2019-12-31, 14:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
När min granna trillade av pinn för nån månad sedan, eller så, så började det plötsligt "knacka" på min ytterdörr mitt i natten.
Nästan varje natt kom det en knackning när man minst av allt var beredd på det.
En gång hade jag besök när det knackade också, så det var fler än jag som hörde det.

Udda, tyckte jag ...

Nu har det slutat knacka.

Men inatt drömde jag en synnerligen otäck dröm när jag slumrade till mitt på dagen.
En kolsvart skugga som stod böjd över mig där jag låg i sängen, och som greppade tag om mina handleder och pressade ner mig så jag inte kunde röra mig.

Det var också udda, eftersom det var precis i samma ställning jag låg i sängen, och så har jag nog aldrig drömt någon gång (i drömmar är man ju alltid någon annanstans typ).
Så när jag "vaknade" så bara öppnade jag mina ögon, och allt var som i drömmen.
Bortsett från den där skuggvarelsen som höll mig fast såklart.
Men den försvann när jag sparkade med mina ben innan jag öppnade ögona.
Tattar ungar har gillat knacka på dörrar i alla år som ett hyss. När man sover och är i drömmarnas värld kan det bli precis vad som helst
Citera
2019-12-31, 15:02
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Tattar ungar har gillat knacka på dörrar i alla år som ett hyss. När man sover och är i drömmarnas värld kan det bli precis vad som helst
Nej men vad är det du säger ... ???
Det kunde jag aldrig tro.
Tack så mycket för att du fick mig att förstå det hela nu.

Nu behöver jag inte längre oroa mig och kan istället gå ut och banna ungjävlarna nästa gång de kommer förbi kl 03 på natten för att knacka en enda knack.

Konstiga föräldrar förresten, som låter sina ungar gå omkring mitt i natten och knacka på okända människors dörrar inne i låsta trapphus.
Och det utan att någon sys genom tittögat också ...

Ja, tänka sig.
Du är duktig du.

---

Ibland tänker jag att människor som du förmodligen är rädda för det där med "spöken" och det är därför du, ni, är så aggressiva mot folk som berättar sådant.
Citera
2019-12-31, 15:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Nej men vad är det du säger ... ???
Det kunde jag aldrig tro.
Tack så mycket för att du fick mig att förstå det hela nu.

Nu behöver jag inte längre oroa mig och kan istället gå ut och banna ungjävlarna nästa gång de kommer förbi kl 03 på natten för att knacka en enda knack.

Konstiga föräldrar förresten, som låter sina ungar gå omkring mitt i natten och knacka på okända människors dörrar inne i låsta trapphus.
Och det utan att någon sys genom tittögat också ...

Ja, tänka sig.
Du är duktig du.

---

Ibland tänker jag att människor som du förmodligen är rädda för det där med "spöken" och det är därför du, ni, är så aggressiva mot folk som berättar sådant.
Jag har inte sagt något. Det är ingen som är aggressiv det finns inga spöken och det finns förklaringar till det som folk tror är spökerier
Citera
2019-12-31, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EazymuthafE
Tjena! Jag flyttade till min lägenhet för ungefär 1 år sedan. I några veckor så har jag känt mig iakttagen och väldigt obehag och känt kalla vindar.

Det känns ofta så, när man skaffar sambo. Du får väl stänga dörren om dig om du vill vara ifred.

Glöm inte bort att kolla att du stängt balkongdörren, det kan dra nåt förbannat om den står aldrig så lite på glänt.
Citera
2020-01-01, 13:05
Medlem
Låter som det. Du får helt enkelt lita på dig själv.

Den där iakttagelsen är ett starkt intryck.

Alla dessa mugglare i detta forum Ni är för sköna.
Senast redigerad av CB1 2020-01-01 kl. 13:12.
Citera
2020-01-02, 10:25
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag har inte sagt något. Det är ingen som är aggressiv det finns inga spöken och det finns förklaringar till det som folk tror är spökerier
Jag undrar om det finns några förklaringar till det du skriver ...

For, vad är det egentligen du menar ? Vet du ens själv vad det är du skriver ?

- "det finns förklaringar till det som folk tror är spökerier" ...
Ok, men menar du då att det finns folk som menar att det Inte finns några "förklaringar" då eller ?
För det måste du väl ändå mena, eftersom det är vad du skriver.

Men jag vet inte om jag har hört, eller löst, så särskilt många som hävdat att "det finns inga förklaringar till spökerier."

- "det finns inga spöken"
Du förstår väl ändå att du först måste ge en godtagbar Definition på vad åtminstone Du menar med "spöken" för att kunna slå fast att det inte finns några sådana.
För annars gör du det för lätt för dig själv.
Ingen vet ju vad det är du menar, och d¨kan du ju säga att du har rätt oavsett vad.
För ingen vet vad du menar.

Men, i ärlighetens namn så är du väl egentligen mest intreserad av att sitta här och skriva att det minsann inte finns några spöken.
Det är kanske det roligaste du vet. Eller så kanske du tror att du gör någon viktig samhällsnytta (de värsta inom den kategorin).

För du förklarar ju aldrig vad det är du menar.
Du argumenterar inte för din sak.
Du besvarar aldrig några av de påståenden andra skrivit.

