2019-12-28, 20:34
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Nej inga SSRI, jag tänker mer på olagliga saker. Förmodligen skulle jag gissa på opiater. Jag skulle hellre vilja sova bort mina problem om jag var en deprimerad substansmissbrukare. Fast jag lyssnade på en av Jaffar Byns låtar där han sjunger om en deprimerad tjej som tar kokain (Olyckliga tjejen). Varför i helvete skulle man som depressbarn vilja ha något som gör att hjärtat bultar och gör en pigg och inte varar länge alls?
Citera
2019-12-28, 20:42
Medlem
00sjus avatar
Cannabis hjälper för mig. Fick 3 olika mediciner när jag sökte hjälp för första gången mot depression, men jag kände att jag vill inte knapra piller varje dag som kan ge biverkningar. Just nu använder jag mig av en cannabis olja i vape som är en sativa dominerad strain som jag tar några bloss på efter jobbet och mår susen.
Citera
2019-12-28, 20:45
Medlem
ZadMan32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskFrukost
Nej inga SSRI, jag tänker mer på olagliga saker. Förmodligen skulle jag gissa på opiater. Jag skulle hellre vilja sova bort mina problem om jag var en deprimerad substansmissbrukare. Fast jag lyssnade på en av Jaffar Byns låtar där han sjunger om en deprimerad tjej som tar kokain (Olyckliga tjejen). Varför i helvete skulle man som depressbarn vilja ha något som gör att hjärtat bultar och gör en pigg och inte varar länge alls?

alla har olika sätt att handskas med depression men jag skulle nog säga att narkotika är det i särklass sämsta alternativet.

Kontakta psykiatrin och få hjälp där är min rekommendation.

men om du verkligen måste veta vilken drog som rent farmakologiskt skulle fungera bäst mot depression skulle jag nog säga bensodiazepiner, man blir helt jävla paj i huvudet och gör massa dumma saker men inte fan mår man dåligt iallafall... det kommer inte bota depressionen utan snarare göra den tusen gånger värre men själva depressionen kommer hamna i skuggan va det skenande benzo missbruket.

hoppas du löser det och inte tar till droger, trevlig kväll!
Citera
2019-12-28, 20:46
Medlem
Lågdos tramadol.
Dock ej varje dag.
Citera
2019-12-28, 20:49
Medlem
Nattjags avatar
Johannesört och fysisk träning. Trist svar kanske men...
Citera
2019-12-28, 20:54
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2019-12-28, 20:55
Medlem
AAAfffCCCaaas avatar
Ketamin en gång var fjärde dag, hjälper enormt mot depression. Det brukar hålla sig i 4-10 dagar så du behöver absolut inte ta ofta Testa vetja, det är vetenskapligt bevisat att det hjälper.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4243034/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3992936/
https://www.health.harvard.edu/blog/ketamine-for-major-depression-new-tool-new-questions-2019052216673
Citera
2019-12-28, 20:58
Medlem
ZadMan32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAAfffCCCaaa
Ketamin en gång var fjärde dag, hjälper enormt mot depression. Det brukar hålla sig i 4-10 dagar så du behöver absolut inte ta ofta Testa vetja, det är vetenskapligt bevisat att det hjälper.

Ketamin fungerar mycket bra! viktigt bara att man inte tar massa keta hela tiden då man blir ganska "dum" efter ett längre bruk, men håller man sig till en rejäl dos 2 gånger i månaden så kan det ha fantastiska resultat!

det används faktiskt i sverige som behandling mot depression enligt wikipedia.
Citera
2019-12-28, 21:27
Medlem
Låg dos obankat amfetamin. Men då ska det verkligen vara obankat och inte gatutjack så man slipper at-symptom samt alla jobbiga biverkningar. Du mår stabilt och blir motiverad. Handlar du på FS så är det dessutom så billigt att det knappt märks i plånkan. Går att äta och sova på också.

Det har funkat för mig när jag fått mina skov.

Opiater skulle jag inte rekommendera. För jävla nice helt enkelt. Iaf till en början.
Citera
2019-12-28, 21:38
Medlem
Funkar ketamin mot ångest ?
Citera
2019-12-29, 00:24
Medlem
Säkert men ketamin är inget man självmedicinerar utan görs av läkare under bevakning så man inte åker på en psykos istället
Citera
2019-12-29, 23:18
Medlem
Stimulantia höjer ju humöret fruktansvärt enligt mig.
Men missbrukas det i för hög dos så man missköter sömn och mat kan man väl må dåligt i längden, viktigt att känna sig "van" och veta hur man ska hantera doseringen vilket i stort sätt alla nybörjare överdriver vilket bara ökar toleransen i onödan om man använder det ofta inget kul att behöva skyffla i sig sjuka mängder och knappt känna av särskilt mycket längre.
Men i mitt fall har det gått alldeles för långt och jag ångrar att jag ökat doserna successivt och i många fall inte behövt göra det utan bara gjort det för jag haft och öka måendet än mer än nödvändigt.
Benso kan kännas som en tröst ibland men är förrädiskt likaså alkohol.
Röka tycks funka för väldigt många framförallt om man sitter här inne och läser men för vissa inget särskilt alls.
Ketamin som folk säger har man ju läst massa om man har inte provat själv.
Opiater är inte min grej men visst kan man bli rätt väck så man sover bort dagarna.
Lyrica verkar förrädisk med har bara provat ett par gånger men det finns massa mer.
Men för dom allra flesta så är det helt idiotiskt att ta till droger och spårar lätt ur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in