2019-12-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonpuig
Enligt denna artikel säger Scotland Yard att det finns en koppling.

"Separately, the Guardian can reveal that Beqiri was connected to a convicted gun runner serving a jail sentence in Sweden for trying to sell pistols and shotguns that he had smuggled into the country.

Tamer Zahran was jailed in 2017 for four years and five months for his part in smuggling 235 weapons from Slovakia. The 4,100-page indictment from Malmö district court includes photographs displayed on Zahran’s Facebook page. Zahran is included among Beqiri’s Facebook friends."

https://www.theguardian.com/uk-news/...ng-connections

Trådar om Zamer Zahrans vapensmuggling, bilder, och mer info om honom:

(FB) Malmö 2019-05-23: Gängman åtalas för 8 lyxklockor och 1,1 MSEK i kontanter
(FB) Malmö 2017-12-19: 3 män döms för smuggling av över 200 vapen till Sverige
(FB) Malmö 2018-12-12: Saleh Hadri ihjälskjuten på Möllan
Senast redigerad av Pazzamo 2019-12-30 kl. 11:43.
Citera
2019-12-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Albaner och turkar är samma sak. Ingifta med varandra och muslimer.
Albanska och turkiska maffian i London i symbios med varandra och över hela Europa. Även i Tyskland och Sverige.

Det var nytt för mig att albaner sysslar med musik. Rapskit och house? Eller kanske detta:

https://www.youtube.com/watch?v=c_C8uuFdPJU

35 procent av albanerna är kristna
Och 10 procent är troende muslimer
Resterande är utan religion
Vi är själva katolska albaner och om du inte vet det så är albaner det mest homogena folkslaget i Europa
Som identifierar sig med språket och "albanismen"
Du har minst blandäktenskap bland albaner även om det finns där och här.

Angående musiken så har det varit ovanligt men det har förändrats dem senaste fem åren.

Jag undrar hur man kan begå ett mord i London och i ett så kallad fint område utan att åka fast.

Det känns som att om dem inte tog skytten den dagen så kommer det vara omöjligt nu.
Citera
2019-12-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoshala
35 procent av albanerna är kristna
Och 10 procent är troende muslimer
Resterande är utan religion
Vi är själva katolska albaner och om du inte vet det så är albaner det mest homogena folkslaget i Europa
Som identifierar sig med språket och "albanismen"
Du har minst blandäktenskap bland albaner även om det finns där och här.

Angående musiken så har det varit ovanligt men det har förändrats dem senaste fem åren.

Jag undrar hur man kan begå ett mord i London och i ett så kallad fint område utan att åka fast.

Det känns som att om dem inte tog skytten den dagen så kommer det vara omöjligt nu.

Ja, albaner är ett märkligt folk. För 20 år sen kunde man inte ens prata med en albansk tjej, utan att 20 shiptares dök upp med basballträd i Malmö. Idag på Tinder, kan man träffa massa fina albanskor och turkiskor, lättklädda, kåta och vackra, som vill dejta, partaja, kokksa och ha kul.

Det är sant. Religion verkar inte vara jätteviktigt för albaner. Däremot "albanism". Verkar vara mycket våld, hederstänk, patriarkat och hämnd. Det är ju bra! Sånt borde svennebanen också lära sig!

Men du har fel. Balkanturkar och albaner i Skåne står varandra nära. Det har jag erfarenhet av.

Tror du inte hans musikbolag, var ett frontbolag för penningtvätt av narkotika? Är inte alla albaner på något sätt släkt och kopplade till maffian?
Senast redigerad av Jack.Cates 2019-12-30 kl. 11:57.
Citera
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Trådar om Zamer Zahrans vapensmuggling, bilder, och mer info om honom:

(FB) Malmö 2019-05-23: Gängman åtalas för 8 lyxklockor och 1,1 MSEK i kontanter
(FB) Malmö 2017-12-19: 3 män döms för smuggling av över 200 vapen till Sverige
(FB) Malmö 2018-12-12: Saleh Hadri ihjälskjuten på Möllan

Jag har läst den FUPen (vapensmugglingen) och Flamur finns inte med i den.
Citera
Medlem
punkindrublics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleskaviargrabb
Lilla råttan som skjuter en man bakom ryggen när han är med sin familj, kan man sjunka lägre än så? Vila i frid flamur, du var Malmös nr 1. När det gällde karisma, klass och generositet. Legends never die!

