hur fan ska jag tjäna pengar när jag kommer ut jobbvärlden?
Nej men seriöst, har ni lite råd att ge? Jag vill inte ha ett vanligt jobb på Mcdonalds eller nån jävla städerska. Jobba från 8-19 på vardagar, 20000kr i lön före skatt. Festa varje helg medans man tänker på ekonomiproblem.
NEJ!
Så ska jag fan inte leva, min plan är att tjäna minst 40000kr om månaden, leva snållt som fan i några år och samla ihop pengar, medans ja gör de på investerar jag pengarna och blir rik. Fucking easy? Bara ett problem...
Hypotetiskt så låter de bra enligt mig, men inom praktiken skulle de funka?
Och hur ska jag hitta ett jobb där jag tjänar 40000kr om månaden?
Valfritt knegarjobb om du jobbar lite övertid, tror det är smartare än att börja utbilda sig i flera år.
Är ett par miljoner. Är det sant att en enda miljon sedel är värd ca: 1.6miljoner svenska kronor? Jag snor ju pengarna om det är så.
Ca 5 kr.
Genom en valutareform revalverades valutan den 1 januari 2005 och den så kallade nya turkiska liran (Türk Lirası) ersatte den tidigare liran, som drabbats av hög inflation genom åren. Vid bytet var 1 ny lira värd 1 000 000 gamla lira (valutakod TRL). Strax före valutabytet var en miljon lira värd cirka 55 eurocent och 5 svenska kronor, den då sämst värderade valutan i världen, även om det har funnits lägre värderade valutor.
Kör 1.5år YH inom programmering.
Lätt att få jobb om du klarar det seriöst.
Börjar med en lön 30-35k/mån och sen åker lönen upp rätt bra ju BÄTTRE du blir
Annars säljare av seriösa produkter/tjänster.
Tänk inte på att bli en e-hora bara.
- Plugga till något du vill syssla med som har goda förutsättningar och bra löneutveckling.
- Njut, lev livet medans du pluggar, minnen för livet osv.
- Jobba, börja direkt från första lönen investera pengarna. Läs några böcker om börsen och lär dig.
- Fortsätt investera månadsvis år efter år.
- Jobba dig upp lönemässigt
- Nu har det gått 10-15år sedan första lönen. Du borde kunna ha rätt bra med pengar nu.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!