2020-01-05, 02:30
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Har du koll på hur överlägset USA är både militärt och ekonomiskt i världen? De skulle förmodligen ensamt kunna ta sig an resten av världen. Iran är ett skämt. Israel själva skulle utan problem slå ut Iran på ett par dagar om de fick fria händer. Om du tror att Iran har något att komma med har du antingen köpt USA:s propaganda eller iraniernas. Seriöst, titta hur det ser ut i Iran. De har fan knappt mat på bordet.
Jo förvisso, men har du titta på hur landet Iran ser ut? Princip omöjligt att göra markinvasion vilket inte är särskilt troligt heller, blir flyg anfall, då återstår att se hur deras S300 samt egna nybyggda AA försvaret funkar!

Edit: och jo jag har koll på hur USA´s militär ser ut, däremot att du drar in ekonomi blir lite komiskt! Med tanke på USbebtclock https://www.usdebtclock.org/
Citera
2020-01-05, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Eh nä de har lite mer än så! https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...avy#Submarines

Dessa är de kända!

Varför bara slänga ur sig nonsens?

Resten är små miniubåtar som jag har skrivit och inget man har någon nytta av i en konflikt med usa
Citera
2020-01-05, 02:34
Medlem
Blir det krig så tror jag definitivt usa ligger illa till och speciellt Israel. Iran kommer bomba skiten ur isreal och samtidigt kommer Ryssland och Kina se sin chans att ta makt från usa. Iran lär väl bli sönder bombat också men i slutändan så förlorar usa.
Trump är en riktigt skojare förövrigt och förvånar mig inte om han går in i krig han trillar snart av pinnen endå.
Citera
2020-01-05, 02:34
Medlem
Cashleys avatar
Regeringssida från USA hackad

https://www.google.com/amp/s/www.mir...n-21216335.amp
Citera
2020-01-05, 02:39
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Blir det krig så tror jag definitivt usa ligger illa till och speciellt Israel. Iran kommer bomba skiten ur isreal och samtidigt kommer Ryssland och Kina se sin chans att ta makt från usa. Iran lär väl bli sönder bombat också men i slutändan så förlorar usa.
Trump är en riktigt skojare förövrigt och förvånar mig inte om han går in i krig han trillar snart av pinnen endå.
Tror du på riktigt att Israel kommer att sitta och vara förvånade över att det regnar bomber från Iran? Vid det laget har de redan attackerat Iran i ”förebyggande syfte” och USA får ligga i för att hindra de andra stora grabbarna att lägga sig i.
Citera
2020-01-05, 02:40
Avstängd
22 amerikanska krigsveteraner tar sina liv i USA varje dag.
Visst har Trump rätt när han säger att Iran har dödat många amerikaner.
Citera
2020-01-05, 02:41
Medlem
Tryckallan74s avatar
Vem fan vet, såg en video för något år sedan där USA var rädda för "Suitcase nuclear device".

Vem fan vet, om Iran skulle ha låt oss säga 7 av dessa inne i USA, så är det 7 Amerikanska storstäder bortsprängda https://en.wikipedia.org/wiki/Suitcase_nuclear_device

Samt startar en total offensiv mot Israel, då snackar vi kaos!

Ok spekulerar vilt nu, men pga Irans senaste utlåtanden, vem fan vet!!
Citera
2020-01-05, 02:42
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Resten är små miniubåtar som jag har skrivit och inget man har någon nytta av i en konflikt med usa
Kollade du ens länken?
Citera
2020-01-05, 02:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Du fattar att iran kommer vara jämnat med marken när usa är klara va? All el borta alla telemaster vanliga teleledningar landet kommer inte ha en fungerande telefon eller tv kommer vara utslagen alla flygplatser alla större vägar all import och export kommer upphöra mass svält kommer följa hela jävla iran kommer falla ihop som ett korthus.
Det kommer inte hända haha. Det där var Soleymani 1 person som knullade hjärnan på amerikaner. Tänk lite hur många såna som han kommer planera attacken.

Kolla, hur vet du att Iran inte har kärnvapen? Kan du vara säker på den saken när några försvann efter Sovjets fall?
En droppe olja kommer inte nå Europa på länge ifall det blir krig. Du kommer inte kunna köra bil och du kommer inte ha råd och handla för det är dyra transporter. Iran svälter inte, du svälter i snön. Iran har alla årstidernas väder på samma gång men du måste äta potatis.
Citera
2020-01-05, 02:43
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Jo förvisso, men har du titta på hur landet Iran ser ut? Princip omöjligt att göra markinvasion vilket inte är särskilt troligt heller, blir flyg anfall, då återstår att se hur deras S300 samt egna nybyggda AA försvaret funkar!

Edit: och jo jag har koll på hur USA´s militär ser ut, däremot att du drar in ekonomi blir lite komiskt! Med tanke på USbebtclock https://www.usdebtclock.org/

Jag håller med dig. Det går inte att jämföra Iran med Afghanistan som är ett av världens fattigaste länder och som bombade bort på några dagar, eller Irak heller. Stor skillnad i geografi.
Irak har knappt någon kust mot persiska viken, medan Iran har en lång kuststräcka. Iran kan möta USA till havs på ett annat sätt som inte Irak kunde. Och när man invaderade Irak kunde man landsätta massvis med trupper i Saudiarabien och bara rulla in över gränsen. Inte lika enkelt med Iran. Plus den bergiga terrängen som du skriver och att et är ett mycket större land till ytan än Irak. Så detta blir lite svårare för USA, även om de har övertaget. Menar bara att det inte blir lika enkelt som Afghanistan och Irak.
Citera
2020-01-05, 02:43
Medlem
Flashshits avatar
Eftersom det under lördagskvällen varit en raketattack riktad mot en amerikansk bas i Irak (med största sannolikhet som ett svar på USA:s raderande av Soleimani från "spelplanen") så får vi väl nu se om Trump "put his money where his mouth is"?

Om han väljer att inte göra något så kan det vara en väg ut ur våldsspiralen.
Då kan Iran inofficiellt till sina egna framhärda att de hämnats attacken mot Soleimani, och situationen kan trappas ned.
Men då framstår Trump som om han kom med 52st tomma hot.

Spännande är väl det minsta man kan kalla det...
Citera
2020-01-05, 02:44
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Ontopic!
Verkar som att iran ändå besitter kärnvapen mtp vissa nyheter som rapporterar om hot från iran att om usa anfaller mål inom iranska gränsen så kommer israel försvinna på en halvtimma.
Så vitt jag vet klarar inget makt detta med vanliga vapen förutom kärnvapenanfall.

Vad tror ni, kommer verkligen iran att hämnas?? Hur isf!?

Israel skulle slå till mot Iran om de ens misstänkte att de började få kärnvapenkapacitet.
Detta är ett sedan länge känt scenario som diskuterats ad nauseam.
Israel lär ha något bättre koll på Irans kapacitet än vad du har…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in