2019-12-29, 05:00
Medlem
Tjena! Jag flyttade till min lägenhet för ungefär 1 år sedan. I några veckor så har jag känt mig iakttagen och väldigt obehag och känt kalla vindar. Jag har inte känt någonting alls tills nu. Vad tror ni, har jag fått ett besök hos mig?
Dock så när jag bodde hemma i hus så kände jag likadant och såg skuggor osv. Så har anden kanske följt med från huset?
Tacksam för svar!
Citera
2019-12-29, 06:09
Medlem
alesisdoss avatar
Nej inte spöken. Men den högsta sannolika saken är att du har några grannar som håller på med udda hobbys som dom inte vill att folk ska höra eller veta
Citera
2019-12-29, 10:10
Medlem
Det är inte ovanligt att knarkare får yviga fantasier, ser i syne och får vanföreställningar och div paranoia, fundera lite på TS, och ni andra i tråden....
Citera
2019-12-29, 10:15
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EazymuthafE
Tjena! Jag flyttade till min lägenhet för ungefär 1 år sedan. I några veckor så har jag känt mig iakttagen och väldigt obehag och känt kalla vindar. Jag har inte känt någonting alls tills nu. Vad tror ni, har jag fått ett besök hos mig?
Dock så när jag bodde hemma i hus så kände jag likadant och såg skuggor osv. Så har anden kanske följt med från huset?
Tacksam för svar!
Du behöver inte vara orolig för det, för att det finns inga spöken eller andar
Citera
2019-12-29, 10:17
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Klart det gör har du inte kollat på tv nåt de senaste åren, arga spöket tex!
Citera
2019-12-29, 10:26
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Så där trodde jag hårdnackat också
tills jag brutalt var med om ngt helt oförklarligt.
Så jag är inte så säker längre.
Citera
2019-12-29, 10:46
Medlem
Det kan vara något som är kopplat till någon gammal pryl, så jo det kan ha följt med dig till det nya hemmet. Det hela bygger också på hur "känslig" man är som person, merparten märker inget.
Citera
2019-12-29, 15:01
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Klart det gör har du inte kollat på tv nåt de senaste åren, arga spöket tex!
Det är länge sedan jag slängde ut tv'n. Arga spöket? Du menar den där arga snickaren antar jag.
Citera
2019-12-29, 15:02
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Så där trodde jag hårdnackat också
tills jag brutalt var med om ngt helt oförklarligt.
Så jag är inte så säker längre.
Det finns oftast en förklaring på det
Citera
2019-12-29, 17:18
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Det finns oftast en förklaring på det
Jag lovar.....det går inte att förklara
Citera
2019-12-31, 13:48
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EazymuthafE
Tacksam för svar!
När min granna trillade av pinn för nån månad sedan, eller så, så började det plötsligt "knacka" på min ytterdörr mitt i natten.
Nästan varje natt kom det en knackning när man minst av allt var beredd på det.
En gång hade jag besök när det knackade också, så det var fler än jag som hörde det.

Udda, tyckte jag ...

Nu har det slutat knacka.

Men inatt drömde jag en synnerligen otäck dröm när jag slumrade till mitt på dagen.
En kolsvart skugga som stod böjd över mig där jag låg i sängen, och som greppade tag om mina handleder och pressade ner mig så jag inte kunde röra mig.

Det var också udda, eftersom det var precis i samma ställning jag låg i sängen, och så har jag nog aldrig drömt någon gång (i drömmar är man ju alltid någon annanstans typ).
Så när jag "vaknade" så bara öppnade jag mina ögon, och allt var som i drömmen.
Bortsett från den där skuggvarelsen som höll mig fast såklart.
Men den försvann när jag sparkade med mina ben innan jag öppnade ögona.
Citera
2019-12-31, 13:57
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Så då menar du alltså att just Du, av alla, minsann har den rätta tolkningen av vad som är "spöke" och "andar" (är det förresten samma sak ... ?) och därför kan avfärda som att detta inte ska finnas.

Jag tycker det låter lite konstigt ändå, eftersom det trots allt är så många - genom alla tider och från plats till annan - som alla försäkrat oss att de minsann har "sett" eller/och "hört" något de definierar som "spöke."

Vad är det för något de uppfattat, upplevt, då ???
Du måste ju veta eftersom du skriver så tvärsäkert.

Själv har jag ett lite arrogant drag i mig som gör att jag oftast direkt avfärdar folk som berättar om "spöken" för mig.
Dvs jag tror dem praktiskt taget aldrig.

Ändå har jag själv haft upplevelser i mitt liv som jag inte på något sätt kan "förklara" på ett godtagbart sätt.
Och jag förstår ju samtidigt inte vad folk jag känner har haft att vinna på att stå och ljuga mig rakt upp i ansiktet - i de fall de har berättat något sådant.

Oavsett vad det är, eller inte är, så tycker jag ändå att det är lite dumt att försöka säga till andra vad det är som De har upplevt - eller inte upplevt.
Dvs människors egna, privata upplevelser och erfarenheter är ju deras egna. Och inte dina (eller mina).
Så det är egentligen omöjligt att sätta sig till doms över det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in