Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Du behöver inte vara orolig för det, för att det finns inga spöken eller andar
Så då menar du alltså att just Du, av alla, minsann har den rätta tolkningen av vad som är "spöke" och "andar" (är det förresten samma sak ... ?) och därför kan avfärda som att detta inte ska finnas.
Jag tycker det låter lite konstigt ändå, eftersom det trots allt är så många - genom alla tider och från plats till annan - som alla försäkrat oss att de minsann har "sett" eller/och "hört" något de definierar som "spöke."
Vad är det för något de uppfattat, upplevt, då ???
Du måste ju veta eftersom du skriver så tvärsäkert.
Själv har jag ett lite arrogant drag i mig som gör att jag oftast direkt avfärdar folk som berättar om "spöken" för mig.
Dvs jag tror dem praktiskt taget aldrig.
Ändå har jag själv haft upplevelser i mitt liv som jag inte på något sätt kan "förklara" på ett godtagbart sätt.
Och jag förstår ju samtidigt inte vad folk jag känner har haft att vinna på att stå och ljuga mig rakt upp i ansiktet - i de fall de har berättat något sådant.
Oavsett vad det är, eller inte är, så tycker jag ändå att det är lite dumt att försöka säga till andra vad det är som De har upplevt - eller inte upplevt.
Dvs människors egna, privata upplevelser och erfarenheter är ju deras egna. Och inte dina (eller mina).
Så det är egentligen omöjligt att sätta sig till doms över det.