2020-08-11, 19:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
I intervjun efter matchen säger han "vi får se om jag blir kvar". Haha, det är ett pinsamt uttalande.

Nu vet jag inte om det bara var en dum intervju och han i själva verket är vettigare än så men äh, bryr mig bara om att Bajen får in pengar. Han får lämna Bajen och vi får en jävla massa pengar, win-win.

Ah okej, du kanske har mer detaljkunskap än jag, jag läste nämligen citatet i förbifarten på typ Fotbolldirekt. Men en ofattbar win-win i detta läge ja!
Citera
2020-08-11, 19:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Dif-tårar?

På Twitter
Citera
2020-08-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Zlatan fick halva hammarby istället för sign on. Nu råkar hans nya klubb köpa en okänd för 20 mille.

Räknar med att clown hataren Olof Lundh gottar ner sig i detta.

Hör du mej bae

14 mille direkt, men med klausuler som kan göra affären värd 20. Om detta stämmer är det såklart bra för en helt oprövad 17-åring.

Det finns säkert något att lära av detta för andra sportchefer om det nu är sådana pengar. Ni har ju tappat en del unga spelare nu t ex.

Vi förlorade Edwin Andersson till Chelsea och inte sjutton fick vi 15 miljoner, trots att Edwin definitivt är talangfull och varit en poängspruta både i föreningens ungdomslag och för landslaget. Om det t ex beror på hur kontrakten är utformade kanske det är dags att göra lite förändringar.

Matcher / Mål / Assist / Spelade minuter

Roback
U17-EM-Quali 3 - - 199'

Andersson
U17-EM-Quali 3 3 - 229'

Edit: Jag tror inte det är Zlatan som viskat några ord i rätt öron, även om den möjligheten kanske finns, och har han det är det ju kanon för Bajen.

Edit #2: Den här Andersson, Roback spelar anfallare med Vilhelmsson tror jag.

Sverige - Litauen
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-11 kl. 20:08.
Citera
2020-08-11, 20:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Påminn igen varför du är så bitter. Varför varje nyhet om Z, om saker kopplade till oss och saker i Z:s periferi får dig att skriva ett inlägg marinerat i din bitterhet?

Du tänker nog på mina inlägg. Om Roback är så bra, varför får han inte spela?
Citera
2020-08-11, 20:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Du måste ha förväxlat mig med en annan MFF:are. Jag vet inte ens ifall jag uttalat mig om Zlatan och hela den situationen på FB men gå gärna igenom min historik och se ifall jag gjort det.

Det är ditt löjliga påstående jag reagerar på så sitt ner i båten och börja snacka när ni väl börjar producera fram ungdomar som hjälper våra landslag.
Jag trodde jag svarade bagaren29. Ber ödmjukast om ursäkt

Mitt påstående (jämförelsen Trelleborg Milan) är ju såklart löjligt om man läser det som fan läser bibeln. Om man däremot läst bagarens inlägg som dryper av besatthet; sveket, aversionen så förstår man att jag är raljant och att jag skojar.

Jag vet vår plats och har stor respekt för er ungdomsakademi. Vad hände förövrigt med den väldigt korta ytterbacken som var utlånad till Gefle när Poya rattade dem? Minns ej namnet, ids ej googla.
Senast redigerad av Fred Friendly 2020-08-11 kl. 20:44.
Citera
2020-08-11, 20:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du tänker nog på mina inlägg. Om Roback är så bra, varför får han inte spela?
De köper talang, för litet pengar (för dem). Minimal risk - bra ROI-summa om han går till en bottenklubb i Serie A.
Citera
2020-08-11, 20:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Påminn igen varför du är så bitter. Varför varje nyhet om Z, om saker kopplade till oss och saker i Z:s periferi får dig att skriva ett inlägg marinerat i din bitterhet?
Tror du blandar ihop AIP och bagarn29 här.
Citera
2020-08-11, 20:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Nä, jag är inte bitter. Jag är glad att han inte fick sin vilja igenom i MFF.
Citera
2020-08-11, 20:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nä, jag är inte bitter. Jag är glad att han inte fick sin vilja igenom i MFF.
Tycker mig allt att du skrivit väldigt bittert angående Zlatans val. Men men, kan ha fel och vi är off-topic så in i helvete så vi bryter här.
Citat:
Jag tänkte på dig!
Jag om någon har ju hållit käften angående hela spektaklet?
Citera
2020-08-11, 20:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag tänkte på dig!
(Du har rätt.)
Citera
2020-08-11, 21:13
Medlem
Lundbondens avatar
Lukas Björklund, MFF, 16, är klar för Milan.

Milan jagar alla unga svenska spelare verkar det som.
Citera
2020-08-11, 21:20
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Jag trodde jag svarade bagaren29. Ber ödmjukast om ursäkt

Mitt påstående (jämförelsen Trelleborg Milan) är ju såklart löjligt om man läser det som fan läser bibeln. Om man däremot läst bagarens inlägg som dryper av besatthet; sveket, aversionen så förstår man att jag är raljant och att jag skojar.

Jag vet vår plats och har stor respekt för er ungdomsakademi. Vad hände förövrigt med den väldigt korta ytterbacken som var utlånad till Gefle när Poya rattade dem? Minns ej namnet, ids ej googla.

https://www.transfermarkt.com/anton-...spieler/322071
Anton Kralj spelar numera i Sandefjord, och är fortfarande väldigt kort, bara 164 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in