2019-12-30, 15:17
Medlem
Bledsaters avatar
Idag ska jag äta nöt-köttfärs med spagetti till lunch och nöt-kebab med bulgur till middag, det känns jättekonstigt.
Jag brukar alltid variera så jag äter tex kyckling till lunch och nötkött till middag eller fisk och vegetarisk osv.
Vilket i-landsproblem.

Hur gör ni?
Citera
2019-12-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
Idag ska jag äta nöt-köttfärs med spagetti till lunch och nöt-kebab med bulgur till middag, det känns jättekonstigt.
Jag brukar alltid variera så jag äter tex kyckling till lunch och nötkött till middag eller fisk och vegetarisk osv.
Vilket i-landsproblem.

Hur gör ni?
Nja, det är sällan jag äter kött både till lunch och middag. Det blir för mycket mat för mig helt enkelt. Kött är mättande, jag brukar äta fisk, kyckling, vegetariskt förutom kött, allt beroende på humör och vad jag fått tag på till ett bra pris.
Citera
2019-12-30, 15:30
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Vilket i-landsproblem.

Hur gör ni?
Det är vanligare än vi tror med fläskkött till frukost (glöm inte påläggsskinkan), lunch och middag.
Glöm sedan inte godiset som innehåller E441
Senast redigerad av borriz 2019-12-30 kl. 15:34.
Citera
2019-12-30, 15:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Vilket i-landsproblem.

Hur gör ni?

Inte jätteofta jag äter nöt både till lunch och middag, då jag oftast har 3-4 olika rätter som jag kan rotera mellan. Men kommer jag över ett större parti billig svensk nötfärs, brukar ligga på runt 2.2 kg så kan jag äta nöt 3 ggr/dag i 1-2 dagar. Men jag skulle då dela upp måltiderna i form av tung kontra lätt mat. Med tung mat anses hamburgare, pannbiff med potatis eller köttfärslimpa. Med lätt mat anses kebabsallad eller hemmagjord fuskgulash/chili.
Citera
2019-12-30, 16:00
Medlem
vadsadusadus avatar
Händer ofta att jag äter samma sorts kött flera gånger på en dag eller i ett par dagar. Särskilt som TS beskrev olika maträtter, då är det ju ännu mindre konstigt.
Citera
2019-12-30, 16:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Är ju inte speciellt ovanligt att laga middag och ta med resterna som matlåda till lunchen....
Citera
2019-12-30, 16:46
Medlem
Och är man singel är det svårt att köpa mat billigt om man inte köper storpack så det blir storkok. Har inga problem med att äta pannbiff 3 dagar i rad. Eller köttfärssås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in