Citat:
Ursprungligen postat av
ps870
Vad som ingår borde väl stå i offerten? Har du beställt ett paket där du själv ordnar montering med behörig installatör han/ hon denne lösa det. Är du själv behörig installatör har du sannolikt kännedom om var du får delar så jag förstår inte riktigt frågan.
Edit: Menar du att du ska installera själv utan att vara behörig så kika på det här först.
https://www.hetluften.se/far-privatperson-installera/
Svårt att förstå för mig som lekman vad man menar i dokumentet...
Citat från dokumentet.
"Observera att förbudet ej gäller för hermetiskt sluten utrustning vilket generellt inbegriper vätska-vattenvärmepumpar, frånlufts-värmepumpar samt de flesta vissa luft-vattenvärmepumpar. Förbudet gäller ej tomma splitaggregat eller aggregat med naturliga köldmedier."
Samt annat citat för dokumentet.
"Som privatperson får du alltså inte installera värmepump i split utförande själv. Installationen får endast göras av ett företag som är certifierat och av en person med personligt certifikat."
Verkar lite tveksamt vad som gäller... T.O.M. för författaren av dokumentet eller så är hen bara otydlig.
Jag hittar ingen lag bara att förordningen är en vägledning. Någon annan som kan hänvisa till aktuell lag?