Kände du honom? På vilket sätt var han generös, legendarisk och Malmös nr1?
Citera
2019-12-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tänkte det samma. 57 miljoner är fortfarande borta av rånbytet, som var 62 miljoner. Kanske det köptes några lägenheter på pengarna, som tex lägenheten i Ribesborg och denna i London. BO kan ha organiserad rånet.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ades-i-london/
Eller så hade de kanske ett nyare projekt gemensamt. Verkar i alla fall inte helt osannolikt att de varit inblandade i något som gett dem gemensamma fiender som först försökte ta död på Naief och därefter nu lyckades med Flamur. Kan va' så.
Citera
2019-12-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag undrar som du. Men ingen har svarat än. De som brukar vara aktiva i malmötrådarna är ovanligt tysta denna gång.

Här är tråden om drunkningen/mordet. Den innehåller inte ens hans namn:
(FB) Man drunknade i Malmös kanal

MYCKET mystiska omständigheter. Flera av de inblandade i Bröndbyrånet råkade alltså befinna sig på plats när Beytullah drunknade! Tala om ”slumpen”.

Citat:
Tio år senare avled en annan av de misstänkta för inblandning i Bröndby-rånet under mystiska omständigheter. Polisen fick larm om att en person höll på att drunkna i kanalen i Malmö – ett stenkast från både Rättscentrum och räddningstjänsten. Patrull och räddningstjänst ryckte ut, men mannens liv gick inte att rädda. På plats fanns ett antal personer som blev identifierade av polisen. Flera av dem danska kriminella med koppling till Bröndby-rånet. Polisen bedömde det som osannolikt att männen var där av en slump, och drog igång en polisutredning om vållande till annans död. Men den ledde ingen vart och lades ned eftersom brott inte kunde bevisas. Men dödsfallet har blivit intressant igen när ett tredje dödsfall med koppling till Bröndby-rånet ägt rum i Malmö, enligt poliskällor till Sydsvenskan. Särskilt eftersom mannen i kanalen hade nära koppling till pojkvännen till mordoffret på Sergels väg.

Verkar ju vara en enda soppa. Kanske hänger allt ihop? Kanske har Flamur, Beytullah och Naief Adawi gjort sig ovän med ”danskarna” från rånet. Hjärnan bakom kuppen, franskmarockanen Tayeb Si M´rabet , var ju återigen igång och rekade inför ett troligt rån. De svenskar och malmöbor som var involverade i Bröndbyrånet är: Igor Naief Adawi, Jakovljev, Ismael Coulibaly, Rami Zahran, Khalid Zahran, och Daniel Stokic. Här står allt om rånet: https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/

Från dagens Aftonbladet
”Enligt uppgifter var en person som ingick i kretsen kring Flamur Beqiri och Karolin Hakims sambo indragen i en konflikt som urartat. Det ska ha varit med anledning av denna konflikt som Beqiri dödshotades och fick fly till London.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-dods-i-london

VEM är denna person som är indragen i en konflikt som urartat?
Dani Jude?

Visste inte att de var där Ja, det är väl inte ”slumpen”. Men inga bevis (konstigt inga vittnen hur mannen hamnade i vattnet eller gömde de honom i gruppen?) De visade sig öppet också eller trodde de att svenska polisen inte viste vem de var. Hur har det gått för de danskar som inblandade i rånet? Svamligt inlägg, ursäkta
Citera
2019-12-30, 12:14
Bannlyst
Tänk att huvudnyheten runt jul i svärje är en alban som skjutits ihjäl i London
Citera
2019-12-30, 12:21
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleskaviargrabb
Lilla råttan som skjuter en man bakom ryggen när han är med sin familj, kan man sjunka lägre än så? Vila i frid flamur, du var Malmös nr 1. När det gällde karisma, klass och generositet. Legends never die!

Det va väl precis det han gjorde. Dog alltså. Kände du honom personligen eller är du bara ytterligare en liten gangster-wannabe som glorifierar de kriminella asen? Om du kände honom, berätta vad "klassen och generositeten" bestod av.
Citera
2019-12-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag undrar som du. Men ingen har svarat än. De som brukar vara aktiva i malmötrådarna är ovanligt tysta denna gång.

Här är tråden om drunkningen/mordet. Den innehåller inte ens hans namn:
(FB) Man drunknade i Malmös kanal

MYCKET mystiska omständigheter. Flera av de inblandade i Bröndbyrånet råkade alltså befinna sig på plats när Beytullah drunknade! Tala om ”slumpen”.

