2020-01-01, 11:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picsa3950
Ganska säkert att de yasin som e misstänkt då ayye la upp en bild på honom mä banke vid advokatbyrån igår
https://www.instagram.com/p/B6wHbfhB...=1cm4vgyhv8q3c

Han ser ändå rätt nöjd ut på bilden trots skåpet han just bajsat i, om det stämmer
Citera
2020-01-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Måste vara senare tidens absolut roligaste tråd.

"fina karriär"
"stark låtskrivare"

Tråden flödar av helt sjuuuukt roliga små anekdoter. Inte roligare än att en massa negrer är borta från våra gator, men jävligt nära.

Varför tror du att Mats Nileskär som intervjuat alla stora åker till fängelset för att intervjua Y? Men jag tänker inte argumentera. Detta är inte en musiktråd. Försöker bara förklara att han har en karriär på gång som han nu möjligtvis har kastat bort. Men låt oss inte gå händelserna i förväg. Utredningen har ju knappt börjat.
Senast redigerad av TigerKid2 2020-01-01 kl. 11:48.
Citera
2020-01-01, 11:39
Medlem
Addhocs avatar
Det har tjafsats fram och tillbaka i tråden om vem/vilka som är misstänkta, VET man nu eller? Är det den i vissa kretsar kända rapparen Y?

Off t;
År 2018 begick 1268 personer självmord i Sverige. Samma år dog 43 personer av dödligt våld med skjutvapen.
Jag förstår inte helt den uppståndelse som blir över de (ursäkta ordvalet) relativt få offren. Kriminella människor dör för tidigt, ofta av annans hand, det är sen gammalt.
Citera
2020-01-01, 11:41
Medlem
Så patetiskt att höra släkt och familj nu, allt är så tungt.. Det var inte så tungt va när er anhöriga drog in pengar som ni fick njuta av samtidigt som Svenska ungdomar drogs in i drogmissbruk.

Det är samma visa varje gång, svartskallar fyller Sverige med droger.. Det blir kaos mellan grupper eller inom grupper, personen dör och alla gråter för att man inte kommer ha samma ekonomi längre.

Smuts, hoppas alla dör.
Citera
2020-01-01, 11:43
Medlem
Så tennisspelaren Elias Ymer umgås med grovt kriminella? Usch vilket jävla smuts.
Citera
2020-01-01, 11:48
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Så tennisspelaren Elias Ymer umgås med grovt kriminella? Usch vilket jävla smuts.
Vad menar du med det? Att vi ska acceptera ett Sverige i förfall för att få en högst medioker svart tennisspelare?
Citera
2020-01-01, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Vad menar du med det? Att vi ska acceptera ett Sverige i förfall för att få en högst medioker svart tennisspelare?
Nej vill bara säga att Elias Ymer tycker det är coolt att hänga med knarklangare och Somalier med ett IQ hälften av vad normala människor besitter.

Bojkotta allt som har med Elias Ymer att göra.
Citera
2020-01-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picsa3950
Ganska säkert att de yasin som e misstänkt då ayye la upp en bild på honom mä banke vid advokatbyrån igår
https://www.instagram.com/p/B6wHbfhB...=1cm4vgyhv8q3c

Ät det inte Jaffar som är talangen av dessa?
Citera
2020-01-01, 11:56
Medlem
Jag glömde av mig och skrev ut hela förnamnet trots att det är en krimtråd och inget är officiellt. Sorry!
Men det är kanske kört ändå...
Citera
2020-01-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Allting talar för att de är yasin som är en av de misstänkta, det betyder inte att han skjutit absolut inte men någon inblandning har han.
Man skjuter alltså sin såkallade shottaz vän Poydem, som både ayye och yasin visat för världen de senaste veckorna att dom fortfarande är shottaz bröder.
Någonting har gått snett, antingen har poydem golat yasin när dom torskade för vapen brottet i Råcksta då poy bara fick 1 år och 4 mån. Yasin fick 2 år och någon månad. Någon sålde ut fayye och Gucci i cph, den ända som hoppat från dp till shottaz är poy. Poy satt under tiden det hände i cph, och han var då inte med i bilen så det kan ni släppa, därimot har jag sett i tidigare trådar att de var en lång man som satt i baksätet i cph och att det kan ha varit en kille på instagram som heter "hoodz163" har bara läst detta i cph tråden någon som skrev att det kanske var han.
Någon måste sålt ut dom, dvs kanske poy?
Sen yasin kommit ut har dom vetat att de är poy och inte visat de för poy och lurat honom att de är bröder och allt som vanligt men enbart fasad och nu är poy dödskjuten av sina shottaz grabbar.
Lyssnar man på yasins PT1 låt så stämmer detta fullt ut på mordet som nu kom. Och att de sker på samma datum som när poy och yasin sköt karrar i garaget 2017-12-31 måste ligga något i att poy svikit shottaz. Liten sammanfattning bara och gissningar.

Jag markerade med fetning i din text -han var väl under 21 när han begick det vapenbrottet? Då blir det ju rabatt.
Citera
2020-01-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free

Är Elias Ymer inblandad i det här fallet?
Citera
2020-01-01, 12:17
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
En M-representant går ut i en lång artikel i Expressen. Hänvisar till föräldrarnas bristande ansvar för sina barn. Det tvivlar jag på. Många föräldrar befinner sig själva i ett utanförskap. Många unga lever ett dubbelliv, välartade i hemmet. Ute gäller kompisar och gruppen. Droger, snabba cash och ett spännande liv. Har jag fel?

Nej du har inte fel! Håller med dig 100%
Så som det ser ut idag i förorten är pga M:s och Reinfelds politik. Detta har lett till segregation och klyftor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in