2020-08-12, 04:34
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag trodde jag svarade bagaren29. Ber ödmjukast om ursäkt

Mitt påstående (jämförelsen Trelleborg Milan) är ju såklart löjligt om man läser det som fan läser bibeln. Om man däremot läst bagarens inlägg som dryper av besatthet; sveket, aversionen så förstår man att jag är raljant och att jag skojar.

Jag vet vår plats och har stor respekt för er ungdomsakademi. Vad hände förövrigt med den väldigt korta ytterbacken som var utlånad till Gefle när Poya rattade dem? Minns ej namnet, ids ej googla.

Kan bli lätt fel genom nätet. Personligen tycker jag att det är bra att sådana här övergångar sker för även om Hammarby vinner på det nu så kommer det gynna alla lag i slutändan, främst genom att vi kan trissa upp priserna samt att landslagen kommer bli ännu starkare. Så gärna fler lag som satsar på sin ungdomsfotboll för min del.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Beijmo klar för MFF. Vet en viss skribent som inte kommer bli särskilt glad.

Beroende på vad det kostat oss så har jag ändå börjat svänga lite (kommit fram till acceptansdelen). Jag tror att Beijmo kommer passa bättre i en fyrbackslinje än vad han gjorde i Röslers 3-5-2. Bra att få en avlastning på Larsson också som ibland agerar som en vilsen valp.
Citera
2020-08-12, 06:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Många fotbollsfans är ju inte kända för sin IQ. IFK har ju redan en bra målvakt. Många glömmer att det är ett jobb.

IQ är en sak, sedan är kärlek till en klubb något som inte alltid går hand-i-hand med vad man tycker är rätt beslut för enskilda.
Dahlberg har aldrig yppat ett ont ord om klubben, han går inte till en rival, han kommer fortsätta utvecklas vilket i förlängningen kan göra att han blir en dyrare försäljning för Watford den dagen dom säljer honom vilket ger oss mer pengar.
Det hade ju varit viss skillnad om han sagt att vi var en vidrig klubb han aldrig kunde tänka sig att gå till (hade vi suttit med typ Amos och Erik Dahlin som efter Dahlberg drog så hade vi tagit in Dahlberg nu) och valt typ MFF/Sthlmslagen är det en annan femma.
Citera
2020-08-12, 06:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Har det kommit något mer om Astrit?

Astrit Ajdarevic, Djurgården (personliga skäl)
Också nyfiken. Måste ju finnas någon sorts info om vad som skett.
Citera
2020-08-12, 07:02
Medlem
Citat:
Har det kommit något mer om Astrit?

Astrit Ajdarevic, Djurgården (personliga skäl)
Eftersom ingen media skriver om det så måste det vara något känsligt personligt. Om de bara varit bråkigt mellan Astrit och tränarna hade vi vetat det vid det här laget.
Citera
2020-08-12, 09:05
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om han är så fantastisk. Hur mkt har han fått spela i allsvenskan?

För att vända din egna argumentation emot dig:
Om han är så talanglös, varför slåss klubbar som Arsenal, Milan och Bayern Munchen om hans signatur?

Eller om man skall vara lite sakligare i argumentationen:
Roback är en råtalang, punkt.
För en 17 åring betyder inte nödvändigtvis att man klarar av att ta steget till Allsvenskan, utan det betyder att fram tills nu så följer han en utvecklingskurva som SER UT att kunna ta honom långt ut i fotbollsvärlden. Det är just detta som intresserar storklubbarna.
15-20 miljoner är ingenting OM han fortsätter på sin utstakade kurva.

Om han däremot visar sig vara en i mängden av talanger som kanske inte har huvud (Rödlund) för nästa steg, eller att hans talang utveckling har nått sin ände, så är 15-20 miljoner inga större pengar för dessa klubbar. Men följer han kurvan, så kan det värdet både 5 dubblas och 10 dubblas inom kort. Klassisk game theory.

Gissningsvis går han till Milan, lånas ut till en mindre klubb där han får speltid och utvecklas. Inte helt olikt Isaks karriär så här långt. Om han är bättre eller sämre än Isak återstår att se, men är han i närheten så är det småpengar för storklubbar och stora pengar för en liten klubb som Bajen. Win win för alla parter.
Senast redigerad av se_där... 2020-08-12 kl. 09:09.
Citera
2020-08-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Gissningsvis går han till Milan, lånas ut till en mindre klubb där han får speltid och utvecklas. Inte helt olikt Isaks karriär så här långt. Om han är bättre eller sämre än Isak återstår att se, men är han i närheten så är det småpengar för storklubbar och stora pengar för en liten klubb som Bajen. Win win för alla parter.