Citat:
Tio år senare avled en annan av de misstänkta för inblandning i Bröndby-rånet under mystiska omständigheter. Polisen fick larm om att en person höll på att drunkna i kanalen i Malmö – ett stenkast från både Rättscentrum och räddningstjänsten. Patrull och räddningstjänst ryckte ut, men mannens liv gick inte att rädda. På plats fanns ett antal personer som blev identifierade av polisen. Flera av dem danska kriminella med koppling till Bröndby-rånet. Polisen bedömde det som osannolikt att männen var där av en slump, och drog igång en polisutredning om vållande till annans död. Men den ledde ingen vart och lades ned eftersom brott inte kunde bevisas. Men dödsfallet har blivit intressant igen när ett tredje dödsfall med koppling till Bröndby-rånet ägt rum i Malmö, enligt poliskällor till Sydsvenskan. Särskilt eftersom mannen i kanalen hade nära koppling till pojkvännen till mordoffret på Sergels väg.

Verkar ju vara en enda soppa. Kanske hänger allt ihop? Kanske har Flamur, Beytullah och Naief Adawi gjort sig ovän med ”danskarna” från rånet. Hjärnan bakom kuppen, franskmarockanen Tayeb Si M´rabet , var ju återigen igång och rekade inför ett troligt rån. De svenskar och malmöbor som var involverade i Bröndbyrånet är: Igor Naief Adawi, Jakovljev, Ismael Coulibaly, Rami Zahran, Khalid Zahran, och Daniel Stokic. Här står allt om rånet: https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/

Från dagens Aftonbladet
”Enligt uppgifter var en person som ingick i kretsen kring Flamur Beqiri och Karolin Hakims sambo indragen i en konflikt som urartat. Det ska ha varit med anledning av denna konflikt som Beqiri dödshotades och fick fly till London.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-dods-i-london

VEM är denna person som är indragen i en konflikt som urartat?
Dani Jude?

Spekulativ artikel. Är väl inte så konstigt att hans vänner fanns i närheten. Vad skulle han göra där på egen hand?

Var han stupfull? Gylfen öppen? Många frågor, inga svar.
Citera
2019-12-30, 12:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Spekulativ artikel. Är väl inte så konstigt att hans vänner fanns i närheten. Vad skulle han göra där på egen hand?

Var han stupfull? Gylfen öppen? Många frågor, inga svar.

Som malmöbo kunde han alltså inte befinna sig i centrum själv...? Och det var ju inte rånarvännerna från Malmö utan danskarna som var där enligt polisen. Lite för mycket slump tycker jag. Att ingen av dessa kunde simma verkar ju märkligt.
Citera
2019-12-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Ja, albaner är ett märkligt folk. För 20 år sen kunde man inte ens prata med en albansk tjej, utan att 20 shiptares dök upp med basballträd i Malmö. Idag på Tinder, kan man träffa massa fina albanskor och turkiskor, lättklädda, kåta och vackra, som vill dejta, partaja, kokksa och ha kul.

Det är sant. Religion verkar inte vara jätteviktigt för albaner. Däremot "albanism". Verkar vara mycket våld, hederstänk, patriarkat och hämnd. Det är ju bra! Sånt borde svennebanen också lära sig!

Men du har fel. Balkanturkar och albaner i Skåne står varandra nära. Det har jag erfarenhet av.

Tror du inte hans musikbolag, var ett frontbolag för penningtvätt av narkotika? Är inte alla albaner på något sätt släkt och kopplade till maffian?

Albanska tjejer och balkan tjejer är oerhört kåta ja.
Det är bara att instämma.
Angående albanismen så håller jag med dig att svenskar borde tänka likadant.
Att ha ett sånt fint och rikt land och låta massa drägg från mellanöstern vara dominanta förstår jag mig inte på.
Jag har haft mycket svenska vänner som har varit mycket fysiskt starka och mentalt starka när dem stod med albanska vänner.
Och när den mentala biten klickade så hade jag en svensk vän som kunde meja ner tre eller fyra styckna babbar på en gång.

Jag tror personligen att han har byggt upp den med svarta pengar och investerat.
Det gör dem flesta nuförtiden.
Att dem tjänar snabba pengar och investerar på att starta eget utomlands
Och dem har noll koll i bla Kosovo och Albanien.
Finns inga skattelistor där eller dylikt.
Är du rik så är det hatten av.
Inget mer med det.

Jag är mycket intresserad av kamerorna i området?
Tror du/ni att polisen håller bilder hemligt ännu ?
För jag tror att UK brukar vara snabba med namn och bild eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in