• 1
  • 2
2019-12-31, 14:51
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Varning på den! Du upplever influensa om du slutar. Snus är skit när du väl är beroende.
Har faktiskt aldrig upplevt några influensaliknande symtom vid abstinens.
Visst är det ett litet helvete de första dagarna, men sedan börjar jag märka hur mycket energi jag egentligen har. Jag är helt klart piggare under de perioder då jag inte snusar.
Detta är säkert mycket individuellt, men så funkar det för mig.
Snusar normalt 3-4 dosor lös i veckan.
Citera
2019-12-31, 14:54
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Visst är det ett litet helvete de första dagarna, men sedan börjar jag märka hur mycket energi jag egentligen har. Jag är helt klart piggare under de perioder då jag inte snusar.

Snusfritt 2020?
Citera
2019-12-31, 14:57
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Citat:
Jag får influensaliknande symptom varje gång jag slutar. Känner mig jävligt sjuk ett tag, som tur är så släpper det fort. Även jag får en massa energi och känner mig mkt piggare varje gång jag har ett uppehåll. Snus är skit. Synd att det är så gott.
Citera
2019-12-31, 17:58
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Snusfritt 2020?
Möjligen. Köpte ett kilo Havannasnus på Lisebergs julmarknad. Gick dit bara för att handla det. När det väl är slut kommer allt annat snus att vara tråkigt...
Citera
2019-12-31, 18:02
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Tre till fyra dosor lös är nog en ganska normal konsumtion om man snusar konstant.

Har själv tyckt mig uppleva trötthet på grund av snus, så ibland avstår jag allt från några timmar till nästan en hel dag, och lägger in en först när jag börjar känna av abstinensrastlösheten.

Testa att sluta snusa en period så märker du antagligen av ett helvetes energiöverskott. Tror faktiskt det kan vara det som man misstar för rastlöshet.
Tror absolut att snus gör en latare. Det är liksom så lätt att nöja sig med att bara sitta och snusa.
Jag gör av med en stock lössnus i veckan. Har snusat i snart 50 år.
Citera
2019-12-31, 18:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag gör av med en stock lössnus i veckan. Har snusat i snart 50 år.
Tror du att du skulle känna dig piggare utan, har du prövat att vara utan?
Vad jag menar är att en halv dosa om dagen inte är en speciellt hög konsumtion. Kan lätt dra i mig en dosa om dagen om jag byter snus lite oftare.
Senast redigerad av Mr.Woods 2019-12-31 kl. 18:10.
Citera
2019-12-31, 18:13
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Tror du att du skulle känna dig piggare utan, har du prövat att vara utan?
Vad jag menar är att en halv dosa om dagen inte är en speciellt hög konsumtion. kan lätt dra i mig en dosa om dagen om jag byter snus lite oftare.
Jag har försökt att sluta ett par gånger, men jag blir tydligen grinig som fan. Både kollegor och frugan har kommit springandes med en dosa för att jag ska ta en snus och bli go o glad igen. Så nästa gång jag slutar med snus blir nog när jag dör.
Om jag blir piggare vet jag inte, men utan snus så blir jag grinig och elak mot allt och alla, så det är bäst att fortsätta snusa, annars så finns risken att jag får tillbringa dom sista åren på kåken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in