2020-01-04, 02:59
Bannlyst
Detta eländiga krig som aldrig avstannar...
Citera
2020-01-04, 03:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Nej, USA har knappast intresse av att invadera Iran. Vad vi ser nu kan dock i värsta scenariot trappas upp till det. Vi kommer att få se en ganska kraftig motreaktion från Iran. Hur mycket kommer detta att eskalera? Det är frågan just nu. Det kan i teorin bli en ohållbar situation där USA i slutändan inte har något val.

Det kommer att komma en vedergällning från Iran. Kanske en attack på en olje-pipeline igen eller raketbeskjutning mot någon amerikansk militärbas, typ runt den 17-18 januari. De måste planera och organisera nåt först.
Men Kina och Ryssland skulle aldrig tolerera att USA gick in i Iran. Iran är inget större hot för hemlandet USA. De kan inte ställa till med så mycket där. Så det kommer att hålla sig till småattacker i Irak och kanske lite raketbeskjutning och nåt flyganfall in i Iran, men ingen fullskalig invasion med marktrupper där de går in och tar över hela landet.
Citera
2020-01-04, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Max Blumethal är just nu live på Youtube och diskuterar USA:s attack och svarar på tittares frågor. Han är en av de skarpaste utrikespolitiska analytikerna i alternativmedia. https://www.youtube.com/watch?v=UeQ_dx452WM Chatten är ganska intressant eftersom det bland annat är iranier boende i Iran som chattar i den.

Läste du nåt intressant? Berätta..
Citera
2020-01-04, 03:06
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Jasså du gillar mullorna? Dom slaktar dig först om dom får makten.

Well put. De som är besatt av judar hoppas väl på tredje världskriget och att Iran förgör Israel. Nazisterna är ju lika knäppa som islamisterna.
Citera
2020-01-04, 03:08
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det kommer att komma en vedergällning från Iran. Kanske en attack på en olje-pipeline igen eller raketbeskjutning mot någon amerikansk militärbas, typ runt den 17-18 januari. De måste planera och organisera nåt först.
Men Kina och Ryssland skulle aldrig tolerera att USA gick in i Iran. Iran är inget större hot för hemlandet USA. De kan inte ställa till med så mycket där. Så det kommer att hålla sig till småattacker i Irak och kanske lite raketbeskjutning och nåt flyganfall in i Iran, men ingen fullskalig invasion med marktrupper där de går in och tar över hela landet.
Jo men det jag hela tiden återkommer till är att om USA nu drar sig ur MÖ, så kan ju Iran i lugn och ro skaffa sig kärnvapen! Men som sagt alternativet är ju att bomba skiten ur Iran, men utan anledning? Såvida inte Iran då nu gör någon attack mot USA´s intressen, då har de ju en anledning!
Citera
2020-01-04, 03:21
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nädå, det är ni zionister som är helt knäppa och står för all elände på jorden.

Finns ju en anledning till att ni är hatade i hela världen lilla du.

Ni är ungefär som en psykopat som vägrar ta till sig feedback och ta ansvar, skyller ifrån sig hela tiden. Hade man kunnat diagnostisera en folkgrupp hade juden lätt fått antisocial personlighetsstörning som stämpel

Ni? Första gången jag blivit kallad jude. Jag är, så vitt jag vet, 100% etnisk svensk.

Allt Israel gör är inte bra och det finns helt klart mäktiga judar som gör dåliga saker - George Soros är ett bra exempel. Men att vilja att Israel förintas eller att ens tro att judarna styr världen är knäppt. Både nazister och islamister är alltså knäppa.

Förövrigt så tror jag inte att Iran kommer våga sig på någon ordentlig vedergällning och även om USAs styrkor lämnar Irak kommer de ha en hel del i närheten.
Citera
2020-01-04, 03:21
Medlem
SS-Nordosts avatar
Citat:
Japp, och även taktiken från juden är att förlöjliga och underminera en persons argument och "klassa" det som konspirationer.

Det där är urvattnat.

Ingen har nämnt något om övernaturliga fenomen, däremot skrivs det om judens systematiska och upprepade attacker i form av desinformation, statskupp, iscensatta attacker som syftar till att starta konflikter osv osv. Inget nytt och rätt så normalt för staten israel.

Vart vill du komma, jude?
Självklart är det spökregeringens taktik att låtsas som att en spökregering inte finns så att sådana som du kan låtsas som att spökregeringen finns.

Herregud, hör du inte själv hur det låter? Läs på lite, tack.

Nej du, jude är jag inte - har inte direkt någon lust av att vara en jude heller, religiöst eller etniskt sett.

En annan sak, du vet att varenda stat i världen använder sig utav desinformation, va? Det är förmodligen en utav de mest välfungerande taktikerna en stat kan använda sig utav.
Eller är det kanske så att spökregeringen har undanhållit detta för dig?

Citat:
Visst är det så men då inte en nation som förklarar krig!
Så är det. Men i detta fallet så är det så att det var en nation som förklarade krig.
Citera
2020-01-04, 03:27
Bannlyst
Haha riktigt jävla komiskt att nazisterna i NMR står på håriga MENA:iters sida istället för vita...
Citera
2020-01-04, 03:28
Medlem
MrsVanity1s avatar
Ni som är mer insatta i "krig" osv, hur slutar det här ??

Vad tror ni Iran kommer göra som "hämd"??

Erkänner frivilligt att detta inte är min starkaste "sida" så intressant med svar .
Citera
2020-01-04, 03:33
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

Erkänner frivilligt att detta inte är min starkaste "sida" så intressant med svar .
Misstänker att det blir random terror attacker, tror inte Iran har balls att göra en "officiell" attack på Amerikanska intressen!
Citera
2020-01-04, 03:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

Iran kommer att slicka såren i någon månad och sedan göra något märkligt som att stoppa en tanker eller kidnappa någon amerikansk ambassadör.
Citera
2020-01-04, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Hellfire var vad som avlossades mot Khadaffi den 20 oktober 2011. Han lyckades ta sig ut för att sedan bli brutalt mördad av en fransk soldat som sedermera gav "äran" till en Qatarisk legosoldat, som kablades ut i världen. Fakta. Båda är döda sedan länge för övrigt. Alla är döda.

Nu har Donald J. Trump använt hellfire mot ett mål i den muslimska världen. Trump och Obama. En sionist och en neger som beter sig precis likadant. Man brukar säga typ lura mig en gång, ditt fel. Lura mig två gånger, MITT fel. Jag går inte på det längre.

Donald J. Trump, you are just as evil as basicly anyone before you. FUCK YOU! COCKSUCKER, MOTHERFUCKER! FUCK YOU AND ALL YOUR FAMILY, STUPID FUCK! FUCKING SIONIST SCUM! FUCK YOU! Kan detta få stå kvar? Tvivlar på det...
Nog för att USA gjort och gör mycket fel, men jag lever hellre i en värld som ligger i händerna på USA än hos nazister och islamister. Kommunister också för den delen.

För mig får USA gärna diktera och försvara sina intressen. De andra alternativen är så hårresande äckligt skrämmande att jag nästan tackar Gud för att vi lever i Pax Americana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in