2019-12-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Frågan är hur stora intressen som snubben har stört.
2020rec.com är nu avstängd på nätet. När denna tråd skapades sparade jag ner 2020rec på Archive, där är den nu också raderad, de som kan lyckas radera på archive:s plattform är enbart myndigheter vad jag vet....

I Lördags var jag förbi Lindhagens galleria och körde då in i garaget via Strandbergsgatan, då såg jag några "adidasjeppar" i huvor kånka ut flyttkartonger från den port där "studion" var/varit belägen till 2 kombibilar - vem flyttar en lördag under julhelg från en företagsadress..

Konstruktionen med ett riggat skivbolag och knark/vapensmuggling sitter väl perfekt som handsken, då han måste ha haft ett stort kundunderlag och tillgång till "råvaror" som skeppats in. Det här pekar mer på att han började utöka sin verksamhet genom "flykten" till London och då klampade in i någons revir, och ser man till pågående "städning" gissar jag att han haft dubbla roller och ev gått någon myndighets ärende, när man ser till sekretess och raderingarna. En vanlig knarkspanare hade ju spräckt hans upplägg för flera år sedan när han startade upp, det som folk grävt fram här borde ha gett varningssignaler och åtgärder för flera år sedan, men det är först nu efter likvideringen som olika intressen börjar agera.
Mycket intressant. Dubbla roller?

Så skivbolaget hade adress i Stockholm också? Såg du folk flytta ut därifrån? Det var bra att du begrav dig dit. Ingen journalist som snappat upp. Synd jag inte bor där, hade absolut gått fram o luskat lite,.
Som sagt konstigt de stänger ner
Citera
2019-12-29, 15:22
Medlem
Finns det nån studio i Malmö med?
Citera
2019-12-29, 15:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Här är länk till fruns, dvs Debora Krasniqis, bolagshistorik i England. Kanske är det någon som kan få ut lite mer av de här sidorna än jag.

Hon har varit engagerad och suttit i styrelsen/ägt fyra bolag. Två har lagts ned och verkar ha sysslat med köp och sälj av konsumtionsprodukter, smink, designprylar och det är Amor Italia ltd och AME ltd.

2016 blir det intressant. Då startar hon ett fastighetsbolag, Pavilion Asset ltd som förklaras vilande 2018. Jag tror (men det är bara en känsla) att detta bolag bara har gjort en enda affär under sina 18 aktiva månader och det är köpet av det dyra huset för 1,7 miljoner pund 2017. Det handlar nog här om skattetekniska grejer eller om att generera likviditet i storleksordningen 20 miljoner kronor, utan att behöva blanda in banker för mycket, vilket skulle vara fallet om privatpersonen Debora skulle gå in på Barclay's och vilja ta ett vanligt banklån för husköp.

Det enda bolag som hon driver nu är denna märkliga firma FDB Consulting ltd, som ska motarbeta penningtvätt. Företaget verkar välskött men har en mycket måttlig omsättning och ett mycket måttligt kapital. Företaget kan föda en person på medelklassnivå, men inte mycket mer. Företaget omsatte strax under 1 miljon kronor (63 tusen pund) förra räkenskaps året och har ett värde på strax under 150 tusen pund.

Hon kan nog ha betalat ut en lön till sig själv på motsvarande 5 tusen pund i månaden till vilket kan läggas de 30 tusen svenska kronor som Flamur tog ut från 20/20. En sammanlagd lön på 90 tusen i månaden för en småbarnsfamilj före skatt är inte dåligt, men det räcker inte för att täcka upp deras mycket luxuösa livsstil. Här ligger en hund begraven.

Länk: https://companycheck.co.uk/director/...ASNIQI/summary

Jag är inte alls bra på bokföring etc. men min man driver en bokföringsfirma här i U.K. och det är nya regler som kommit, just för moneyloundring. Undrar om det var 1 juli 2018 eller 2019, men man måste ha en slags licens från engelska HMRC, specifikt för att inte tvätta pengar. Man är anmälningsskyldig till engelska skatteverket BIG time........numera.
Citera
2019-12-29, 15:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densomvetdenvet09
Att 20/20 records redan är borttaget säger en del.. En av deras artister skall ju vara med i melodifestivalen.

Vem då?
Citera
2019-12-29, 15:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ganska konstigt, faktiskt, att båda bolagen (alltså Deboras FDB och Flamurs 20/20) har plockat ned sina hemsidor. Ett företag, som samtidigt är juridiska personer ("limited"), med förpliktelser till andra företag, privatpersoner och myndigheter, liksom tillgodohavanden, plockar alltså ner sin hemsida som om det vore en privatperson som plötsligt tröttnat på att ha ett Facebook- eller Twitterkonto. Inte seriöst.

Det kan ju vara brittiska polisen som "stängt" dem pga utredning......eller mer typ låst dem....
Citera
2019-12-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoshala
Albaner hatar turkar och araber
Närmsta allierade är Kroater och Italienare

Albaner och turkar är samma sak. Ingifta med varandra och muslimer.
Albanska och turkiska maffian i London i symbios med varandra och över hela Europa. Även i Tyskland och Sverige.

