2019-12-27, 01:16
Medlem
Är avstängd via spelpaus.se hos alla spelbolag med Svensk licens men jag märkte att jag kunde spela hos Bingolotto.se. Började med att jag köpte bingolott att ha till programmet men kunde även spela onlinebingo och köpa skraplotter.

Är det inte spel då eller? Jag förstår inte varför bingolotto inte går under samma regler som alla andra spelbolag med svensk spellicens.

PS. Förlorade inga stora pengar och har avslutat mitt konto där nu för är en skit sida med kass procent tillbaka till spelarna men är ändå nyfiken på svar.
Citera
2019-12-27, 06:21
Medlem
Konstigt, skraplotter online borde oxå blockas. Har bingolotto tillstånd från den gamla spellagen som fortfarande gäller kanske?
Citera
2019-12-27, 07:28
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Är avstängd via spelpaus.se hos alla spelbolag med Svensk licens men jag märkte att jag kunde spela hos Bingolotto.se. Började med att jag köpte bingolott att ha till programmet men kunde även spela onlinebingo och köpa skraplotter.

Är det inte spel då eller? Jag förstår inte varför bingolotto inte går under samma regler som alla andra spelbolag med svensk spellicens.

PS. Förlorade inga stora pengar och har avslutat mitt konto där nu för är en skit sida med kass procent tillbaka till spelarna men är ändå nyfiken på svar.

Kontakta spelpaus.se, de borde kunna ge en förklaring.
Citera
2019-12-27, 07:37
Medlem
Yllevantars avatar
Nu är detta lite off-topic, men om du aktivt spelpausat dig själv, letar du ändå upp kryphål för att komma runt spärren på dig själv? Har aldrig varit spelberoende så jag fattar väl inte hur starkt draget kan vara...

... Men jag vet inte, bingolotto kanske ses mer som en rolig grej snarare än ett spel. Men det går inte att vinna på bingolotto, har kört kanske en 20-30 gånger under heöa min livstid,kanske fått en ny lott som bäst.
Citera
2019-12-27, 11:32
Medlem
Digitala lotter och lotterier

Sverigelotten 16 Skraplott: Se ovan

Skraplott (Kosing): Tillstånd har beviljats av Spelinspektionen 2018-12-12. Lotteriets försäljningstid är 2019-06-01 till 2020-06-30 och omfattar 2 miljoner lotter á 5 kronor. Lotten säljs endast digitalt. Lotteriets vinstandel är 49,9%. Sista vinstinlösendag för Kosing är 2019-09-30.

Bingo på nätet: Tillstånd är beviljat av Spelinspektionen 2018-12-12. Försäljningstiden är 2019-06-01 till 2020-06-30 med en omslutning på 200 miljoner kronor. Vinstandelen är 45-50% beroende på vinstplan. Information om vinstplan finns tillgänglig i samband med spelen.

Tillstånden är utfärdade enligt gamla spellagen ja, är väl därför som sagt antagligen.
Citera
2019-12-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Nu är detta lite off-topic, men om du aktivt spelpausat dig själv, letar du ändå upp kryphål för att komma runt spärren på dig själv? Har aldrig varit spelberoende så jag fattar väl inte hur starkt draget kan vara...
Skulle inte säga att jag är spelberoende, skönt med en paus bara ibland från spel.
Var mest för att testa bingolotto.se trodde verkligen inte det skulle fungera..
Citera
2020-01-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free

Jag har spelpaus men kan inte alls logga in .Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in