Vet du inte att Flashback är ett forum för Debatt och Diskussion ???
Det betyder att man allt får anstränga sig lite mer om man vill föra fram sin sak.
Det räcker alltså inte att bara skriva "det finns inga X, Y eller Z."

---

Själv vet jag inte vad "spöken" är för något.

Däremot vet jag att väldigt många människor (och djur) genom alla tider och på alla platser har vittnat om upplevelser de definierat som "spökerier."

Och då betyder det att man måste ta frågan på allvar.
Så länge det inte finns något godtagbart svar så är frågan fortfarande öppen, och attraherar uppenbarligen minst lika stor andel av populationen som alltid annars.

Själv Roas jag av frågan, eftersom den rymmer så mycket. Särskilt mycket gillar jag relationen "människa - spöke". Dvs hur människor kan reagera ibland, när de ställs inför sådant som kan definieras som "spökerier."
Väldigt roligt och fascinerande är tex de fall då människor i större grupper reagerat i närmast blind panik. Som tex hur samtliga inneboende i något hus flyr hals över huvud och sen Vägrar att återvända.
Det har även hänt på arbetsplatser, och trots att fack och utomstående medlare blivit involverade - och hot i olika former framförts - så har de anställda Ändå vägrat återvända.

Dvs för mig är det mest det Mänskliga beteendet som fascinerar.
Ja, roar mig t.o.m.
Bortsett från mina mardrömmar såklart ... för de roades jag då verkligen inte av. En mer renodlad skräckupplevelse har jag aldrig haft någonsin annars i livet. Så det kan jag gärna vara utan hädanefter.
Citera
2020-01-02, 11:09
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Jag undrar om det finns några förklaringar till det du skriver ...

For, vad är det egentligen du menar ? Vet du ens själv vad det är du skriver ?

- "det finns förklaringar till det som folk tror är spökerier" ...
Ok, men menar du då att det finns folk som menar att det Inte finns några "förklaringar" då eller ?
För det måste du väl ändå mena, eftersom det är vad du skriver.

Men jag vet inte om jag har hört, eller löst, så särskilt många som hävdat att "det finns inga förklaringar till spökerier."

- "det finns inga spöken"
Du förstår väl ändå att du först måste ge en godtagbar Definition på vad åtminstone Du menar med "spöken" för att kunna slå fast att det inte finns några sådana.
För annars gör du det för lätt för dig själv.
Ingen vet ju vad det är du menar, och d¨kan du ju säga att du har rätt oavsett vad.
För ingen vet vad du menar.

Men, i ärlighetens namn så är du väl egentligen mest intreserad av att sitta här och skriva att det minsann inte finns några spöken.
Det är kanske det roligaste du vet. Eller så kanske du tror att du gör någon viktig samhällsnytta (de värsta inom den kategorin).

För du förklarar ju aldrig vad det är du menar.
Du argumenterar inte för din sak.
Du besvarar aldrig några av de påståenden andra skrivit.

Vet du inte att Flashback är ett forum för Debatt och Diskussion ???
Det betyder att man allt får anstränga sig lite mer om man vill föra fram sin sak.
Det räcker alltså inte att bara skriva "det finns inga X, Y eller Z."

---

Själv vet jag inte vad "spöken" är för något.

Däremot vet jag att väldigt många människor (och djur) genom alla tider och på alla platser har vittnat om upplevelser de definierat som "spökerier."

Och då betyder det att man måste ta frågan på allvar.
Så länge det inte finns något godtagbart svar så är frågan fortfarande öppen, och attraherar uppenbarligen minst lika stor andel av populationen som alltid annars.

Själv Roas jag av frågan, eftersom den rymmer så mycket. Särskilt mycket gillar jag relationen "människa - spöke". Dvs hur människor kan reagera ibland, när de ställs inför sådant som kan definieras som "spökerier."
Väldigt roligt och fascinerande är tex de fall då människor i större grupper reagerat i närmast blind panik. Som tex hur samtliga inneboende i något hus flyr hals över huvud och sen Vägrar att återvända.
Det har även hänt på arbetsplatser, och trots att fack och utomstående medlare blivit involverade - och hot i olika former framförts - så har de anställda Ändå vägrat återvända.

Dvs för mig är det mest det Mänskliga beteendet som fascinerar.
Ja, roar mig t.o.m.
Bortsett från mina mardrömmar såklart ... för de roades jag då verkligen inte av. En mer renodlad skräckupplevelse har jag aldrig haft någonsin annars i livet. Så det kan jag gärna vara utan hädanefter.
Jappjapp det blir nog bra hörrudu
Citera
2020-01-11, 20:06
Medlem
Methoxetamines avatar
Jag var länge uppslukad av liknande äventyr om saker som skrämde mig.

Läskigt är det... Men jag väljer att lita på att det inte är någon fara... Allting är okej. Oroa dig inte.

Om du oroar dig, letar du kanske efter en lösning, tecken, för att stilla ditt sinne.

Betyder i sin tur att du glömmer bort att vara närvarande här och nu, vilket är klokare.

Leder dig till ditt undermedvetna och du börjar drömma en dröm i vaket tillstånd. Vilket inte är fel, men om du vill vända din riktning, så kan det vara en god idé att släppa taget om vad som är en projektion av din oro, kan hända jag projicerar nu själv men ja. Förstår du?

För det gör inte jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in