Det var nytt för mig att albaner sysslar med musik. Rapskit och house? Eller kanske detta:

https://www.youtube.com/watch?v=c_C8uuFdPJU
Citera
2019-12-29, 15:38
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
här kan man läsa allt om flamur bröllopet och vännerna på bröllopet.

https://www.google.se/amp/s/www.thes...ri-sweden/amp/

”Julian Stratton, 51, was at his parents’ home just metres from the scene at the time of the incident.

He said: “We are friends with a man who lives directly opposite the scene. He told us there was a knock at the victim’s door, which was answered.

“Then there were five gunshots. Four back-to-back, ‘bang, bang, bang, bang,’ then a pause before the final shot.

Stämmer verkligen de där uppgifterna? Då blir det hela mycket kyligare på nåt sätt, att han knackar på innan.
Citera
2019-12-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför då? De har väl inte varit o krig e.l
Däremot greker o serber är väl inte så glada i turkar

Albaner och Turkar har krigat och än idag gillar inte Albaner Turkar.
Citera
2019-12-29, 15:42
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Taghi sitter sedan förra torsdagen i ett holländskt fängelse, efter att Dubai struntade i att de faktiskt inte har något utlämningsavtal med Holland, utan gav tillstånd till ett holländskt militärplan att komma och hämta honom. Dubai brukar inte göra detta i normala fall. Holländarna kunde få honom också eftersom polisen i Marocko gjorde en snygg gest mot sina holländska kollegor och inte krävde utlämning av Taghi till deras land där han också är efterlyst för mord. Marockanerna höll upp dörren för holländarna och lät dem gå in först, så att säga. Det var också genom uppgifter från marockansk polis som Taghi kunde gripas i Dubai.

Aha.
Minns att någon ändrat data på 2020rec.com hos whois den 18/12, innan allt sen raderades.Så om Taghi togs den 16/12 i Dubai och flögs till Holland i ett militärplan, är det en stor myndighetsoperation, där sen Flamur Beqiri skjuts ner den 25/12 i London, båda har starka kopplingar till Dubai som saknar utlämningsavtal, samt med varandra, där sen vital info raderas på nätet. Pekar lite på chansen att Flamur kan ha hintat uppgifter iom belöningen på 1 miljon, där Taghi:s polare ganska snabbt klurat ut vem som läckte. Också intressant att Dubai helt plötsligt utlämnar kända brottslingar, då snackar vi regeringsnivå - det är flera länder som tröttnat på att ökända satt säkert i Dubai.

Det här är mer än en sketen narkotikauppgörelse.
Citera
2019-12-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Hela Malmö består av turkalbaner. Albaner som gift in sig i balkanturkiska familjer. Mycket vanligt. Du lever i en bubbla. Muslimska turkalbaner från Makedonien.

Självklart sker det att Albaner gifter sig med folk från andra länder. Där jag bor så gifter Serber och Bosnier med Afganer, Palestinier, Turkar, kineser allt möjligt.
Citera
2019-12-29, 15:48
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Taghi sitter sedan förra torsdagen i ett holländskt fängelse, efter att Dubai struntade i att de faktiskt inte har något utlämningsavtal med Holland, utan gav tillstånd till ett holländskt militärplan att komma och hämta honom. Dubai brukar inte göra detta i normala fall. Holländarna kunde få honom också eftersom polisen i Marocko gjorde en snygg gest mot sina holländska kollegor och inte krävde utlämning av Taghi till deras land där han också är efterlyst för mord. Marockanerna höll upp dörren för holländarna och lät dem gå in först, så att säga. Det var också genom uppgifter från marockansk polis som Taghi kunde gripas i Dubai.

Va? Bara för att de inte har ett utlämningsavtal så betyder det inte att de inte behöver lämna ut en efterlyst person eller ej.
Har man ett utlämningsavtal med ett land så betyder det att man måste lämna ut en efterlyst person om det andra landet söker denna person.
Har man inte ett utlämningsavtal så får man som land själv välja om man vill lämna ut en efterlyst person eller ej. Och inte som du får det att låta som att man INTE får lämna ut en person.
Citera
2019-12-29, 15:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfront
Om droger görs lagliga och säljs statligt med skatteintäkter och likaså prostitution....rån är snart inte lönsamt då det mesta betalas digitalt idag.

Vad ska då dessa klåpare leva av? , borde kunna resultera i högre uppklarningsprocent för det polisiära då man slipper ödsla tid på ovanstående nutida problem....

Problemet är väl att Sverige är ett förmyndarland som inte litar på att sin befolkning gör rätt....som tex systembolagets monopol etc.

Om detta inte är krig mellan Mekky och den andra berörda parten så är det ju riktigt spännande om vem det är som ändrar spelplanen och planerar att ta över?

Jaa, jag tänker lite likadant.

Jag undrar också verkligen varför denna Dani Jude begår/misstänks för denna våldtäkt år 2018?? En så "stor" knarkboss som han beskrivs som, varför skita ned sig med en väldtäkt? Och hans "bror" var med också, brodern som kidnappas och torteras ca 1 år senare........

(FB) Tre män gripna för grov våldtäkt, Malmö (Turning Torso) Inlägg nr 13.

Vem var tjejen, och vad har hänt med henne efter detta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in