Skulle nog tippa att han går in i primavera-laget först.

Ganska olikt Isaks karriär är det skulle jag påstå. Isak hade gjort ett antal mål i en Allsvensk toppklubb (då i alla fall), Roback har väl inte ens spelat Allsvenskan?
Citera
2020-08-12, 09:30
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Skulle nog tippa att han går in i primavera-laget först.

Ganska olikt Isaks karriär är det skulle jag påstå. Isak hade gjort ett antal mål i en Allsvensk toppklubb (då i alla fall), Roback har väl inte ens spelat Allsvenskan?

Om han går in i primavera laget, ja då är det inte exakt som Isak karriär. Men det är hårklyverier.

Oavsett vart om han lånas ut till annan klubb eller går via primaveralaget, så hänger jämförelsen med Isak på hur han utvecklas därifrån. Menar går han till primavera, för att sedan spela med Milan om något år eller två, så är jämförelsen relevant nog.
Citera
2020-08-12, 10:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
För att vända din egna argumentation emot dig:
Om han är så talanglös, varför slåss klubbar som Arsenal, Milan och Bayern Munchen om hans signatur?

Eller om man skall vara lite sakligare i argumentationen:
Roback är en råtalang, punkt.
För en 17 åring betyder inte nödvändigtvis att man klarar av att ta steget till Allsvenskan, utan det betyder att fram tills nu så följer han en utvecklingskurva som SER UT att kunna ta honom långt ut i fotbollsvärlden. Det är just detta som intresserar storklubbarna.
15-20 miljoner är ingenting OM han fortsätter på sin utstakade kurva.

Om han däremot visar sig vara en i mängden av talanger som kanske inte har huvud (Rödlund) för nästa steg, eller att hans talang utveckling har nått sin ände, så är 15-20 miljoner inga större pengar för dessa klubbar. Men följer han kurvan, så kan det värdet både 5 dubblas och 10 dubblas inom kort. Klassisk game theory.

Jag funderade på det där, känns ju som att det är minst 5-10 som går till skräphögen. Ibland undrar man om de verkligen tjänar några pengar. Runt 5 miljoner för dessa talanger känns mer rimligt. Skulle vara intressant att se nån rapport på detta, antalet svenska talanger som faktiskt blommar ut "känns" ju som extremt få.
Citera
2020-08-12, 10:26
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag funderade på det där, känns ju som att det är minst 5-10 som går till skräphögen. Ibland undrar man om de verkligen tjänar några pengar. Runt 5 miljoner för dessa talanger känns mer rimligt. Skulle vara intressant att se nån rapport på detta, antalet svenska talanger som faktiskt blommar ut "känns" ju som extremt få.
Men samtidigt är "blommar ut" subjektivt. En spelare som "bara" fastnar i tex Danska liga kan ändå sägas gjort det bättre än de som fastnar i allsvenskan.

Menar, bara för att man inte blir landslagsmässig betyder inte att man misslyckats.
Citera
2020-08-12, 11:22
Medlem
Den här affären kanske förklarar varför han inte fått spela i Frej?

Om inte det, så kommer det ju inte bli lätt för honom nere i Milano, där borde ju kvalitén på spelarna han kommer träna med och konkurrera mot vara högre än i ett mittenlag i Div 1.
Citera
2020-08-12, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Den här affären kanske förklarar varför han inte fått spela i Frej?

Om inte det, så kommer det ju inte bli lätt för honom nere i Milano, där borde ju kvalitén på spelarna han kommer träna med och konkurrera mot vara högre än i ett mittenlag i Div 1.
Han lär inte konkurrera om en plats i Milan. Som vi redan påtalat så lär han lånas ut, och/eller spela i Prima Vera till en början.
Citera
2020-08-12, 12:55
Medlem
Citat:
Han lär inte konkurrera om en plats i Milan. Som vi redan påtalat så lär han lånas ut, och/eller spela i Prima Vera till en början.

Ja, jag menar konkurrensen i primaveralaget eller typ serie C laget som eventuellt skulle vilja låna in en oprövad 17-åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in