2020-07-16, 12:50
Medlem
Skit samma. Nog om J. Den här tråden handlar om nåt helt annat. Är faktiskt lite imponerad att ingen inblandad läckt nåt. Massa unga grabbar som kan hålla käften är ovanligt. Brukar alltid finnas nån som sjunger efter några månader på häktet. Av psykisk press lr av ren klantighet.

Satt häktad i ett fall med fyra andra för länge sen och en åsna började hitta på historier o försöka lura aina istället för att bara säga "ingen kommentar".. alla gick loss utom han😁. Och till fanboysen: Ja han blev utfryst och har inte setts till i stan på tio år. Hoppas han lever svenneliv i lugn och ro nånstans. Han golade bara ner sig själv i slutändan. Han började kallas för "guldgruvan" av fhl då han började erkänna saker dom inte ens kände till😂😂

Så Yasin o co har skött det bra.
Kan d vara så att skytten är en välkänt kapabel snubbe som ingen vågar goda ner eller är dom bara av rätt material helt enkelt?
Citera
2020-07-16, 14:29
Medlem
Men har man tillgång till vapen så går man hem och hämtar såklart annars kan man lika gärna göra sig av med skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarian
Man kan säga vad man vill här på nätet men att få en pistol upkört i ansiktet av labila människor som har mördat innan så tror jag inte man är jättekaxig vare sig man vill eller inte,men du kanske hade ställt dig upp, varit kaxig och spöat upp alla 3 som har vapen själv? :P
Citera
2020-07-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag har haft vapen tryckt i ansiktet på mig (både kniv och pistol), men jag har ALDRIG gett dom en mm i övertag.

Kan skillnaden ligga i att de personerna som utsatte dig för brott inte var kända mördare med flera liv på sina händer?
Citera
2020-07-16, 17:54
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Kan skillnaden ligga i att de personerna som utsatte dig för brott inte var kända mördare med flera liv på sina händer?
Jag har också blivit hotad, och hur man reagerar beror inte bara på om dom är kända mördare eller inte, men det påverkar såklart.
Till exempel en gång så blev jag helt blockerad eftersom en person som jag inte kände alls helt plötsligt stod näsa mot näsa och gallskrek.
Hjärnan fungerar olika beroende på situationen, givetvis så påverkar alkohol och droger.
Hoppas han flyttar så han kan arbeta ifred och satsa på musiken
Senast redigerad av qutm 2020-07-16 kl. 18:30.
Citera
2020-07-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
De har hittat en ung kille till död i Vällingby https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...isstanker-mord
Offret är Ahmed Muhudin tydligen enligt Piratens instagram.. tillhörde han något gäng?
Citera
2020-07-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Offret är Ahmed Muhudin tydligen enligt Piratens instagram.. tillhörde han något gäng?

Vem är piraten?
Citera
2020-07-16, 23:00
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jalla nämn något stort grovt kriminellt gäng i Tensta förutom 24k FLG shottaz tack. Hsl kanske

Mannen du resonerar som ett barn, anledningen att du och många andra kan sitta o snacka om det här på ett öppet forum är för att det är mest efterblivna snorungar som skaffar ett namn och poserar på instagram etc för att skpa sig ett namn, visst dom har inga spärrar och begår brott öppet.

Men vi snackar nu bottenskrapet av "organiserad brottslighet" egentligen kvalar dom inte ens in i den kategorin.

Det finns MÅNGA tätt sammansvetsade grupperingar som är äldre utan instagramprofiler i västerort som drar in mycket pengar, dom står inte och hänger i centrum etc utan dom är killarna med volvon du inte lägger märke till,som inte leker allan ballan vilda västern i 1-3 år innan dom antingen blir mördade eller sitter på långa straff.

Att skaffa sig namn etc är det mest jävla korkade du kan göra, alla andra lirare som gör affärer gnuggar händerna av glädje när somalierna skjuter med automatvapen och kastar handgranater på varandra....snuten har då en prioriterad måltavla.
Citera
2020-07-16, 23:16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Fast nja. Det ligger LITE i det han säger. Hade detta skett mot nån av de tyngre snubbarna som huserade i Rinkeby på 90-talet så hade ingen tagit det. Ingen som var med på den tiden hade gått ner på knä.
Skillnaden är att dagens 'gangsters' blir stora genom internet. Förr blev du tuff genom dina handlingar, inte av hur många följare du hade. 😁

Våldet låg på en HELT annan nivå då(betydligt lägre), och det dödliga våldet låg betydligt högre upp i åldrarna så det går inte ens att jämföra. Folk bar inte skjutvapen till vardags på samma sätt.

Yaffar reagerade normalt skulle jag säga inför vad han stod inför, ta en titt på klipp där cartelmedlemmar mördas/förhörs, dom är inte speciellt tuffa men jag garanterar att dom är hårdare och sett/gjort mer än någon i västerorts historia.
Citera
2020-07-17, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
De har hittat en ung kille till död i Vällingby https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...isstanker-mord
Finns egen tråd...
(FB) Ung man hittad död i skogsdunge i Vällingby 15/7 2020 - Kan ha legat en tid
Citera
2020-07-19, 16:22
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Vem är piraten?
Undrar jag också. Har sett Instagram, men vem gömmer sig bakom denna?
Citera
2020-07-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Undrar jag också. Har sett Instagram, men vem gömmer sig bakom denna?
Piraten som är flgs yngre
https://www.instagram.com/s.piraten163/
Citera
2020-07-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VASH.
Piraten som är flgs yngre
https://www.instagram.com/s.piraten163/
Som är med i Shottaz yngre, dvs FLG. Frankys kusin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera