2020-08-14, 20:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
https://www.expressen.se/kvallsposte...aktet-med-mff/

Molins klubblös.
Djurgården nästa då.

Edit: jaha på g det till Kreken.
Citera
2020-08-14, 21:11
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Djurgården nästa då.

Edit: jaha på g det till Kreken.

Blir Grekland.
Citera
2020-08-15, 10:21
Sortis nära AIK enligt Disko. Intressant att man gick ut och sa att man inte har pengar att värva. Han lär ju inte spela gratis. Antar att man kommit fram till att det kostar mer att åka ur än att värva sig ur krisen.
Citera
2020-08-15, 10:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
IFK är "på jakt" efter Filip Rogic.
https://www.expressen.se/gt/sport/fo...vensk-stjarna/

Behöver vi verkligen en mittfältare till?

Det är ju med skadeläget inte direkt brett men visst finns det just många mittfältare.

Dock tror jag inte att han kommer till oss oavsett, finns det fler intressenter kommer vi knappast "vinna" den dragkampen.

För några dagar sedan ryktades det ju om turkiskt intresse för Da Graca, det är ju bara att sälja för en drickaback och en vetelängd!
Citera
2020-08-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Sortis nära AIK enligt Disko. Intressant att man gick ut och sa att man inte har pengar att värva. Han lär ju inte spela gratis. Antar att man kommit fram till att det kostar mer att åka ur än att värva sig ur krisen.

Dels det och dels säger ryktena att Abraham med stor sannolikhet kommer att säljas till Italien snart för en bra peng (om jag inte minns fel skrev Expressen att det handlade om 30 miljoner).

Jag tycker det känns helt rätt, Abraham har varit bra och är en stor talang, men AIKs spel står inte och faller med honom. Kan man sälja honom och få pengarna för en mittback och en anfallare(och möjligen en billig mittfältare på lån, har ryktas att Saletros är på väg in) kan det vara skillnaden mellan att spela Allsvenskan och Superettan nästa år.
Citera
2020-08-15, 11:09
Medlem
Borde inte AIK försöka med Sundgren. Det finns ju både gott och ont att säga om honom, men det borde väl vara en förstärkning?

Daniel Larsson är kontraktslös(tränar med Häcken) kanske också skulle vara en ok värvning? Förvisso inte purung längre, så det är väl nedsidan, men håller man för att spela i Grekland borde det väl duga även i AS. Spelade 1404 minuter i ligan 19/20, vilket blir ca 15-16 matcher och gjorde 8 poäng, 4+4.

Daniel Larsson ● Goals & Assists for Aris FC ● 2019-20 | HD
Citera
2020-08-15, 11:14
Medlem
Enligt Expressen är Bojan Radulovic nu på plats i Stockholm för att skriva på för AIK.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...isk-anfallare/

20 år gammal, senast spelat för Deportivo Alavés B.
Citera
2020-08-15, 11:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Enligt Expressen är Bojan Radulovic nu på plats i Stockholm för att skriva på för AIK.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...isk-anfallare/

20 år gammal, senast spelat för Deportivo Alavés B.

Känns spontant som att han antingen blir dundersuccé och räddar laget kvar eller att han blir en ny Clecio. Så är alltid känslan med juggar.
Citera
2020-08-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Känns spontant som att han antingen blir dundersuccé och räddar laget kvar eller att han blir en ny Clecio. Så är alltid känslan med juggar.

Jag håller med dig, detta kännas verkligen som en chansning. AIK är i läget att man behöver någon som är mer eller mindre garanterad att smälla in 10 mål, jag är tveksam på om det verkligen är rätt tillfälle då att värva in en 20 åring som knappt spelat seniorfotboll.
Citera
2020-08-15, 11:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Jag håller med dig, detta kännas verkligen som en chansning. AIK är i läget att man behöver någon som är mer eller mindre garanterad att smälla in 10 mål, jag är tveksam på om det verkligen är rätt tillfälle då att värva in en 20 åring som knappt spelat seniorfotboll.

Som ska byta land med begränsade möjligheter till sociala interaktioner. Dessutom i ett lag som just nu är rätt dysfunktionellt. Fast det kanske är en brutal talang, så det kanske blir succé ändå.
Citera
2020-08-15, 12:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Att värva Sotte och bygga defensiven runt honom känns ju - tyvärr - sunt.
Citera
2020-08-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Sottis nära AIK enligt Disko. Intressant att man gick ut och sa att man inte har pengar att värva. Han lär ju inte spela gratis. Antar att man kommit fram till att det kostar mer att åka ur än att värva sig ur krisen.
Disco brukar ju ha koll.

Det har även nämnts Sundgren och Salétros.

Jag kan tycka att det låter bra, men om det är så att budgeten är begränsad skulle jag lägga pengar i anfallet. Framförallt om Abraham säljs.

Radulovic är kontraktslös som jag förstår det och gjort 5 mål på 13 marcher i premier league 2, vars status jag inte känner till. Brukar ni köpa trisslotter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in