: Du kan kalla de korporativism och plutokrati om det känns bättre, men gränsen till kommunsim är hårfin.

Kommunismen har inte dött, utan det är bara symbolerna som är borta och den fula röda flaggan. Kommunismen är skapad av de rikaste kapitalisterna i världen. Här har du något att fundera vidare på istället för att vara helt tappad i golvet.

Jag gillar USA väldigt mycket. Men till skillnad från dig, så vet jag att USA inte är någon "demokrati" och att landet styrs permanent av mäktiga oligarker som drar i trådarna.

USA är bara en artificiellt stat precis som övriga länder. Det är VEM som styr och HUR de styr som räknas.
Nazister, kommunister, muslimer, kristna, troende judar osv, är bara ett gäng pajaser som sysslar med sin hobby. Har inte med saken att göra egentligen vad vi pratar om här: Makt och korruption.
Du får omfatta vilka villfarelser du finner för gott. Det spelar mig ingen roll.

Jag anser att de bästa statsbildningar man kan finna är de västliga, sekulära demokratierna.
Citera
2020-01-07, 23:29
Medlem
[quote=Ikea-Kamprad|69848729]
Citat:
Ursprungligen postat av schadow

Nja, Kina och Ryssland öppnade ett megarör mellan sig inte så länge sedan så Putin har nog avsättning för sin gas. Dessutom öppnades ett rör via Turkiet till östra EU 1 januari. EU vågar nog inte gå emot sina medlemsländer om de vill köpa gas från Ryssland. Det är bara här i Sverige som man tror att EU är en spelare på grund av att vi inte längre har några riktiga politiker här hemma. Eller medier värt namnet.

Ja och detta är ännu ett bevis på att EU och FN är värdelösa marionettdockor och frontorganisationer som snart faller samma helt. Alla vet vem som står bakom både EU och FN.
Vill man få något uträttat, så kopplar man in de med verklig makt, vilket Putin och hans kumpaner har.
Citera
2020-01-07, 23:30
Medlem
frank-costellos avatar
"De åttas gäng" ("Gang of 8") ska ha anlänt till senatens Senate Sensitive Compartment Information Facility för att bli uppdaterade angående Iran

I gruppen, som består av åtta personer, så finns b.l.a. den demokratiska kongressledamoten Adam Schiff, som är ordförande för House Intelligence, demokraten Nance Pelosi som är talman i representanthuset, republikanska senatorn Richard Burr, som är ordförande i senatorns underrättelseorgan Senate Intelligence, och den demokratiska senatorn Mark Warner.
-------------------------------------------------------------------------------------
Iraks premiärminister Abdel Abdul Mahdi ska under tisdagen ha bekräftat att han under måndagen mottagit ett brev från USAs militär som sade att USA ämnade att lämna Irak. Pentagon ska senare under dagen ha sagt att brevet skickades av misstag och att inget var bestämt gällande huruvida USA ska dra ut sina trupper ur Irak eller ej.
https://edition.cnn.com/middleeast/l...-20/index.html

USAs president Donald Trump ska under tisdagen sagt att han tanker följa den internationella lagen om att unvika att träffa kulturella platser ifall man genomför militära attacker, vilket betymder att han backar vad gäller de hot som han de senaste dagarna har riktat mot Iran.

Trump ska under lördagen ha lovat att anfalla 52 mål i Iran, inklusive kulturella mål, ifall Iran utför vedergällningsattacker mot amerikaner eller amerikanska tillgångar. Han ska ha återupprepat sitt hot under söndagen.

Man skriver att attackera kulturella platser skulle bryta mot internationella överenskommelser och konventioner, och hotet ledde till oro runt om i världen.

Trump ska ha svarat på frågor från reportrar i Ovala rummt, Vita huset, där han träffade Greklands premiärminister Kyriakos Mitsotakis, gjorde det klart att han motsträvigt skulle följa lagen.

"Ok, om lagen säger så. Jag vill gärna följa lagen. Men tänk, de dödar vårat folk, de spränger våra människor i luften, och efter det så måste vi vara väldigt försiktiga vad gäller deras kulturella institutioner. Men det är ok för mig. Det är ok.

"Jag säger som så, att ifall Iran gör något som de inte borde göra, så kommer det att drabbas av konsekvenserna, och det väldigt hårt," ska han ha tillagt.

Man nämner även att den republikanska ordföranden i senaten, Mitch McConnel, under tisdagen på en presskonferens ska ha sagt att det inte var lämpligt för USA att slå till mot kulturella platser i Iran.
https://www.reuters.com/article/us-i...-idUSKBN1Z62DA
Senast redigerad av frank-costello 2020-01-07 kl. 23:39.
Citera
2020-01-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad vet du om det? Är inte alla folk uppblandade i så fall?

Den viktigaste skillnaden mellan perser och araber är att araber talar arabiska och perser talar persiska. Dessutom är det ju viktigt vilket folkslag människor själva anser att de tillhör och för perserna i Iran så är det viktigt att de kallas perser.

Det lustiga är att den galna forna tyska nazi-regimen tydligen gillade perser. De ansåg enligt källor att Iranier var "pure aryans". Iran betyder ordagrant "Ariernas land" och det påstås vara därifrån de så kallade arierna härstammar från. Nazister är rubbade.

"In 1936, the Hitler Cabinet declared Iranians to be immune to the Nuremberg Laws, as they were considered to be "pure Aryans""

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/German...Iran_relations
Citera
2020-01-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du får omfatta vilka villfarelser du finner för gott. Det spelar mig ingen roll.
Det är inga villfarelser. Kommunismen är ett styrmedel och inget annat. I västliga länder idag har du mer kommunism än vad du har i Ryssland med sin vilda västern ekonomi (som återgått lite till kommunismen med Putin vid rodret) där kapitalism och avregleringar varit på mode i flera år.

Citat:
Jag anser att de bästa statsbildningar man kan finna är de västliga, sekulära demokratierna.
Dessa tider är över. Det är inte 50-talet längre. Sverige är ett bra exempel på ett land som kommer att falla samman till ett u-land i alla dess bemärkelser snart.

Om du anser att demokratin i USA har föranlett krigen i MENA, då menar du att amerikanska folket röstat för att starta krig mot Iran och stödja ISIS?
Senast redigerad av goyimcuck 2020-01-07 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in