2020-01-05, 00:55
Medlem
Iran har säkert en jäkla massa mål problemet är svaret som skulle komma från usa man måste slå till lagom för att egna folket skulle bli nöjd mennändå inte reta upp usa tillräckligt för att dom skulle starta krig
Citera
2020-01-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Nej naturligtvis gör de inte det, men det har väl framkommit uppgifter om att Iran har 35 mål, vilka de är vet naturligtvis bara ledningen i Iran...

Som sagt det är deepstate propaganda de vet inget om antalet eller vilka mål, propaganda har som
syfte att provocera Iran att göra nått så att Neocons liberal globalisterna får de argument de alltid
i deras PNAC planen så att den kan slutföras.
Citera
2020-01-05, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du missar poängen.
USA producerar dyrare olja då framställning av deras olja är dyrare och betydligt mer komplex. Den är inte i närheten av lika lönsam som Irans och Saudiarabiens olja. Om USA skulle förhålla sig till sin egna olja så skulle deras inhemska priser på bensin öka markant. USA är beroende av den billigt framställda oljan i Mellanöstern, det är ett faktum.

Jo jag förstår poängen men så länge man produserar den hemma så skapar den jobb ochså så i slut ändan är det inte specielt mycket dyrare.
Citera
2020-01-05, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Trump har högsta siffrorna på 3 år just nu så det är nog liten risk han har nästan lika höga siffror som obama när han var som populärast
https://www.google.com/amp/s/www.was...ng%3f_amp=true

Fullständigt irrelevant vilka siffror Trump har, Trump styr ingenting det är deepstate som tillsätter Presidenter och avpoleterar dem samma , du läser bara tilrättalagt material, läs i stället USAs depstate historia, eller kolla några avsnitt av corbettreport.
Citera
2020-01-05, 01:00
Medlem
Tryckallan74s avatar
Jag har inte Twitter själv så jag läser screencaps som andra tagit därifrån!

Tydligen har Colin Kaepernick (han som knäade under nationalsången) Tweetat följande

"There is nothing new about American terrorist attacks against Black and Brown people for the expansion of American imperialism"
Citera
2020-01-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Fullständigt irrelevant vilka siffror Trump har, Trump styr ingenting det är deepstate som tillsätter Presidenter och avpoleterar dem samma , du läser bara tilrättalagt material, läs i stället USAs depstate historia, eller kolla några avsnitt av corbettreport.

Om han ska bli omvald så är det rätt så relivanta sifror
Citera
2020-01-05, 01:01
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Du är fullt medveten om att i Irak, Syrien, Libanon, Yemen etc så har Iran stort inflytande genom hot eller proxykrig som Soleimani höll på med. Så JA tekniskt sätt kommer USA vara i krig med länderna du nämnde. Men inte landets befolkning. Iraks befolkning vill få bort Iran från deras land. Varför tror du soleimani åkt omkring mellan Irak och Libanon som om det vore semester?

Därför att han var en högt uppsatt militär och inte bara det utan en form av sambandsman, ok att USA plockade honom av brädet och att det tappet skadar Iran något ofantligt då du vet att förbund där nere ej byggs mellan stater utan i mellan män och att Soleimani hade vänner överallt men att US tjänar inget på detta att Iran tappar kontroll för att USA får ingen heller, andra ledare kommer att hämnas Soleimani oavsett om Iran vill det eller inte vilket ger med sig att regionen kommer att bli mer oberäknelig än någonsin tidigare.

Ländernas befolkning, är du en av inteligensian dom västvurmande i exil eller bara dum?
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-01-05 kl. 01:07.
Citera
2020-01-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Nej naturligtvis gör de inte det, men det har väl framkommit uppgifter om att Iran har 35 mål, vilka de är vet naturligtvis bara ledningen i Iran...
Underskatta inte USAs förmåga att inhämta underrättelser i MÖ.
Citera
2020-01-05, 01:02
Medlem
Citat:
Jo jag förstår poängen men så länge man produserar den hemma så skapar den jobb ochså så i slut ändan är det inte specielt mycket dyrare.

Jo, den är mycket dyrare att producera och den är betydligt mer svåråtkomlig. Om USA ska tillförlita sig på sina egna olja kontra den billiga saudiskan oljan så är USA rökta, deras bilindustri är enorm och skulle påverkas omgående av högre bensinpriser. Det är av den anledningen som USA är så mån om att lägga sig i varenda oljelands politik.

Det är ingen slump att USA har lagt så mycket energi på just Iran och Venezuelas politik det senaste året.
Citera
2020-01-05, 01:03
Medlem
Citat:
Om han ska bli omvald så är det rätt så relivanta sifror
Du begriper inte ens amerikansk lagstiftning, presidenter blir inte omvalda eller valda, läs på för fan!
Citera
2020-01-05, 01:03
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Som sagt det är deepstate propaganda de vet inget om antalet eller vilka mål, propaganda har som
syfte att provocera Iran att göra nått så att Neocons liberal globalisterna får de argument de alltid
i deras PNAC planen så att den kan slutföras.
Ja absolut, där tror jag som dig!
Citera
2020-01-05, 01:04
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Intressant , Magda Gad finner förklaringen långt tillbaka, men den nuvarande händelserna från i somras och läget i Syrien. Styr Iran, Irak & Syrien ...

https://www.expressen.se/kronikorer/...portar-i-iran/
Det var en lång artikel. Jag skuggläste igenom den, och håller väl inte riktigt med. Det var det första jag läst gällande att USA dödat Soleimani, som publicerats i svensk massmedia. Jag har såklart läst någon rubrik eller så, men annars har jag fått all information från utländsk media. Reuters artikeln jag översatte nyss går inte tillbaka så långt som 1953, men de nämner ambassad bombningarna i Kuwait 1983. Något jag inte kände till.

Fast jag såg att Reuters hade flera artiklar uppe gällande Soleimani, som jag dock inte har läst. Helt klart kan det finnas mer information där att hämta som förklarar bakgrunden till det som har inträffat. T.e.x så sökte jag information om händelsen, genom att om jag minns rätt googla Soleimani. I vilket fall så fick jag upp en sida som skrev om Soleimanis sista timmar/dygn i livet. Man skriver b.l.a. att han anlände från Damaskus tillsammans med två personer, b.l.a. sin svärson klockan 22:08 på torsdagskvällen där han möttes av Muhandi med sällskap. Man nämner att Soleimani var i Berirut tidigare under torsdagen där han träffade generalsekreteraren för Hezbollah, Hassan Nasrallah.
https://www.middleeasteye.net/news/t...is-final-hours

Men när jag Googlar Middleeasteye så läser jag att det är en London baserad online hemsida, d.v.s. inte någon etablerad aktör som t.e.x. CNN, FoxNews eller Reuters. Men jag tyckte det var intressant läsning, så jag förskte atty Googla vad Soleimani hade gjort de sista dagarna i sitt liv, men fick enligt mig inte fram någon bra träff. Jag ska dock lite senare försöka läsa på lite mer, och Googla och se om jag hittar någon information. Jag vill i vilket fall se om namnen stämmer, dubbelkolla.
Senast redigerad av frank-costello 2020-01-05 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in