2022-02-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaffeOG
så jävla gött att springpojken till bögen Mekky får livstid. Detta ska firas ikväll. Nu får han fundera i många år ii fängelset om det var värt det för att få suga lite av Mekkys kuk. Bortkastat liv som alla andra av hans bröder som ska leka gangster i ett par år innan verkligheten kommer ikapp. Nu hoppas vi bara på att Mekky får liknande straff när de plockade ut honom som en ovårdad råtta i någon sunkig håla i Libanon. Så mycket för det glamorösa livet

Tur i oturen att det skedde i England. I Sverige hade det bara hamnat i meterhög med ouppklarade mord såvida de inte får facit (encro m.m.). Svenska polisens högsta prio är straffa vanliga invånare som beställer hem lite weed, inte mord.
En sunkig råtta som plockades ut från dubais lyxigaste område. 🤣
Citera
2022-02-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
En sunkig råtta som plockades ut från dubais lyxigaste område. 🤣

Hur lyxig är den om han inte ens kan slänga sina sopor och måste låta sitt zigenarhår växa utan att kolla sig över axeln, har du sett bilderna?. Nu får han leva i tiotals år i en råtthåla som den råtta han är.
Citera
2022-02-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Bra system? Är ni inte friska i huvudet? Inget har blivit säkrare sen de satte upp kameror, vill ni ha kameror hemma hos er också? För där kommer det sluta, garanterat.

ps Emil.T vilken land kommer han/föräldrar ifrån?

Mycket har blivit säkrare med kameror.

Vet du ens hur England såg ut innan alla dessa CCTV?

Sverige borde helt klart ta efter så som läget är i landet.
Citera
2022-02-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Mycket har blivit säkrare med kameror.

Vet du ens hur England såg ut innan alla dessa CCTV?

Sverige borde helt klart ta efter så som läget är i landet.

Jag menade i Sverige att inget blivit bättre, England är en övervakningsstat och skulle aldrig vela leva så men nuförtiden så verkar folk tycka det är ok tyvärr. Det kommer sluta som 1984 och vi är på god väg.

Finns andra saker att göra för att motverka kriminalitet utan att sätta kameror överallt.
Citera
2022-02-12, 13:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Dömdes inte salam i hovrätten för attad mord? Anstiftan? Har för mig det. ..

Nåväl tillbaka till hemissi. Hans pappa var den första som var på plats när J. Atta sköts och larmade. 😂
Det är det som överklagats med en 51 sidor lång inlaga. Tror faktiskt Högsta domstolen tar målet. Finns ingen prejudicerande dom om man kan dömas för anstiftan när fel person sköts till döds.
Citera
2022-02-12, 13:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Bra system? Är ni inte friska i huvudet? Inget har blivit säkrare sen de satte upp kameror, vill ni ha kameror hemma hos er också? För där kommer det sluta, garanterat.

Emil är från Balkan kom hit när det var en region. Serb tror jag, men någon annan får rätt mig om det var annat land.
Citera
2022-02-12, 14:00
Medlem
Nestor Xs avatar
Finns det några bilder på denne Hemissi i profil? Näsan stämmer så väl överens med de bilder som togs på Karolin Hakims mördare på väg in i flyktbilen. Svensk polis måste vara västvärldens mest inkompetenta poliskår och ingen med politiskt ansvar behöver ta några konsekvenser.
Citera
2022-02-12, 14:03
Medlem
Citat:

Enligt trådarna jag läst så är han från Montenegro, tidigare med i M-falangen.
Citera
2022-02-12, 14:08
Medlem
Citat:

Jag tolkar att den höga kamera övervakningen som England har är mycket i förebyggande syfte, alternativ för att kunna lösa grova vålds brott vilket de faktist gjorde.

Hade detta mordet sket i Sverige så skulle @nis aldrig blivit gripen eller dömd.

Då hade vi väll antagligen haft fler mord, se bara de fallet gällande @hmed @tta. Allt pekar ju på Om@r Y och @nis hemiss*, trots omfattande bevisning tex: DNA, rörelser, koppling så har dem inte ens ingått i en rättegång vilket jag tycker är ett skämt för BO och för vårt samhälle.
Citera
2022-02-12, 17:08
Medlem
Citat:

Vad gaggar du om ? Vad är det som ”inte blivit säkrare” sen dom satte kameror? Hur gammal är du ens som lägger en sån kommentar? England gräver fram mördaren på en vecka desamma gällde Norge eller vilket grannland det var när en svensk medborgare hade mördat hos dom ? Å du sitter här och påstår att cctv inte skulle göra ett å annat ?
Citera
2022-02-12, 17:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Dömdes inte salam i hovrätten för attad mord? Anstiftan? Har för mig det. ..

Nåväl tillbaka till hemissi. Hans pappa var den första som var på plats när J. Atta sköts och larmade. 😂

Såhär, jag ska lägga ut texten lite i detta ämne:

Salam dömdes för anstiftan av mordet på Jazz. Inga konstigheter, han anstiftade mordet och tillsåg att någon sköt ihjäl Jazz. Men, när det gäller mordet på J*cob Atta var läget annorlunda. Salam anstiftade mordet på Stanley, men den person som sköt tog fel på Stanley och J*cob och sköt J*cob istället. I FUP framgår rätt tydligt att det var 2 GM, och efter att J*cob skjutits säger den andra GM "Dra har skjutit fel kille" eller något sådant.

Kolla man då på juridiken, och isolerar det till personen som sköt:
  • Om han siktade på Stanley men missade och träffade J*cob istället föreligger så kallat "Aberratio ictus". Det innebär att GM saknat uppsåt att döda och då borde dömas för t.ex. vållande till annans död istället. Det finns något rättsfall om det, men olika professorer i juridik verkar inte ha samma uppfattning kring om man kan dömas till mord eller endast vållande.
  • Om GM är på jakt efter person A, ser person B och TROR att det är person A och därför skjuter ihjäl B, föreligger "Error in persona". Där ska GM vad jag förstår alltid dömas till mord (om övriga brottsförutsättningar är uppfyllda)

Det är alltså vad som bör gälla för GM. MEN, nu handlar det ju om anstiftan av mordet på Stanley, där Stanley inte sköts utan J*cob istället, som dog. Då är frågan vad som gäller juridiskt gällande anstiftan: kan man dömas för anstiftan till mord när fel person sköts? Ska Salam i det här fallet stå till svars för att GM tog fel på Stanley och J*cob och sköt fel person? Borde Salam förstå den uppenbara risken i att någon helt annan kan bli skjuten och stå konsekvenserna för det? Det är detta det inte finns några rättsfall på i modern tid. Vad jag förstår finns ett prejudicerande fall kring detta från1859, där anstiftaren dömdes för att ha anstiftat ett mord trots att fel person mördades. MEN, jag antar att det inte är så relevant eftersom vi har att förhålla oss till Brottsbalken som lanserades 1965. Det är därför målet är överklagat till Högsta Domstolen, d.v.s. för att man anser att det saknas prejudicerande fall. Tanken är ju att HD ska komma med prejudikat till olika former av typer av mål, d.v.s. sätta "facit" för hur TR och HR ska döma i olika typer av fall, både när det gäller hur man dömer och vilka påföljder och eventuella skadestånds som ska utdömas.

Återigen, för Salam har detta ingen betydelse eftersom han redan är dömd för anstiftan till mord på Jazz, men för rättsordningen tycker jag att fallet är oerhört intressant.
Citera
2022-02-12, 17:21
Medlem
Flamur och babbe-mordkommandot i BBC News, namn och bilder presenteras:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-60352830
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in